De Pil en antibiotica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:14

LePapillon schreef:
Ik heb ook blaasontsteking en ik zit aan een antibioticakuur die geen invloed op de pil heeft.
Het hangt af van welke antibiotica je slikt..

Ik neem aan dat als er niks in de bijsluiter staat, dat het wel goed zal zijn.
Fijn dat je zekerheid van de huisarts heb gekregen :)

ja klopt :)! dat is mij ook verteld. In de bijsluiten staat het wel degelijk dus daarom ben ik ook naar de huisarts gegaan.
Ik wil niet weten hoeveel mensen er zwanger worden na een antiobiotica kuur ! Staat nooit duidelijk in hoelang het dan niet werkt :n

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:22

ik heb al meerdere keren antibiotice gehad (intotaal al 6x ofzo) en alle x onveilig gedaan... niet zwanger geraakt.
Waarom?? omdat ik het op de bijsluiters niet kon vinden heb ik het risico genomen...

Snoevie

Re: De Pil en antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:26

het hangt er ook vanaf welk antibioticum je hebt,het geldt niet voor allemaal

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:50

Ik ben 10 dagen aan de antibiotica geweest en mijn dokter zei dat als ik mijn stopweek oversloeg, dus gewoon door zou slikken, er niks aan de hand zou zijn. En dat is bij mij gewoon goed gegaan. Maar niet elke antibiotica zorgt er voor dat de werking van de pil minder wordt, je krijgt er als het goed is een briefje van je apotheek bij als dat het geval is.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:39

Kyrseltje schreef:
Ik ben 10 dagen aan de antibiotica geweest en mijn dokter zei dat als ik mijn stopweek oversloeg, dus gewoon door zou slikken, er niks aan de hand zou zijn. En dat is bij mij gewoon goed gegaan. Maar niet elke antibiotica zorgt er voor dat de werking van de pil minder wordt, je krijgt er als het goed is een briefje van je apotheek bij als dat het geval is.

nou het staat heel duidelijk in de bijsluiter :) Het adviseert ook het gebruik van de condoom maar er stond niet bij hoelang :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:42

Hilde_q schreef:
Kyrseltje schreef:

nou het staat heel duidelijk in de bijsluiter :) Het adviseert ook het gebruik van de condoom maar er stond niet bij hoelang :)

Oke nou volgens mij had ik ergens gevonden dat het een week was maar weet ik niet zeker. Maar las al ergens dat je advies hebt gehad van je dokter? Moet goed zijn dan ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:17

nogmaals,als je inderdaad een antibioticum gebruikt wat de werking van je pil aantast,dan is het advies om tijdens en tot 2 weken na de kuur een condoom te gebruiken.
maar het geldt dus niet voor elke kuur

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:34

manonxxlove schreef:
ik heb al meerdere keren antibiotice gehad (intotaal al 6x ofzo) en alle x onveilig gedaan... niet zwanger geraakt.
Waarom?? omdat ik het op de bijsluiters niet kon vinden heb ik het risico genomen...

Dan speel jij russisch roulette dame,de volgende keer heb je misschien niet zoveel geluk :o

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:10

Ik heb idd ook antibiotica gehad voor een blaasontsteking (amoxciciline), en kreeg daarbij te horen dat de pil niet 100% betrouwbaar was.
Ze gaven aan dat je tijdens de kuur en nog 2 weken erna extra voorbehoedsmiddelen zou moeten gebruiken.
Moet zeggen dat ik er in the heat of the moment ook niet bepaald aan gedacht heb ;) maar de kans dat je zwanger wordt is volgens mij nihil.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 10:34

Kytha schreef:
Ik heb idd ook antibiotica gehad voor een blaasontsteking (amoxciciline), en kreeg daarbij te horen dat de pil niet 100% betrouwbaar was.
Ze gaven aan dat je tijdens de kuur en nog 2 weken erna extra voorbehoedsmiddelen zou moeten gebruiken.
Moet zeggen dat ik er in the heat of the moment ook niet bepaald aan gedacht heb ;) maar de kans dat je zwanger wordt is volgens mij nihil.

ja maar toch zal ik niet gerust zijn, zelfs als het maar zo´n kleine kans is :oo

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:45

Ik zou het risico niet nemen :=

Ik heb trouwens ook een keer antibiotica gehad voor keelontsteking die wel invloed had op de pil.
Mijn huisarts heeft dat toen gezegd en ik kreeg bij een apotheek een brief met informatie daarover.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:49

Vriendin van mij heeft ook een kleine door bovenstaande reden...

Ik ben toen maar overgestapt op de nuvaring, aangezien ik een paar jaar geleden ook constant aan de AB zat door keelonstekingen en rubbertjes met mijn toenmalige vaste vriend echt heel irritant vond.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:51

Ik vraag het altijd, of het invloed heeft op de pil. Wordt altijd netjes voor me uitgezocht. En krijg dus ook altijd de antibiotica mee die geen invloed heeft.

Verder werken sommige apotheken met een programma waarbij in het geval van een risicocombinatie van medicijnen gelijk een popup verschijnt. Wel handig!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:52

Kytha schreef:

Laat ik het zo dan zeggen ik heb een prachtige dochter van nu 8 die dwars door de pil is verwekt,en nee ik ben niet aan de diarree geweest of antibiotica geslikt of iets anders wat de pil minder laat werken.
En hoe groot is die kans dat het gebeurt????erg klein denk ik.
Ik kwam er pas achter toen ik inmiddels 22 weken zwanger was al die tijd gewoon ongesteld en toen ineens niet meer,getest en zwanger. :P