afvallen, wanneer bewegen moeilijk is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:06

Hoe bedoel je trouwens dat bewegen niet gaat?
Als je amper beweegt, zal het allemaal nog erger achteruit gaan. En om af te vallen, zul je toch echt moeten bewegen. Begin met 4 minuten wandelen (rustig!), als 5 er teveel zijn. Ga dan zitten op een bankje, drink wat, eet wat, kijk wat rond en loop terug naar huis. Het liefst elke dag. Zo blijf je toch in beweging, zonder dat het teveel word. Neem desnoods iemand mee, zodat je niet alleen bent.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:01

Rebel: ik zit aan mijn tax qua bewegen. Ik kan nog paard rijden. Dat doe ik 5x per week ca 20 minuten intensief.

En nee het heeft geen enkele zin om wandelen uit te bouwen, op een bankje te zitten en dan weer verder te gaan. Mijn spieren kunnen per dag een soort maximale belasting aan. Dan slaan ze in de kramp en die kan alleen een fysiotherapeut eruit halen. Lopen levert (door de draaiende beweging een zwaardere belasting dan rijden, waar je het met je bekken kunt opvangen en je rug minder constant moet draaien (zoals bij lopen). Dat kan ik dus iets langer voordat de boel in de kramp schiet.

Dit is ook niet te verbeteren met oefentherapie (dat heeft de fysio al geconstateerd). Dit is alleen met massage weer zo los te werken, dat ik weer kan bewegen tot het weer vast zit. Mijn spieren hebben zoals dat heet een zeer beperkte belastbaarheid a.g.v. de Lyme. En dat gaat nooit echt beter worden. Hier moet ik het mee doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:48

Na overleg met de TS mag dit topic weer open,
haar topic gaat er met name om af te vallen wanneer bewegen moeilijker is.
Aangezien dit dus geen standaard afvaltopic is, is de titel verduidelijkt en mag het topic open.

Anya

Re: afvallen, wanneer bewegen moeilijk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 11:40

Met dank aan Mas :j
Ik krijg dus heel veel tips in de trent van ga naar de sportschool, ga zwemmen, loop nog een extra rondje, langzaam opbouwen dan wil dat wel.

Maar dat wil dus niet.
Ik ga wekelijks naar de fysiotherapeut die de verkrampte spieren weer loswerkt. Ik kan beperkt nog paardrijden en dat is samen met wat ik dagelijks moet lopen het maximum wat ik kan bewegen.

Dat wordt niet beter door oefenen of langzaam uitbouwen. Mijn spieren hebben een beperkte belastbaarheid door ziekte. Vandaar dit topic.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:53

Cissie dat is wel apart, want ik krijg ook steeds (ook in dit topic) te horen dat ik te weinig eet. Dat ik meer zou moeten eten. Ik heb de afgelopen week op vakantie dus braaf iedere middag ook gelunched, hoewel ik het idee heb dat ik daar juist niet magerder van wordt. Tussendoortjes eet ik niet, dus daar ligt het niet echt aan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:55

Mijn eerste idee was om te gaan zwemmen. Ik weet niet of dit nog wel mogelijk is met jouw klachten (wat is het toch een rotziekte). Zwemmen is redelijk onbelast bewegen aangezien je in water gewichtsloos bent. In het ondiepere gedeelte kun je ook lopen onder water.

Verder, lastig. Maar ik denk dat je gerust wat meer mag eten. En denk ook goed om je melk producten. Het schijnt namelijk zo te zijn dat door melkproducten de opname van vetten wordt verminderd (ze verzinnen wat onderzoeken)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:57

ik heb hetzelfde als jou , ik beweeg echt super veel,
ik werk sohtends en fiets een uur per dag,
sònchends werk ik bij de paarden en beweeg ik 5 uur,
lees schoonmaken, uitmesten, vegen en wandelen met de paarden.
daarnaast wandel ik ook met me eigen paard een half uur perdag ivm peesblessure.

maar ik val ook niets af, geen kilo!
ik ben nu wel op dieet maar alsnog geen verandering.
de diagnose: slome schildklier,,, missien moet je je hierop even laten testen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:57

Als je naar een grote fysiotherapie praktijk gaat hebben die vaak ook trainingsmogenlijkheden waar je gebruik van kunt maken.
Ik zou daar om advies vragen en onder begeleiding een trainingsschema maken. Daarnaast kun je wellicht mbv een dietist een voedingspatroon bedenken die je meer energie levert.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:58

Ik zou in jouw geval meer gaan eten, geen middag eten vind ik persoonlijk wel erg
'ongezond' en vetraagd, zoals al word gezegd, je vertering etc.

dus in jouw geval gewoon lekker gezond blijven eten, gezonde tussen doortjes
zoals worteltjes en fruit zodat je ook genoeg vitaminen binnen krijgt,

Succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:05

Bij paarden met spierproblemen komen er trouwens altijd snel heel veel middeltjes op tafel zoals vitE, selenium en Kalium citraat om het verzuren te vertragen.
Misschien zou je eens met een arts of dietist kunnen overleggen of dit soort opties voor jou ook zin zou hebben.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:08

Ik ben dan wel 30 jaar jonger maar kan dus ook niet veel bewegen, rijden lukt bij mij ook niet dus er zijn gewoon dagen dat ik amper beweeg. 3 keer per week fiets ik een kwartiertje per dag maar dat is echt de max.

Ik heb vorig jaar SonjaBakker gevolgd en dat ging heel goed. Ik dacht ook dat ik wel gewoon at maar toch had ook ik een buikje. Maar bij mij bleek gewoon dat ik mijn voedsel beter moest verdelen over de dag. Ik at gewoon 3 keer per dag en dan 's ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 en 's avonds gewoon warm. Met Sonja Bakker ben ik uiteindelijk denk ik zelfs wat meer gaan eten, maar hierdoor werd mij spijsvertering op gang gehouden en viel ik toch netjes af! Het klinkt in het begin echt heel raar en de eerste paar dagen had ik ook echt zoiets van: ehh ik moet afvallen, waarom eet ik dan zo vaak? Maar je eet net wat kleinere porties!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:18

Je kunt anders gaan eten.
Bijv koolhydraten zoveel mogelijk vermijden.
Het South Beach dieet houdt dit aan.
Je eet niet minder, maar anders. De 1e 2 weken zijn best lastig, maar daarna is het makkelijk vol te houden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:19

Ik ben uiteindelijk begonnen met drie keer per dag te eten (dat is al wennen). En idd zoveel mogelijk geen koolhydraten. Wat echt moeilijk is. Nu maar zien of het werkt. Het is idd bizar, want ik 'moet' meer eten dan ik ooit heb gedaan.

Thanks voor het meedenken allemaal!