Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suuzepuus schreef:sundance11 schreef:Dit gaat namelijk vastzitten op vooral de heupen.
geloof je dat exht??
Citaat:Kan deodorant borstkanker veroorzaken?
Vraag:
Via de e-mail duikt telkens weer een waarschuwing op tegen het gebruik van deodorants die het product aluminium chloorhydraat bevatten. Is er een verband met borstkanker?
Antwoord:
Dit bericht doet al jaren de ronde. Wat u heeft gelezen is waarschijnlijk afkomstig van een biologe uit Uruguay, Gabriela Casanova Larossa. Zij beweert dat er borstkanker ontstaat omdat de okselzweetklieren onder invloed van aluminiumchloorhydraat in antitranspiratieproducten hun niet verder gedefinieerde schadelijke stoffen niet meer kunnen afvoeren. Ook zouden door het scheren van de oksel door kleine wondjes gevaarlijke stoffen in het okselweefsel worden opgestapeld. Het zou dan gaan om parabenen, stoffen die qua werking vergelijkbaar zijn met oestrogenen.
Er is geen enkel bewijs voor deze stelling. Het is ook hoogst onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht, het borstweefsel bereiken.
Fiffill schreef:Volgens mij was dit al heel lang bekend?
Daarnaast kan iedere kip volgens mij wel bedenken dat welke lightproducten dan ook niet goed voor je zijn. Zit misschien minder suiker in, maar daarvoor in de plaats krijg je allerhande andere rommel.
dressagelady schreef:Heb ik het mis of is 20 mg/kg ontzettend veel? Ik neem aan dat er 20mg per kg lichaamsgewicht bedoeld wordt. Ook is apartaam veel zoeter dan suiker en zal er veel minder van nodig zijn om een drank zoet te maken.
x_Marr schreef:dressagelady schreef:Heb ik het mis of is 20 mg/kg ontzettend veel? Ik neem aan dat er 20mg per kg lichaamsgewicht bedoeld wordt. Ook is apartaam veel zoeter dan suiker en zal er veel minder van nodig zijn om een drank zoet te maken.
20mg per kg lichaamsgewicht zou in mijn geval iets van 1260mg betekenen... meer dan 1,2 kilo op een dag dusDaar kom je toch nooit aan?
Fiffill schreef:Vind het altijd zo lachwekkend, van die mensen bij de McDonalds met een kingsize portie friet, een gigantische hamburger en een cola light.
AniekR schreef:Fiffill schreef:Vind het altijd zo lachwekkend, van die mensen bij de McDonalds met een kingsize portie friet, een gigantische hamburger en een cola light.
Nou ben ik niet zo'n McDonalds-fan, behalve van de McFluriesMaar ik bestel ook altijd Cola Light erbij, dit omdat ik dit lekkerder vind dan gewone Cola.
x_Marr schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja.... aspartaam gevaarlijk...
Van een paracetamol kun je ook dood neervallen als je net even pech hebt, toch?
Als ik het goed heb zit er in een paracetemol ook aspartaam..
Kytha schreef:ik heb idd ook weleens gelezen dat aspartaam een oorzaak van overgewicht zou zijn. Beetje omgekeerde wereld dus
Ik drink liters cola light, misschien dat ik daar eens mee moet stoppen. Ik heb erge maag-darmklachten (PDS), welke wellicht ook wel door de aspartaam komen..
Citaat:Suiker heeft nagenoeg geen voedingswaarde
Gewoonlijk bedoelen we met suiker het gezuiverde, geconcentreerde witte product van suikerbieten of suikerriet. Er zijn echter ook andere suikers, zoals ruwe suiker, bruine suiker, vruchtensuiker, melksuiker, honing, ahornsuiker, palmsuiker, etc. Hiervan is witte suiker de meest bewerkte. Wat heet! Door het uitgebreide raffinageproces van suikerbiet naar witte suiker verdwijnen alle vitaminen, mineralen, enzymen, aminozuren en vezelstof, ruim 60 elementen! Wat overblijft is sucrose zonder nagenoeg enige voedingswaarde. Het innemen ervan dwingt het lichaam vooral om voor de verwerking essentiële voedingsstoffen uit gezonde cellen te halen.
Het lichaam verbruikt veel energie maar heeft daarvoor dus bij lange na niet genoeg aan zuivere suiker. In de korrels van ruwe en bruine suikers zitten nog plantaardige resten die hen daardoor iets meer voedingswaarde geven.