Haaruitval maar komt niet terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:56

zelfs mn vriend heefd nog meer haar als mij, ook vaak in de winkel zie ik menig omaatje voorbij lopen met een bos grijze krullen op de kop, en bij mij kun je ze zowat tellen

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:57

Lous schreef:
Vergoeding hangt net af van hoe je verzekerd bent en bij wie. In Nederland heb je dus wel een verwijzing nodig van je huisarts :)

O dat wist ik niet.. best onhandig.
Wat ik toen voorgeschreven kreeg (en jij misschien ook als het een hormonale aandoening blijkt te zijn)
is het hormonale middel Minoxidil. Maar in het beste geval heb je een ferritine tekort of een andere vitamine.
Het kan ook stress zijn (3 maanden vóor de haaruitval), maar dat is meestal verspreid over het hoofd. Bij jou is het eerder aan de kruin aan de haarlijn (vanop de foto's gezien). Wat ook kan is een schildklierafwijking of een te grote productie van het hormoon Cortisol.
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 24-01-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:57

daantjuhhh schreef:
Lous schreef:
Vergoeding hangt net af van hoe je verzekerd bent en bij wie. In Nederland heb je dus wel een verwijzing nodig van je huisarts :)

Ja maar is het niet zo dat een zorgverzekeraar ook moeilijker kan doen als je op je eigen houtje wat regelt.
Ik moest naar de dietiste voor mijn ondergewicht.
En volgens mij hebben mijn ouders mij toen eerst naar HA gestuurd zodat je een verwijzing hebt dat het medisch gezien nodig is.
En dan doet een zorgverzekeraar minder moelijk??
Kan dat??

Klopt. Want de behandeling moet wel noodzakelijk zijn. Anders gaat men voor elk wissewasje meteen naar het ziekenhuis terwijl het misschien helemaal niks ernstigs is en/of iets wat de huisarts ook makkelijk had kunnen oplossen.
Hoeft overigens niet perse op het geval van Ts te slaan hoor.
Handigste is zoals eerder gezegd naar de HA te gaan en te vragen om een bloedtest en eventueel ook iets voor te laten schrijven. Daarna bestaat de optie Dermatoloog natuurlijk nog, maar het kan dus ook iets zijn waar een dermatoloog je niet verder mee kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 24-01-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:58

daantjuhhh schreef:
Lous schreef:

Ja maar is het niet zo dat een zorgverzekeraar ook moeilijker kan doen als je op je eigen houtje wat regelt.
En volgens mij hebben mijn ouders mij toen eerst naar HA gestuurd zodat je een verwijzing hebt dat het medisch gezien nodig is.
Kan dat??

Verwijzing door huisarts is bijna altijd nodig, anders krijg je niet eens een afspraak. Alleen de oogarts is geen verwijzing voor nodig.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:58

het rare is, dat ik een normale haaruitval heb zoals iedereen, en dan te bedenken dat ik alleen maar kam met een zachte borstel en alleen als ze net gewassen zijn, ivm de krullen

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:58

Lous schreef:
daantjuhhh schreef:

Kan dat??

Klopt. Want de behandeling moet wel noodzakelijk zijn. Anders gaat men voor elk wissewasje meteen naar het ziekenhuis terwijl het misschien helemaal niks ernstigs is en/of iets wat de huisarts ook makkelijk had kunnen oplossen.

In België betaal je gewoon gedeeltelijk het bezoek aan het ziekenhuis

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:00

oOoKellyoOo schreef:
het rare is, dat ik een normale haaruitval heb zoals iedereen, en dan te bedenken dat ik alleen maar kam met een zachte borstel en alleen als ze net gewassen zijn, ivm de krullen

Maar het is niet de haaruitval dat het probleem vormt, het is het haar dat niet teruggroeit (wat ligt aan de haarzakjes)
Een normaal haarverlies ligt van 50 tot 200 haren.

oOoKellyoOo

Re: Haaruitval maar komt niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:50

af en toe word ik er een beetje radeloos van, ik hoop echt dat mn huisarts me meteen doorstuurt zonder eerst allemaal flauwekul uit te proberen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:20

Zo ik ben net bij de huisarts geweest, moet bloed laten prikken op een helehoop dingen , moet ook nog bloed laten prikken voor mn pijnlijke aorta, dat vond hij tovch wel erg belangrijk, dus dat zijn nog wat extra dingen, hoop dat er wat uitkomt, (naja eigelijk niet ) dan weet ik tenminste dalijk waar het vandaan komt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:14

oOoKellyoOo schreef:
Zo ik ben net bij de huisarts geweest, moet bloed laten prikken op een helehoop dingen , moet ook nog bloed laten prikken voor mn pijnlijke aorta, dat vond hij tovch wel erg belangrijk, dus dat zijn nog wat extra dingen, hoop dat er wat uitkomt, (naja eigelijk niet ) dan weet ik tenminste dalijk waar het vandaan komt

Hopelijk komt er wat duidelijkheid!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:48

Ja volgende week dinsdag krijg ik dan uiteindelijk de uitslag, ben zo benieuwd en hoop dat het met een simpel middeltje op te lossen is

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:51

Dat zou het mooiste zijn, sterkte met het wachten op de uitslag.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:55

phoeh kelly heftig het is me eigenlijk nooit opgevallen maar het is behoorlijk kaal he,
ben benieuwd op de uitslag

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:17

sammy1 schreef:
phoeh kelly heftig het is me eigenlijk nooit opgevallen maar het is behoorlijk kaal he,
ben benieuwd op de uitslag

Ja ben ondertussen goed geworden in camufleren :D maar het is idd best opvallend,

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:09

Nou ik duim voor je mee dat het met een simpel drankje klaar is.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 14:26

Dinsdag kan ik al terecht bij de dermatoloog, ik dacht bel gewoon eens, ik kon dus terecht zonder verwijskaart :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:36

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:58

Mijn moeder had ook zoiets, in een iets andere vorm(Alopecia Areatea), maar toch.
Is het echt chronisch? :(:)
Bij mijn moeder kwam het door de stress, zij heeft een tijdje een haarstukje gedragen(Zij had ook gedeeltelijk kale plekken.), Er is geen medicijn voor, het is gewoon overgegaan door minder stress, en rust. Ze heeft mij verkocht( :') )
I'm just kidding :P
Mischien dat ze er bij jouw wel wat aan kunnen doen? Er zijn veel verschillende vormen van!

Duimen :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:07

En de dermatoloog wist heel zeker te vertellen dat je geen berg op je hoofdhuid hebt?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:03

Tuurlijk heb geen berg dat had ik zelf ook nog wel gezien, mn kleintje heefd het gehad toen hij baby was,
Nee voor hem was het heel duidelijk

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:19

Dus als ik het goed begrijp uit de link, is het een vorm van kaal worden die bij mannen voorkomt en soms bij vrouwen.Die erfelijke bepaald is.
Heel vervelend voor je hoor. Zou een haartransplantatie dan wel mogelijk zijn net zoals ze bij mannen doen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:46

Ja , ik heb zelf besloten mocht het op een snelle termijn zo erg worden dat ik echt zoiets heb van nee, dan laat ik een haartransplantatie doen al, zal deze waarschijnlijk in de loop van tijd ook uitvallen. nu kan ik het redelijk bedekken, althans voor mijn gevoel,

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:53

ik weet precies wat je voelt, want ik heb hier ook heel erg last van. Het is echt zo vervelend. Gelukkig heb ik veel krullen dan lijkt het nog wat.. maar zodra ik mijn haar in een staart doe of ik stijl het, dan zie je de kale plekken op mijn hoofd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:44

oOoKellyoOo schreef:
Vandaag bij de dermatholoog geweest, helaas , maar het is niet op te lossen met pilletjes,
Hier een link waar veel uitleg staat
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1027966609
Ik vind dit zooo niet leuk he |( ik denk maar steeds ach er zijn ergere dingen, maar dan zie ik mn leeftijd 25 en dan zakt het meer even in maag

Oei dat is hard... was gelijk waar ik aan dacht.
Dit forum kan je helpen ermee om te gaan http://www.haarweb.nl/forum/index.php?s=55c29f09522283c830c595578434c7fa
Het valt allemaal heel goed te camoufleren en zelfs te stabiliseren met de juiste hormonen.
Heeft je dermatoloog daar iets over gezegd?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 08:00

Ik heb een gevoeligheid, lichte allergie voor vele medecijnen, zoals het er uit zag, zat er nikms tussen, wel minoxidil heb ik gehaald, heb die elvive shampoo die haarverdikkende, maar daar geloofde hij niet zo in.
Ik heb me er bij neer gelegt er zijn ergere dingen, nu kan ik het nog goed camoufleren, ik zie wel, als het op dit tempo zo doorgaat dan heb ik over tien jaar beslist een stukje,
dankjewel voor die link