TS, je hebt groot gelijk dat je naar slachtofferhulp bent gegaan
!
Ik weet uit eigen ervaring hoe belangrijk het is om over hetgeen er gebeurd is, te kunnen praten.
Ik wens je veel sterkte met het verwerken
!!
Wij reden bijna 4 jaar geleden met nog 4 vrienden in de auto naar Oostenrijk. Mijn man reed, ik zat er naast en onze vrienden achterin. Ik zat net omgedraaid met mijn vriendinnen te beppen, toen onze vriend een ijselijke schreeuw gaf en mijn man vol in de remmen ging.
Ik draaide me om en wat er toen gebeurde, is nog steeds surrealistisch te noemen
.
Mijn man reed op de middelste baan, rechts voor ons reed een auto en wij werden ingehaald door een auto op de linkerbaan. Opeens schoot de auto die mijn man wilde inhalen (die dus rechts reed), voor ons langs, ramde de auto die ons links aan het inhalen was. Die vloog in de vangrail, tolde voor ons langs naar rechts en nam daarbij de auto die hem ramde, ook weer mee naar rechts. Door toch nog te sturen, is die man (die geramd werd) weer op de linker weghelft terecht gekomen.
Mijn man laveerde hier op een of andere manier tussendoor en ook van de rondvliegende auto onderdelen heeft ons niks geraakt.
We zijn meteen op de vluchtstrook gestopt en ik heb meteen het alarm nr. gebeld. (Politie en ambulance waren er echt met 10 min.
!)
Toen wij stil stonden, stapte uit de linker auto een vrouw uit, rukte de achterportieren open en sleepte haar jongste 2 kinderen uit de auto en rende zonder te kijken de snelweg over naar ons toe
. God-zei-dank reageerde het achterop komende verkeer ook direkt, want op een enkeling na, stonden die ook allemaal stil.
De vader en het oudste kind (meisje van een jaar of 13-14) kwamen daarna ook naar ons toe. We zagen dat er inmiddels ook al mensen zich om de ongevalveroorzaker bekommerden.
De moeder liep intussen als een kip zonder kop rond en had de 2 kleinste kinderen in het natte gras gezet
. Mijn man en onze vriend waren intussen bezig met de opvang van de man en vrouw en mijn ene vriendin heeft de kleintjes bij ons in de warme auto gezet en wat te drinken gegeven.
Mijn andere vriendin en ik maakten ons intussen best zorgen om het oudste kind, die stond volledig onder shock en kleefde echt als een plakbandje aan ons.
Zo op het eerste oog had niemand levensgevaarlijke verwondingen, maar de broeders in de ambulance hebben uiteindelijk wel het oudste meisje een infuus gegeven tegen de shock. Alleen de ongevalveroorzaker is met de ambulance weggereden. (Maar had volgens de mensen die zich om hem hadden bekommerd, op het eerste oog ook geen levensgevaarlijke verwondingen.)
De familie was net bij opa en oma op bezoek geweest en hadden verse eitjes en potjes jam mee gekregen. Absurd was echt dat alle eitjes en potjes jam nog heel waren
! (Was een station wagen en we zagen ze boven op de bagage staan.)
Doordat we met z´n zessen het ongeluk hadden "beleefd", konden we er ook goed met elkaar over praaten (wat we het hele WE ook gedaan hebben, en nog, na 4 jr. komt het nog wel eens ter sprake!).
*Edit: typfoutje verbeterd
.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 15-01-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt