hart ritme stoornissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:51

Ollie23 schreef:
Ben jij al de medische molen in geweest?

Gisteren zijn er 2 ECG's gemaakt, waarvan 1 terwijl ik boezemfibrileerde.
Duidelijk beeld.

Ik heb een afspraak voor een echocardiogram gemaakt. ;)

Lieszje, wat raar dat je niet meemocht?
Mijn huisarts was erg blij dat ik direct iemand kon optrommelen en in het ziekenhuis was geen enkel probleem dat hij mee ging de onderzoekskamer in.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:19

Oh, ik heb net dus een onnodig topic geopend ;)

Ik heb nu 5 dagen een hartslag van 110 per minuut, in rust. Ik ben 24, geen overgewicht.
Hiervoor had ik al een jaar last van een overslaande hartslag en afentoe hartkloppingen, maar begin me nu wel een beetje zorgen te maken.
Ik krijg ook vreselijke hoofdpijn als m'n hartslag wat normaler word. Kan zijn dat ik tegen een migraine zat aan te hikken. Als het niet overgaat ga ik toch wel even naar de HA.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:22

geerke schreef:
mijn hart doet ook weleens raar...slaat gewoon 1 hartslag over en pobeert dan weer snel hem in te halen....
mijn bloeddruk is laag soms 60/90,ben een paar kilo te zwaar,rook niet.
Hartslag in rust is 60.
Bij mij is het vermoedelijk hormonaal want ik heb het niet altijd.
Het is wel lastig,lig je in bed en je hart is nog de marathon aan het lopen..

Ik ben weleens bij de dokter geweest,maar dan doet hij het net even niet...dan klopt hij dus normaal.

ARG! Dat had ik ook bij de HA! Ik ging erheen voor m'n overslaande hart en toen ie luisterde was er niks aan de hand. En tijdens het gesprekje begon het weer en ik zei:"Ja! Nu doet ie 't!" Gaat ie luisteren, is het weer over :(

Antheman

Re: hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:27

Mijn hart sloeg vroeger heel vaak over, maar ik heb me daar nooit zo druk over gemaakt.
Nu kwam ik er echter niet meer uit en raakte flink in paniek.
Gelukkig nam de HA en het ZH me direct serieus en werd ik overal direct geholpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 02:00

Hier ook boezemfibrillatie. Ben in augustus 2008 voor ablatie opgenomen, maar dit is beperkt tot EFO i.v.m. te lage saturatie. Heb tot begin vorig jaar medicijnen geslikt, ben ermee gestopt omdat ik zwanger wilde raken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 03:27

pubelia schreef:
Ik heb zo af en toe dat mijn hart een slag over slaat. Voelt op dat moment wel eventjes akelig aan maar is gelukkig snel weer weg. Gelukkig kan het geen kwaad.

Heel herkenbaar, verder niks ernstigs

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 07:18

Quellian schreef:
Hier ook boezemfibrillatie. Ben in augustus 2008 voor ablatie opgenomen, maar dit is beperkt tot EFO i.v.m. te lage saturatie. Heb tot begin vorig jaar medicijnen geslikt, ben ermee gestopt omdat ik zwanger wilde raken.

Dat wordt Googlen om te lezen wat hier staat :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:53

Hahahaha :D

EFO (elektrofysiologisch onderzoek) is dat ze gaan kijken waar 'de storing' precies zit, bij ablatie branden ze dat weg. Bij mij is het onder algehele narcose gedaan (normaal doen ze het onder plaatselijke verdoving) en mijn zuurstof daalde te snel, dus ze hebben niet ingegrepen (zijn een paar uur bezig geweest om me wakker te krijgen, bleek niet zo heel erg fijn te zijn geweest voor de mensen om me heen). Dus ik moest maar doorgaan met de medicijnen... Toen ik zwanger wilde raken mocht ik de medicijnen wel door blijven slikken, maar daar kleefden risico's aan voor de beeb, dus daar heb ik vanaf gezien en aangezien ze me hebben beloofd dat ik er niet aan zal dood gaan... :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:59

ProudJustify schreef:
Mijn vader heeft, nou ja had het, hij heeft inmiddels een pace-maker gekregen hiervoor.
Geen overgewicht of stress bij hem waar het door kwam/komt.

Wel heeft hij medicijnen voor zijn bloeddruk, maar die schijnt met name te hoog te
zijn als hij in het ziekenhuis zit :+ Aangezien hij vaak last heeft van een licht gevoel
in zijn hoofd denken we dat die bloeddrukpillen eigenlijk niet nodig zijn en zijn bloeddruk
te veel omlaag halen....

Wat zul je geschrokken zijn, maar fijn dat je zonder medicijnen en ge- of verboden weer
naar huis mocht :)

Bij mij was dit juist andersom het geval. Ik had in het ziekenhuis (maar ook daarbuiten) altijd een hartslag van rond de 160 maar dat werd afgeschoven op stress in het ziekenhuis. Ik was te jong voor vanalles en er zou niets aan de hand zijn. Ben bij die cardioloog dus ook gewoon naar huis gestuurd. Toen ik in elkaar gestort was na een training en ik toch maar weer eens de HA bezocht, schrok hij van mijn hartslag (dat ik daar nog meer rond kon lopen) en ben ik weer doorgestuurd naar een andere cardioloog. Daar bleek er dus wel degelijk iets aan de hand te zijn.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:27

Het ambulance personeel zei dat ik niet mee mocht..
Ik was echt helemaal in paniek ook omdat mijn en haar ouders op verjaardag waren en we niemand te pakken kregen..
Toen ik thuis kwam, kwam gelukkig mijn moeder thuis en toen hebben we direct gebeld naar haar ouders.
In het ziekenhuis zeiden ze tegen haar ouders dat ik best mee had gemogen..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:36

Bedankt voor de reacties! Vanavond lees ik ze even door, ik heb erge haast nu.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:16

Quellian schreef:
Hahahaha :D

EFO (elektrofysiologisch onderzoek) is dat ze gaan kijken waar 'de storing' precies zit, bij ablatie branden ze dat weg. Bij mij is het onder algehele narcose gedaan (normaal doen ze het onder plaatselijke verdoving) en mijn zuurstof daalde te snel, dus ze hebben niet ingegrepen (zijn een paar uur bezig geweest om me wakker te krijgen, bleek niet zo heel erg fijn te zijn geweest voor de mensen om me heen). Dus ik moest maar doorgaan met de medicijnen... Toen ik zwanger wilde raken mocht ik de medicijnen wel door blijven slikken, maar daar kleefden risico's aan voor de beeb, dus daar heb ik vanaf gezien en aangezien ze me hebben beloofd dat ik er niet aan zal dood gaan... :P

Kijk, ik hou van Jip en Janneke taal :D

Maar eh, alles OK verder?
Is er een oorzaak bij jou gevonden?

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:52

ik heb ook last van mn hart en weet (nog) niet wat het is.

ik heb nu totaal 3 x zon "aanval" gehad dat me hart overslaat en daarna als een gek begint te bonken
dan krijg ik het ook erg benauwd en val ik bijna flauw.. toch is het geen hyperfentilatie..
wat raar is, is dat het 3 x gebeurd is en 3 x op stal tijden opstrooien..

heb een hartfilmpje laten maken en me laten testen op alle allergien..
ik krijg ook nog een hartkastje..

ben benieuwd wat er allemaal uit komt maar het is wel echt K*T!! :+

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:54

Antheman schreef:
Wendel schreef:
Mijn vader heeft het ook gehad. Eerste op tweede kerstdag in 2005. Midden in de nacht werd ik gebelt door mijn moeder. Ik zat met vrienden in de kroeg.
We hebben mijn vader naar het ziekenhuis gebracht en daar heeft hij de nacht verder door gebracht op de IC.
De volgende dag mocht hij naar huis. Hij heeft nu wel medicijnen hier voor. Hij heeft zelf eens geprobeerd om dit af te bouwen maar hij kreeg weer ritmestoornissen. Hij zit waarschijnlijk nu voor altijd aan de medicijnen. Er is niets aan te doen. Er is eigenlijk ook niets mis met zijn hart alleen dat hij af en toe op hol sloeg.
Heel vervelend maar er is mee te leven. Hij was toen het gebeurde 50 jaar dus ook niet super oud

En was er bij hem iets van hoge bloeddruk, overgewicht of stress?

Die factoren spelen bij mij nl helemaal niet.

Van dit alles helemaal niets. Geen factor die tot een hartritmestoornis kon leiden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:53

Antheman schreef:
Kijk, ik hou van Jip en Janneke taal :D

Maar eh, alles OK verder?
Is er een oorzaak bij jou gevonden?

Hahahaha in het ziekenhuis doen ze niet aan Jip en Janneke taal :D Toen ik daarna in het ziekenhuis mijn dossier in handen kreeg heb ik een aantal woorden in mijn telefoon opgeslagen en op m'n werk (ook een ziekenhuis) de medische encyclopedie erbij gepakt :D

Maar hier alles oke. Ze denken dat het aangeboren is, tja... doe je niets aan he :D Ben geboren met een hartstilstand, misschien dat het daar een restje van is? Geen idee... Merkte wel dat het stukken minder werd toen ik stopte met de pil (geen extra hormonen), maar de zwangerschapshormonen zijn ook niet aan te bevelen hoor, kan je hart ook weinig lol om beleven :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:56

Ik meld mij ook.

Op me 17e ongeluk gehad, kwam in he ziekenhuis, naar 2 dagen werd ik naar de hartafdeling gereden. Blijk ik ook een hart ritmestoornis te hebben. De meesten hebben idd vanuit de boezems, maar ik heb het vanuit me kamers.
Zit elke dag aan de medicijnen, heb vorig jaar zonder geprobeerd, maar het wil niet.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:00

ik heb een hartafwijking (syndroom van brugada) dit veroorzaakt ook hartklopping en hartritmestoornissen.

Ben 26 heb iets ondergewicht, sport veel en leef gezond.
Helaas een erfelijke aandoening.
Gevolg, veel moe veel ziekenhuis en zodra ik koorts heb lig in aan de monitor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:25

ladyzwien schreef:
Ik meld mij ook.

Op me 17e ongeluk gehad, kwam in he ziekenhuis, naar 2 dagen werd ik naar de hartafdeling gereden. Blijk ik ook een hart ritmestoornis te hebben. De meesten hebben idd vanuit de boezems, maar ik heb het vanuit me kamers.
Zit elke dag aan de medicijnen, heb vorig jaar zonder geprobeerd, maar het wil niet.

kamer fibrillatie is veel gevaarlijker dan boezemfibrillatie.
Sterkte!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:26

Heb het nu al bijna 6 jaar. Heb er weinig last van. Maar kan niet zonder medicijnen. Doe verder alles behalve alcohol drinken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:29

Sies schreef:
ik heb een hartafwijking (syndroom van brugada) dit veroorzaakt ook hartklopping en hartritmestoornissen.

Ben 26 heb iets ondergewicht, sport veel en leef gezond.
Helaas een erfelijke aandoening.
Gevolg, veel moe veel ziekenhuis en zodra ik koorts heb lig in aan de monitor.

Ik heb t even opgezocht, maar wat naar joh. Kan me voorstellen dat je leven zo heel onzeker is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:30

ladyzwien schreef:
Heb het nu al bijna 6 jaar. Heb er weinig last van. Maar kan niet zonder medicijnen. Doe verder alles behalve alcohol drinken.

Gelukkig ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:09

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:24

Ik weet niet of ik nog mag reageren, maar doe het lekker toch;)

Ben 3 jaar geleden onderzocht bij de cardioloog voor mn hartoverslag (dat onregelmatige gebonk) en dat gigantische racen van je hart (niet gewoon hard kloppen, maar echt op hol), uiteindelijk kreeg ik 24 uur zo'n holter om, maar uiteraard had ik toen alleen 1x zo'n lichte overslag en verder niets. Maar op de echo en ecg's zag mn hart er prima uit, dus kwestie van mee leren leven.

Nu was ik gister richting de auto aan het lopen en opeens sloeg mn hart weer op hol, dus vroeg aan mn vriend of ie even wou wachten tot het over was, maar het ging maar niet over, normaal duurt het 4 of 5 seconden ofzo en nu hield het zeker 20 tot 30 seconden aan. Was er weer zo ontzettend van geschrokken! Net even de huisarts gebeld, wil weer even gerust gesteld worden. ;)

In principe denk ik dat het gewoon in orde is en dat het geen kwaad kan, maar loop mezelf weer zo gigantisch op te naaien, moet gewoon even horen dat het oke is. Voel me dan zo'n idioot, maar ondertussen ben ik dan ook zo'n schijterd, haha.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:39

Er is al een tijdje niet gereageerd, maar ook ik doe het weer even :+

Ik heb eigenlijk nooit een goede conditie gehad. Ik heb/had een slank postuur leef gezond. Wel veel stress helaas.
Snel een rood hoofd, terwijl andere nergens last van hebben.

Sinds een aantal jaar heb ik soms spontaan last van hartkloppingen. Polsslag is dan niet te tellen! is net een naaimachien :o . Sinds de zomer heb ik ook ritmestoornissen. Het is heel appart, ze beginnen namelijk als ik op mn rechterzij lig met mijn bovenlichaam iets naar boven.. :? Kent iemand dit? ALs ik weer op mijn rug draai, houdt het op. ALs ik blijf liggen houdt het ongeveer 30 sec. aan.
Laatst had ik het ook terwijl ik in bed lag, toen lag ik op mn rug.
Ik ben nu ziek, dus heb ik het vaker.
ALs ik beter ben moet ik het eens bij gaan houden van de inval huisarts.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:52

Ik heb het juist als ik op mn rug lig, dat ie dan onregelmatig gaat kloppen, meestal als ik net op bed lig! Maf he...