Veel afvallen door weinig doen?! klopt dat wel?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 11:44

@unicorn_kiss : Tuurlijk is het logisch dat als je een andere voedingspatroon hebt, je begint met afvallen.
Ik was alleen benieuwd waarom ik 7.4 kilo af was gevallen zonder echt te sporten.
Aangezien ik dacht dat je na een bepaalde tijd niet meer veel afviel en je toch echt moest gaan sporten. :)

Ik ben overigens wel blij dat het zo makkelijk gaat. :)
kan niet wachten tot ik het eindelijk helemaal klaar heb! :o

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 11:45

Nadir schreef:
Ik zou willen dat ik elke dag een zak chips kon leeg eten zonder dat ik aan zou komen. :D

Was dat maar mogelijk. :=
Mijn vriend kan dat wel.. Alles eten wat hij wilt.
En toch niet aankomen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:46

lovelygirly schreef:
@unicorn_kiss : Tuurlijk is het logisch dat als je een andere voedingspatroon hebt, je begint met afvallen.
Ik was alleen benieuwd waarom ik 7.4 kilo af was gevallen zonder echt te sporten.
Aangezien ik dacht dat je na een bepaalde tijd niet meer veel afviel en je toch echt moest gaan sporten. :)

Ik ben overigens wel blij dat het zo makkelijk gaat. :)
kan niet wachten tot ik het eindelijk helemaal klaar heb! :o

Je blijft echt wel afvallen als je (overdreven) minder gaat eten.. hoef je geen voet voor te bewegen.

Edit: ik heb geen proficiat gezegd.. proficiat :) !
Bij veel mensen gaat het volgens mij minder vlot

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:55

unicorn_kiss schreef:
Omdat dat lekker is :)*

Whaha.. Precies! Ik eet ook elke avond wel wat chips :) Is het lekkerste wat er is.. Ben nog steeds op een gezond gewicht, alhoewel er naar mijn weten nu wel iets vanaf mag ;)

Eefske

Re: Veel afvallen door weinig doen?! klopt dat wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:59

Wat eten mensen hier veel chips zeg! :oo
Ben helemaal verbaast.
Ik eet hooguit één keer in de week chips.
Ik mag ook wel een paar kilo's kwijt, stuk of 3.
Maar ik heb geen puf om echt veel te gaan sporten of al het lekkere eten te skippen. Dus dat schiet niet echt op.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:04

Pff nou iik heb het hier ook omgegooid, maar dus helemaal niks he :S
Ben 2 maanden gaan sporten, ook helemaal geen verandering in mijn vetpercenage, zelfs meer aant eind :o

Maar moet ook zeggen dat ik slecht eet, niet altijd ontbijt en savonds het meeste, het licht er dus ook aan wanneer en hoeveel je dan eet.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:07

Mloei schreef:
unicorn_kiss schreef:
Omdat dat lekker is :)*

Whaha.. Precies! Ik eet ook elke avond wel wat chips :) Is het lekkerste wat er is.. Ben nog steeds op een gezond gewicht, alhoewel er naar mijn weten nu wel iets vanaf mag ;)

Ik ook. Ik ben gewoon chips verslaafd. Ik eet de hele dag gezond...en dan 's avonds gaat er bijna altijd een zak doorheen. Nou let ik wel een beetje op de calorietjes, dus ik kies altijd voor een 100 gram zak, waarbij ik zo max rond de 500 calorieen uitkom. En als ik dan de rest van de dag rond de 1500 zit gaat het goed ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:08

Oh ik verlies ook zo 2 kilo in een maand als ik niet meer snoep en verder gewoon blijf eten. Dan word je toch even met je neus op de feiten gedrukt dat je wel heeeel veel snoept he :P Maar ik hou het nooit lang vol eigenlijk, als mn buik dan weer plat is ga ik weer snoepen. *zucht*

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:09

Ik ben 15 kilo afgevallen met enkel alleen stoppen met snoepen! Verder geen extra beweging ed. Gaat prima zo! Misschien wat minder snel dan als ik er nog bij zou sporten?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:12

Hou goed in de gaten wat er met je lichaam gebeurd.
Ik weet niet hoe zwaar je was dus ik kan ook niet zeggen of je erg moet gaan oppassen.
Het is niet normaal om heel veel gewicht in een keer of in snelle tijd te verliezen zonder dat je er wat voor doet.
Maar jij hebt echter je eetpatroon drastisch aangepast. (bravo ik wou dat dat mij ook lukte) Hier mee kan je goed afvallen.
Afgelopen woog ik naar eigenmening 10 kilo te veel in 1 maand was ik al 5 kilo kwijt ook door ander eetpatroon.
Pas op dat je wel alle benodigde voeding stoffen binnen krijgt en niet te eenzijdig gaat eten!

Succes met afvallen, en hou je zelf in de gaten. En niet te vaak op de weegschaal gaan staan ;)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:19

Ik heb het net andersom dus he en dat is ook geen pretje.
Ik moet eten om op gewicht te blijven.
Als ik een dag niet eet dan ben ik minimaal eenkilo kwijt.
Ik weeg nu 57.5 kilo maar zou ik vandaag niet eten dan haal ik vanavond de 57 al niet meer en dan zonder datgi k iets doe.
Een paar jaar terug ben ik een week lang zo erg ziek geweest dat ik niets binnen kon houden Ik woog toen 60 kilo en binnen een week zat ik op 51.5 kilo.
Toen ik eindelijk weer beter was heeft het een half jaar geduurd voordat ik weer ornd de 55 kilo zat.
Ook tijdens mijn zwangerschap was ik 12 kilo gegroeid en was het binnen een week na de bevalling weer kwijt.Het lijkt ideaal oh ikm oet even een kilo kwijt dus ik eet wat minder maar als je ziek bent en je al geen reserves hebt dan is het knap lastig.
Ik zou willen dat ik rond de 60 kilo was maar hoeveel ik ook eet ik ga dat nooit redden.
En ze zeggen wel dat je na je 30ste groeit nou ik ben bijna 34 en er komt nog niets aan.

Daarom maakt het het niets minder erg als je wilt afvallen hoor maar het feit blijft dat afvallen moeilijk is voor mensen maar voor sommige mensen ook het aankomen.

Veel ssucces nog met het afvallen....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:24

De eerste maanden gaat het makkelijk omdat je eerst heel veel snoepte, binnenkort zal dat afvallen stoppen omdat wat je eerst snoepte is gecompenseerd zeg maar. Dan zul je wel moeten gaan sporten (en normaal blijven eten! ;) ) als je meer wilt afvallen. :)

Dit is ook de reden waarom mensen met heel veel overgewicht veel sneller afvallen dan mensen die amper overgewicht hebben: ze kunnen veel kwijt + ze komen aan zoveel vet doordat ze veel ongezond eten, als je daar ineens mee stopt dan vliegen de kilo's eraf.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:31

Ik ben in 1.5 jaar tijd 16kg afgevallen. Ik ben naar een dieetiste gegaan. Ook ik moest mijn etens patroon aan passen. Ik drink veel melk dus moest mageremelk gaan drinken. En maar twee boterhammen per dag. sávonds gewoon mijn prakje. Absolut niet snoepen door de weeks! En in het wekend mag ik wat uitzoeken om te snoepen! (duurd wel voor het wekend is!). Ik ben van 87.5 naar 72.5kg gegaan. Heb er lang over gedaan maar het is me gelukt! Doordat je afval voel je je beter omdat het lukt! Dus lekkerder in je vel!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:35

Charlie_P schreef:
Ik ook. Ik ben gewoon chips verslaafd. Ik eet de hele dag gezond...en dan 's avonds gaat er bijna altijd een zak doorheen. Nou let ik wel een beetje op de calorietjes, dus ik kies altijd voor een 100 gram zak, waarbij ik zo max rond de 500 calorieen uitkom. En als ik dan de rest van de dag rond de 1500 zit gaat het goed ;)

Ik eet de rest van de dag ook wel gezond. Gewoon ontbijt, fruit als tussendoortje en verder niets vettig ofzo (ja af en toe een snoepje, maar dit sporadisch) alleen 's avonds.. Phoe. Kom maar op met die zak :Y)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:48

Met gericht sporten bouw je toch meer spiermassa op, wat weer zwaarder is dan vetmassa? Als je dus wel zou gaan sporten, kan het misschien zijn dat het effect op de weegschaal minder te zien hoewel je wel degelijk meer vet verbrand hebt.

Verder zou het ook kunnen zijn dat je minder aanleg hebt tot vet opslaan in je lichaam dan je zelf altijd hebt gedacht. Chips is echt wel een dikmaker :j

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:13

Weet niet of iemand die documantaire al heeft gezien, maar hij is in ieder geval erg interesant ;)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:52

Ik ga die documentaire vanavond of morgen eventjes kijken!
Ben toch zeker wel benieuwd hoor! :j

Najaa,
Ik wil gewoon vet verbranden.
Het gaat er mij eigenlijk meer om dat me buikje minder word.
Dan voel ik me al een stuk fijner. :j

Ik wil zowiezo weer in mijn gezonde gewicht komen...
dus dan moet er nog een kilo of 5 a 6 af...
Wil weer in mijn oude broeken passen...
En natuurlijk dat buikje weg... :=

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:21

Super dat je zo streng voor jezelf bent om te stoppen met snoepen!
En dat kan inderdaad veel verandering brengen, sowieso gaat het in het begin hard, daarna gaat het afvallen vaak een stuk langzamer.
Aangezien je niet sport denk ik dat je naar een bepaald gewicht toegaat waarbij het stopt. Maar blijf lekker doorgaan en motiveer jezelf, misschien eens overwegen om te sporten (al is het maar een stukje hardlopen).

Sportschool vind ik een aanrader, ga ik met plezier heen!
En mocht je echt heel serieus willen afvallen, sportscholen hebben vaak speciale programma's met begeleiding.
Bij ons op de sportschool wordt er gekeken naar je voedingspatroon (en die wordt evt. aangepast) en daarbij wordt er elke week een meting gedaan van vet + meting van je omvang. Weet niet precies hoe en wat, is natuurlijk overal anders.

Voor je buik; buikspieren schuin en midden afwisselen + sporten (bij mij werkt dat iig goed :j )

Succes!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:13

LZP -> MW

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:23

Tuurlijk val je af als je je eetpatroon verandert en niet of nauwelijks beweegt.

Echter vind ik als je er naast sport je lijf wat betere en mooiere vormen krijgt, zeker als je 40 gaat worden, zoals ik :o Anders heb je opeens vel over, of gaat alles hangen, en nu val ik af en krijg ik toch weer een strakke platte buik :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:34

Hier gaan er ook heel wat zakken chips, pakken koekjes etc doorheen in een week :o
Gewoon uit verveling, en ben echt een emo-eter.
Kon dat altijd prima hebben.. maar nu ben zit ik 2 kilo boven mijn limiet zeg maar :+ dus ik ga ook proberen al die troep te laten staan..
Jouw post geeft me wel extra motivatie, ik ben namelijk ook niet echt een sporter :o (werk wel in de zorg, dus ik beweeg genoeg)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:14

Op www.valtaf.nl kun je graits je aanmelden je gewicht invullen, en bijhuden wat je eet, de site rekent uit hoeveel kalorieen je dan gegeten hebt, en hoeveel koolhydraten en hoeveel vet. Je kunt ook invullen wat je aan activiteiten gedaan hebt, en als je niet sport kun je dus ook je werk invullen, zelfs autorijden etc. De site rekent uit hoeveel kalorieen je verbrand op een dag.
Het mooie is dus dat je inzicht krijgt in je eetgewoonte, en je activiteiten per dag.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:16

Als ik het goed lees gaat het niet om je gewicht maar om je buikje, toch? :) Dan denk ik dat afvallen weinig helpt, en zul je toch echt moeten sporten. Ook ik ben weer wat afgevallen, wat helemaal niet nodig was, maar mijn buikje blijft hetzelfde. :')

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 19:16

Issy schreef:
Op http://www.valtaf.nl kun je graits je aanmelden je gewicht invullen, en bijhuden wat je eet, de site rekent uit hoeveel kalorieen je dan gegeten hebt, en hoeveel koolhydraten en hoeveel vet. Je kunt ook invullen wat je aan activiteiten gedaan hebt, en als je niet sport kun je dus ook je werk invullen, zelfs autorijden etc. De site rekent uit hoeveel kalorieen je verbrand op een dag.
Het mooie is dus dat je inzicht krijgt in je eetgewoonte, en je activiteiten per dag.

Super de site.Snap het alleen niet echt. :o

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:22

2-3 zakken chips nou dan groei echt dicht hoor, zo veel calorieen.