Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Angela_ schreef:Waarom neem je 's ochtends niet gewoon wat boterhammen met wat fruit?
Ik heb zelf ook altijd moeite met ontbijten, sla het 10 x liever gewoon over. Maar met veel afwisselwen lukt het redelijk om íets naar binnen te werken op de vroege ochtend marleen_usar schreef:Ik ken iemand die het ook deed en is er goed ziek van geweest, mijn motto is bewegen bewegen en nog eens bewegen is vaak nog gratis ook.
) En ik moet eerlijk bekennen dat het verslavend werd. Ik ben toen best fanatiek aan de slag gegaan en na een aantal weken zat ik toch echt 5 a 6 x per week in de sportschool voor een uur of anderhalf. Daarbij at ik gezond en echt niet weinig! Ik maakte bijvoorbeeld tussen de middag een gerecht klaar van rijst, verse groenten (broccolie, prei, etc) kipfilet en ananas. En daar at ik dan ook best een flink bord van leeg. Ook wel eens brood met brie en komkommer, terwijl iedereen maar liep te miepen dat ik daar echt niet van af ging vallen, ging ik toch heel eigenwijs door met mijn eet en beweeg regime. De eerste weken alleen maar gemeten ipv gewogen en in drie maanden tijd was ik 15 kilo afgevallen en een halve meter in omtrek. En die drie maanden waren ook echt heel snel om! Voor het eerst was ik ook onder een bepaald gewicht gekomen, wat me voorheen nooit was gelukt. En toen ik eenmaal over dat struikelblok heen was, waar ik toch echt wel even op bleef hangen, ging het ook weer heel snel. Het gewicht bleef er ook heel goed af nadat ik mijn streefgewicht had bereikt. Het kwam er pas weer aan na jaren, toen ik een tijdje geen zin had om te ontbijten. Toen kwamen de kilo's er toch wel weer wat aan. Maar nooit meer zoveel als daarvoor. Bonny1997 schreef:Ik wil ook graag wat afvallen, is het misschien leuk om een topic te open? En daar in te zetten hoe veel je afgevallen bent en wat je eet op een dag bv? En zo kun je alkaar een beetje helpen, en het is motiverend? Een leuk idee misschien
Vliendertje schreef:Mams is nu meer dan 20 kilo afgevallen. Als ze zou stoppen en gewoon weer zou eten zoals ze voorheen deed zou ze inderdaad aankomen......
Heel fijn.