Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:28

Een lichte lijn is ook zwanger, als je binnen de tijd zit en het is nog niet opgedroogd.
Ik was 2 weken overtijd en kreeg lijntjes zo licht dat je ze bijna tegen het raam moest houden en ik ben toch echt zwanger, bij de vorige testte ik een week voor tijd al dik positief.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:28

Doe voor de zekerheid maar een nieuwe test van een ander merk.

Ik had een tijdje geleden een test bij de apotheek gehaald die de artsen ook gebruiken en daar kreeg ik een heel vaag 2de lijntje te zien. Zwanger dus...
Test gedaan van een ander merk en ineens was ik dus niet meer zwanger. :? Een lichte lijn betekend dus niet automatisch zwanger, daarom altijd 2x testen.
Als ik die eerste test had moeten geloven was ik me nu zorgen gaan maken omdat ik nog steeds ongesteld word.
Laatst bijgewerkt door Milord op 16-01-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:28

Het vage streepje was al vrij snel zichtbaar, maar ik ga volgende week als ik dan nog niet ongesteld ben maar een nieuwe test doen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:30

Ik heb gewoon het gevoel dat ik zwanger ben ofzo, moeilijk uitleggen.. ik ben wel vaker wat later met ongesteld zijn maar dan maak ik me nooit druk, maar dit keer wel..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:30

Ik zou even een aantal dagen wachten en weer een test doen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:31

Na hoeveel min kan dat roze lijntje verschijnen zonder dat je zwanger bent? bij mij was het binnen 10 min.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:31

Bij mij was het vage lijntje ook meteen zichtbaar maar was het toch loos alarm.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:32

Pff, dan moet je even de bijsluiter lezen, maar volgens mij was het iets van binnen 3 minuten, kan dat?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:33

Dan inderdaad later nog maar een test doen.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:33

Ik had ook het idee zwanger te zijn. Had al een paar dagen buikpijn en mijn borsten waren veel gegroeid en heel gevoelig/pijnlijk. Dus maar een test gedaan die dus positief aangaf ondanks dat ik uiteindelijk niet zwanger was. Het zegt niet alles.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:34

Binnen 3 minuten dus om positieve test te hebben, daarna niet meer kijken omdat de uitslag dan onbetrouwbaar is..
Maar waarom denk je dat je zwanger bent dan? Ben ik even benieuwd naar..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:35

luffwinny schreef:
Ik heb gewoon het gevoel dat ik zwanger ben ofzo, moeilijk uitleggen.. ik ben wel vaker wat later met ongesteld zijn maar dan maak ik me nooit druk, maar dit keer wel..

Je hoofd en gevoel kunnen je akelig voor de gek houden, verkijk je daar niet op!!
Gewoon over een weekje nog eens testen, dan heb je vast al meer zekerheid!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:37

Ik heb dus ook dat ik een beetje buikpijn en misselijk ben (sochtends) maar ik ga maar niks in me hoofd halen en wachten tot volgende week.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:37

Een test hoor het binnen 3 minuten aan te geven, alles daarna is onbetrouwbaar.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:38

Ik ben al eerder zwanger geweest,(wil ik het verder niet meer over hebben) en toen voelde ik het ook, heb me verder nooit zorgen gemaakt alleen toen en nu..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:48

Een tijd geleden heb ik ook een test gedaan omdat ik het gevoel had zwanger te zijn, misselijk, maagzuur, overgeven, geen zin koffie (en dat voor een koffieverslaafde) en trekkend gevoel onderin mn buik.
Toen ik niet ongesteld werd heb ik de test gedaan, de uitslag was wat vaag vond ik zelf.....het streepje waarin je kunt zien of je de test goed hebt uitgevoerd was duidelijk zichtbaar, het andere streepje was onduidelijk zichtbaar (vaag).
Volgens de bijsluiter zou je dan niet zwanger zijn omdat er een plusje had moeten verschijnen (+) en geen (-) zoals bij mij.
Oke ben dus niet zwanger dacht ik toen nog, dan zullen mijn klachten wel ergens anders vandan komen.
Na 2 weken werd ik ineens vanuit het niets ongesteld den niet zo'n beetje ook...veel bloed en hevige krampen.
Dit was na 1,5 dag weg...normaliter ben ik 5/6 dagen ongesteld en voel ik een dag of 2/3an te voren al wanneer ik ongesteld ga worden.
Heb toen de HA gebeld en heg verhaal voorgelegd...zij denkt aan een miskraam, de test was misschien wel goed uitgevoerd door mij, maar de de waardes in mijn urine waren blijkbaar bij de test nog niet hoog genoeg om een duidelijk positieve uitslag waar te geven.
Had ik een 2e test later nog eens gedaan dan had ik waarschijnlijk een duidelijke positieve uitslag gehad, maar dat is achteraf gepraat.
Mocht ik in de toekomst wederom het vermoeden hebben zwanger te zijn dan doe ik 2 tests met een week ertussen.
Hopelijk kan ik binnenkort weer een test halen want mijn man en ik hopen op een zwangerschap.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:52

bedankt iedereen voor de adviezen, ik ga volgende week opnieuw een test doen mocht ik nog niet ongesteld zijn geworden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:54

Mocht je nou bij de 2e test dezelfde uitslag krijgen en niet ongesteld worden, ga dan langs de HA dan kan die een test bij je doen.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:54

Toen ik zwanger was had ik ook een licht streepje, maar was toch echt zwanger. Wel moet het zoals al gezegd binnen een minuut ofso te zien zijn. Ik heb 3 testen gedaan en toen nog eens naar de dokter (die overigens ook een heel licht streepje kreeg) Eigen testen deed ik al een dag nadat ik ongesteld had moeten worden, we waren 'ermee bezig' dus kon niet wachten :)
Maar moet wel zeggen dat je jezelf erg voor de gek kan houden als je iets graag wil. Jaren terug dacht ik zwanger te zijn, had alle kenmerken maar gelukkig (achteraf) was het niet zo. Zou verschillende merken proberen of gewoon maandag dokter.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:56

Al heb ik gehoord dat als je gewoon ongesteld word ook zwanger kan zijn.
Laatst een verhaal gelezen van een vrouw die gewoon nog aan het paardrijden was terwijl ze die volgende dag beviel. Nooit opgevallen dat ze ooit zwanger zou kunnen zijn omdat ze nog altijd ongesteld werd.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:02

Het spreepje was zo licht dat ik eerste instantie dacht het het niks was, maar toen mijn vriend na 10 min kwam begonnen we allebei te twijfelen omdat het toch wel een rose licht lijntje was.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:03

Die testen kunnen toch na 19 dagen al? Dan is ze er toch niet heel vroeg mee?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:06

op de test staat: te gebruiken vanaf de eerste dag van de gemiste mensteruatie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:12

Welke test heb je gehaald? Die van het Kruidvat zijn het beste uit de test van de Consumentenbond gekomen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:14

Ik moest heel goed kijken en zag bijna geen lijn. Hoe langer ik keek hoe minder lijn ik zag, maar ik was toch echt zwanger. ;-)