Winterdepressie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Winterdepressie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:56

Pff hier nog ééntje.
Winterdip wil ik 't dan wel noemen.
Moe, lusteloos, nergens zin in, chagerijnig, vage klachten en nu ook nog 'n griepje.
Maarr de dagen beginnen langer te worden, kom op mensen we slepen mekaar er doorheen!
Ik ga komende maand m'n zomervakantie boeken, dat geeft weer even 'n 'boost'.
En inderdaad licht meepikken, vooral als de zon een beetje schijnt. :j

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:54

Hier hetzelfde. Ben sneller chagerijnig, heb bijna nooit ergens zin in, op school gaat het in de winter ook een stuk minder goed dan in de zomer. :+

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:03

Vorig jaar flink last gehad,, al wil ik het ook gen depressie noemen, maar een dip ;) klinkt iets minder zwaar.

Maar dit jaar ben ik goed voorbereid de herfst/winter in gegaan!
Heb zo'n wake-up light gekocht, die een half uur voordat de wekker afloopt al aangaat en steeds feller wordt. Zo wordt je op een redelijk 'natuurlijke' manier wakker. (bij opstaan begon het voor mij altijd al).
Daarnaast veel buiten proberen te zijn. Zo loop ik sochtend naar school ipv de stadsbus te pakken. Zo krijg je lekker wat frisse lucht en met wat geluk ook nog flink wat zonlicht :)
En bovendien heeft het dit jaar ook wel geholpen dat ik zwaaaar verliefd was en nu een vriend heb :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:06

Ik ook hoor, geef mij maar zon! Vooral temperatuur boven 15 graden... Ik heb nergens zin in. Fietsen, paardrijden (af en toe, en ik heb zelfs binnenbak ter beschikking). Ik heb zin in zomer. Nu ben ik namelijk supersnel op mijn tenen getrapt. Dat eindigt in huilbuien... :( Zomer! :(

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:11

Ja..... zucht.
Heb mijn antidepressivia ook al verhoogt.... met weinig succes.

Zonnebank helpt wel even voor het moment. Heerlijk die warmte. Dan heb ik er iig weer vijf minuten zin in. ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:42

Indra heb je dan wel de juiste AD? Niet elke AD werkt bij iedereen namelijk.