Hoe blijf je gemotiveerd als je wat mankeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 10:21

Klopt ik haal veel uit mijn paard,maar hij is verhuist en waar hij staat mag ik de bak gebruiken.Hij moet eerst over een houten bruggetje en dan een scherpe draai maken, op die brug is het glad en dan is er haast geen houden aan dan schrikt hij.Na die brug is een hek dus zat ik gisteren klem tussen hem en het hek,dus ik deed mijn schouder weer zeer.Dan heb ik het weer even helemaal gehad,dan vind ik het niet leuk meer of zo.Maar we gaan nu oefenen op die brug,ik heb ook weer zin om te gaan fietsen dus dat is een goed teken.

kaatje89

Re: Hoe blijf je gemotiveerd als je wat mankeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:27

Tja, heel erg moeilijk.. Ik ken het, ben ondertussen al 7 jaar moe, heb CVS en heb ook moeite om door te zetten...

Idd haalbare doelen stellen.. Bijv. iedere dag even naar je paard gaan.. Ookal is het maar 15 min, even knuffelen of borstelen..
Ook al voel je je niet lekker, gewoon even heen gaan.. Want dat helpt bij mij dus wel, hij tovert altijd een glimlach op m'n gezicht en dat geeft me altijd weer wat meer energie om door te gaan :)
Ook al voel ik me nog zo beroerd, ik ben altijd heel erg blij dat ik er toch ben geweest :)

Als je zin hebt om te fietsen, doe het dan, maar ga niet gelijk in 1 keer een half uur fietsen.. Dat is dan gewoon te veel.. Bouw het langzaam op :)

Sterkte :(:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:00

de lat 50% lager leggen dan waar je m zou willen hebben
zodat je iig boven alles niet gedemotiveerd raakt

probeer een regelmaat te houden

herken je probleem wel
ben nu 10 jr chronisch oververmoeid
slaap snacjhts een uurtje of 4 en word dan wakker door de pijn in mijn lijf , ga dan in beweging neem pijnstiller en rook een cigaretje tegen de tijd dat die op is begint de pil te werken en
kan ik weer een uurtje of 2 a 3 slapen en dan moet k der weer uit

sta op , misselijk vd pijn .. doe wat spieroeffeningetjes om iets flexibeler te worden zodat ik me zo oa kan aankleden , zo stijf kom ik niet in de buurt van mijn sokken 8-)
ga naar de toilet , neem een batterij aan medicatie (zijn maar 4 pilletjes maar zo voelt het wel) voor mijn hart en tegen de K
moet die zo vroeg in nemen omdat andere medicatie (onstekings remmers ) die mijn lijf leefbaar houden niet samen mogen met de medicatie uit de ochtend sessie ..

neem bakje koffie , cigaretje en kom langzaam doch zeker in beweging doe wat rek en strek oeffeningtjes
zodat ik zometeen mijn sokken aan kan trekken (kan ik anders niet bij )
in het voorbij lopen knal ik de computer aan

zwaai kleine de deur uit , bespreek met manlief wat er vandaag moet gebeuren
manlief gaat meestal rond deze tijd op pad voor de zaak
toon de chauffeur waar de pakjes zijn (post word hier opgehaald)

na een uurtje of 3 a 4 is de ergste misselijkheid weg en neem ik een boterhammetje
en lees bokt even bij en beantwoord wat mailtjes
en begin na te denken om iets serieus te gaan doen (rond deze tijd dus )
ondertussen 2 koppen koffie en cigaretten verder
( :') oja moet stoppen met roken .. dat gaat nog wat worden .. zeker die om 4 uur snachts gaat problemen op leveren denk ik :o )
tussen de middag komt kleine thuis en neem ik halve boterham of iets anders lichts
en neem mijn onstekings remmers

en dan begint de rest vd dag
en dat ligt enorm aan hoe ik die dag ben en wat voor afspraken we hebben

op goede dag -> tijd bij de paardjes , neem daar dankbaar gebruik van :D
zou ook meer moeten rjiden , dat helpt bij beter voelen en houd me soepeler en dus ook pijn armer
wat helpen in huishouden en met de zaak , knutsellen met kleine en eten maken
speel met de honden (appart anders vreten ze elkaar op)

slechte dag -> is na 2 uurtjes de benzine weer op en vertrekken we ergens tussen 14.30 en 15,30
met hoop pijn richting de bank
vaak met laptopje , al was het maar het idee dat ik toch iets nuttigs doe zo af en toe
en ben erg blij met mijn man die dan de paardjes en het eten doet etc

zou ook weer graag gaan fitnissen , zeilen , tennissen , hardlopen , wat meer paardrijden
maar dat zit er helaas niet in en heb me daar na jaaaaaren chagarijnig overzijn
eindelijk bij neergelegd

ik probeer iig elke dag iets te doen met mijn kleine en gelukkig komt het zelden voor dat ik zo'n slechte dag hebt dat dat niet lukt , en elke dag (mee) te gaan naar de paarden

ben blij als het weer weer wat beter word , mijn paddock weer rijdbaar is
en ik weer elke dag al is het maar 10 minuten op mijn paard zit
dat scheelt een hoop , heb dan wat meer energie en leef pijnarmer ben dus vrolijker
en daar heeft iedereen baat bij

als jij normaal kleine naar school loopt , loop dan ook , al is het 5 min in de tuin of voor de deur
als ze die dag vor welke reden dan ook niet naar school gaat / hoeft / moet

des te meer regelmaat des te gemakkelijker het is

en geniet van de kleine mooie simpele momenten
een verdwaalde uitgekomen bloembol in de winter
glimlach van je kleine , etc

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:26

ik ben vandaag naar de sportschool geweest,ik heb rustig aan gedaan.Ik zie eerlijk gezegd al op tegen de volgende keer,maar ik moet doorzetten.Sporten is gewoon vermoeiend,ik wil vanmiddag ook nog even paardrijden maar heb er eigenlijk geen puf voor.Ik slaap goed daar ligt het niet aan.