Het geen dat niet zwanger worden heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:24

Joh , 3 kwart jaar is nog helemaal niet lang , en als je er paniekerig over gaat lopen doen kan het ook nog eens prima zijn dat je lichaam er zelf de "ho" op zet , omdat het aanvoelt dat er teveel stress is voor een kindje :P

Als je er zo enorm mee zit , of het nu aanstellen is of niet doet er niet toe , maar dan zou je het beste gewoon een keuze kunnen maken :

òf je maakt je er niet langer druk om en hebt gewoon plezier in je leven , zodat je lichaam ervoor openstaat om zwanger te worden òf je weet dat je dat niet kunt en gaat de medische molen in om erachter te komen of het kippenhok en de zwemmers wel goed werken , zodat je gerustgesteld wordt en je ontvankelijker wordt voor een zwangerschap.

En als er toch wel iets mis is : of je het nu wel of niet WEET , mìs is het toch ! Als je het bewijs hebt dat het mis is , veranderd dat totaal niks aan de situatie. Alleen WEET je het dan , en kun je er wellicht nog iets mee zodat je op een andere manier met je kinderwens aan de slag kunt.

Nu alleen maar elke maand helemaal in de stress afwachten en zorgen maken dat is ook niet bepaald gezellig voor je lijf , geest of relatie , lijkt mij ;)

Nathalie

Re: Het geen dat niet zwanger worden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:26

Je bent echt niet de enigste die nog niet zwanger is na 3 kwart jaar. Dat is écht nog niet lang!! ;)

Verder ga ik helemaal met pmarena mee!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:26

Ik zit niet in stress af te wachten. Dat absoluut niet. Maar vind het nogal vervelend. Ik ga gewoon door, en ken het van me afzetten.

Hoe kan ik voor mezelf het duidelijkst een temperatuurs lijstje opstellen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:27

9 maanden proberen is heel gemiddeld hoor! er staat ongeveer een jaar voor; bij de een duurt het wat langer dan bij de ander, maar een maand of 12 is nog normaal.
hoe gefrustreerder je bezig bent met zwanger worden, hoe meer je lijf er zelf een rem op zet. niemand weet precies hoe dat werkt, maar dat het zo werkt is inmiddels duidelijk.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:34

Nathalie schreef:
Je bent echt niet de enigste die nog niet zwanger is na 3 kwart jaar. Dat is écht nog niet lang!! ;)
!

Absoluut mee eens ;-)

PriDepo schreef:
Hoe kan ik voor mezelf het duidelijkst een temperatuurs lijstje opstellen?

Je kunt voorbeelden op internet vinden (lang leve google!).

Ook kun je ovulatietesten gaan gebruiken.
Dan kun je zien of je ovuleert.

En inderdaad na 1 jaar 'oefenen' kan je naar de HA gaan.
Gewoon doen! Niet bang zijn! Uiteindelijk kom je er dan achter "waarom" het niet lukt en ben je door middel van hulp misschien wel heel snel in blijde verwachting van een "wondertje"!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:39

Als je na een jaar een verwijzing krijgt voor de gyn, zorg dan idd dat je alvast van 3 maanden temperatuurcurves hebt (elke ochtend, zelfde tijd, voor je opstaat). Ze kunnen zoveel doen.
Wij zijn iets van 2 jr bezig geweest en net toen we behandeld zouden gaan worden werd ik toch nog spontaan zwanger.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:41

http://www.fertilityfriend.com
Die site heb ik gebruikt.

Idd wat de rest zegt: drie kwart jaar is lang zoveel nog niet.
En ook al zeg jij niet getressed te zijn,je bent er duidelijk wel veel mee bezig en geeft aan dat je het vervelend vind. Onbewust gebeurd er dus wel wat in je lichaam.
Ik weet niet of je aan de pil bent geweest,maar hou ook rekening met een jaar ontpillen...

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:47

Don't worry, je bent pas 23! Niet zo ongeduldig zijn. Hoe meer jij je druk gaat maken hoe minder kans je maakt. Laat het komen zoals het is en zit niet telkens ermee in je hoofd dat het nu moet gebeuren anders heb je iets... Dat is echt niet waar! 3 kwart jaar valt reuze mee! Mare vind je het verstandig als je al zo'n paniekerig type bent (zoals je zelf zegt) om dan een kind op de wereld te brengen??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:48

Ik wilde ook al zeggen het duurt ook even voor de pil uit je systeem is en vooral bij de zwaardere pillen kan het zeker een jaar duren.
Verder niet te veel proberen anders is de kwaliteit van het sperma te laag en laat je vriend geen strakke broekjes dragen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:53

Ik zit met hetzelfde hoor ;) wij zijn al bijna 1,5 jaar 'bezig' :D
Wij zijn ondertussen al in behandeling in het ziekenhuis.

Maar zoals hier al word gezegd, raak niet in paniek.
Als jezelf al zo gestressd bent werkt je lichaam ook niet echt mee.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:54

Tussen mijn dochter en zoon heeft bijna 6 jaar geduurd. Ik heb me toen niet laten onderzoeken maar wel een eind datum voor mezelf gepland ( 31 dec 2004) en 2 maanden voor het jaar om was was ik zwanger. Omdat ik al een kind had heb ik niets ondernomen. Je hebt nog wel even hoor.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:55

Om je een hart onder de riem te steken. Ik heb twee nichten en bij de ene duurde het 1,5 jaar en bij de andere bijna 2 jaar voordat ze daadwerkelijk zwanger raakten.

Nu heeft de ene 4 kinderen (in 5 jaar tijd ) en mijn andere nicht 3 kinderen (in 4 jaar tijd). Bij hen heeft het dus ook even geduurd, maar is het allemaal goed gekomen.

Bij de helft van de mensen lukt het om binnen 1 jaar zwanger te worden. Het is dus nog niets om je zorgen over te maken.

Zorg ervoor dat je gezond leeft en gewoon lekker in je vel zit. En daarnaast is het handig om te temperaturen natuurlijk. Maar tegenwoordig heb je bij de drogist geloof ik ook een ovulatietest, dan kan je testen hoe vruchtbaar je bent op een bepaald moment. Misschien ook het proberen waard?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:56

benangelique schreef:
er staat ongeveer een jaar voor

Dat is niet waar, na 12 maanden regelmatig, onbeschermd vrijen is (bij vrouwen van 18 jaar) 94% zwanger. Bij vrouwen van 35 jaar is dat gemiddeld 80%.

Na dat jaar kun je je melden bij je huisarts, die je eventueel doorverwijst naar een gynaecoloog. Het is in dat geval handig als je wat temperatuurcurves beschikbaar hebt en evt. ovulatietestjes hebt gebruikt (daarmee kun je wat gerichter vrijen voor het geval je eisprong wisselt of op een minder logisch moment in je cyclus plaatsvindt).

De gynaecoloog start in principe met een bloedonderzoek (hormonen en schildklier), een sperma-onderzoek, een echo ivm vorm baarmoeder/ eileiders en follikelmeting, een samenlevingstest (overleeft het sperma in de vrouw) en daarna weer een bloedonderzoek. Die resultaten en een evt. behandelplan worden dan vervolgens besproken.

Dit is een interessante link: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1930

Als je tóch nu al aktie wilt ondernemen zou je contact kunnen zoeken met het alternatieve circuit: accupunctuur, edelsteentherapie, etc.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:02

Op sensitest kun je overigens goedkopere ovulatietestjes bestellen.

"Niet ermee bezig zijn" is echt een dooddoener. Als ik dat nog één keer hoor van iemand dan knap ik :D Heel gemakkelijk gezegd als je het zelf niet hebt meegemaakt en in wezen ook niet echt waar: dan zou niemand die onder behandeling gaat uberhaupt nog zwanger raken tenslotte...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:05

arnjojo schreef:
Don't worry, je bent pas 23!

Dit is echt zo killing! Maak je niet druk, je bent nog jong. := Omdat je jong bent, heb je niet een minder sterke wens.

Ik ben het ermee eens dat dit echt nog niet lang is maar ik begrijp TS wel.
Maar er zijn hier al goede tips gegeven. Idd is fertilityfriend een fijne website om je temperatuur op bij te houden. En zoals al een paar keer vermeld, kun je zelf ook onbewust een zwangerschap tegenhouden. Hoevaak hoor je wel niet dat mensen zwanger raken op het moment dat ze het 'opgeven' of bijv op vakantie zijn? Maar zo makkelijk is het ook weer niet om het maar los te laten. ;) En uiteraard als er echt wat aan de hand is werkt dat al helemaal niet...
Er zijn ook tabletten die kunnen helpen.. Etos zwanger worden zijn erg goede verhalen over bijvoorbeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:06

Mijn moeder heeft er 4 jaar over gedaan om zwanger te worden. Tussen ons alledrie zit 2 keer 4 jaar. Kop op meis!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:06

Chubby schreef:
"Niet ermee bezig zijn" is echt een dooddoener. Als ik dat nog één keer hoor van iemand dan knap ik :D Heel gemakkelijk gezegd als je het zelf niet hebt meegemaakt en in wezen ook niet echt waar: dan zou niemand die onder behandeling gaat uberhaupt nog zwanger raken tenslotte...

Ik werd 2,5 jaar lang weggestuurd door de gyn, want ik was er teveel mee bezig....... Erg he, dat zelfs een gyn dat geloofd. }:0
Toen ik na een cyclus van over de 140 dagen een inwendige echo kreeg was het meteen duidelijk dat ik een syndroom heb waarbij ik zelf geen eisprong heb. En dan word je weggestuurd met 'je bent er veelste veel mee bezig'. :Z

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:10

chub, ik snap dat dat soort uitspraken killing zijn, maar ik geloof er oprecht in dat de geest sterker kan zijn dan het lichaam en daardoor op bepaalde zaken de rem kan zetten.
je hoort te vaak dat mensen het jaren en jaren proberen, opgeven en dan in ene toch via de natuurlijke weg zwanger zijn.

neemt niet weg dat dit soort uitspraken zeer doen op het moment dat je niet zwanger kan worden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:13

Klopt BA. Je hoort het vaak. Maar het is idd een rotopmerking.
Mensen zeggen het eigenlijk te snel. In een situatie als deze vind ik het niet gek om te zeggen trouwens. Maar het is zelfs wel eens tegen me gezegd terwijl ik bezig was met behandelingen. Ja elke dag 3 pillen slikken waarvan ik ziek werd, en om de dag naar het ziekenhuis.. en dan er niet mee bezig zijn? := Mensen roepen het te snel...!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:16

BA, je kunt dat soort uitspraken simpelweg niet doen.. Ten eerste omdat ze bijzónder kwetsend en nutteloos zijn voor diegene met een probleem en ten tweede omdat er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is.

Wat ik al zei: zodra je de molen ingaat kún je niet anders dan ermee bezig zijn en desondanks raakt alsnog 95% van de stellen die moeilijk zwanger raken alsnog zwanger in die molen. Daarnaast zijn er talloze voorbeelden van mensen met een énorme wilskracht om bijv. een ongeneeslijke ziekte te overwinnen en nee, dat lukt over het algemeen niet.

Wat niet wegneemt dat je hoop moet blijven houden. Zonder hoop is alles verloren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:19

ook ik had dat probleem chub en weet dus welke uitspraken ik doe en hoe deze aan kunnen komen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:22

Sorry :o Ik dacht dat jij destijds in 2 maanden zwanger was?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:24

dat ging idd erg snel, maar was absoluut niet te verwachten gezien de cystes op mijn eierstokken in het verleden.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:27

Mijn moeder deed er bij mij 3.5 jaar over en daarna nog 9 jaar voor mijn broertje. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:28

BA, dan snap ik niet hoe je weet wat het betekent als je dat gezegd wordt (uberhaupt binnen die 2 maanden) als je dan alsnog zo snel zwanger was?