Nog meer yoga en pilates fanaten ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Re: Nog meer yoga en pilates fanaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:06

Ik heb voor school vier lessen Pilates gedaan en vond dit erg leuk! Jammer genoeg moet ik op die tijd nu een andere sport doen, want anders wilde ik er best wel mee doorgaan.
Maar ik wil zeker ook eens Yoga gaan proberen! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:12

Ook ik ben al een paar jaar bezig, eerst met pilates. Vond yoga toen nog een hoog breekjenek-gehalte hebben. Door yoga.tv.nl er achter gekomen dat dat breekjenek-gehalte toch ook afwezig gelaten kan worden, en toen over gestapt op yoga :D
Voordeel bij beiden vind ik de bewustwording van je lichaam en houding. Wat terug komt in het rijden; je voelt beter aan of je recht zit of niet, of je benen langer kunnen. En het is makkelijker een bepaalde inspanning te leveren terwijl je ontspanning behoudt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:34

Wat leuk dat nog bokkers het doen :P
En inderdaad, nooit aangedacht.. maar je leert je spieren beheersen en evenwicht te houden. Dat kan inderdaad handig zijn bij paardrijden! :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:53

Ik ben al jaren yogafanaat. Ik doe 3 tot 4 keer per week een sessie van anderhalf uur. Heerlijk vindt ik dat. Sinds kort ben ik ook begonnen met equiyoga. Mijn merrie is toch met zwangerschapsverlof en we konden nog wel yogaoefeningen op haar doen. Dus de komende paar weken wordt ze dan gebruikt als grote yogabal. Van de zomer worden er dan met haar clinics equiyoga gegeven, dan gaan de cursisten eerst op grote ballen oefenen en daarna op haar.
Pilates heb ik ook gedaan maar ik vondt het minder prettig dan yoga, minder veelzijdigheid.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:05

Ik heb de DVD pilates voor dummies besteld.
Net de eerste keer een work-out gedaan, viel best tegen, had verwacht dat ik het wat beter kon :P
Maar nu is het juist een uitdaging om steeds beter te worden natuurlijk :)
Ik ben fan :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:22

Waar heb je die besteld Ann? :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:16

Bol.com :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:38

Voor alle yogafanaten een mededeling. Aanstaande zondag is het wereldyoga dag. Van 11 tot 1 wordt er dan over de hele wereld door een hoop yogabeoefeners tegelijkertijd geyoga'd. Ik zou zeggen doe lekker mee met zijn allen! Houden we ook een bokt yoga dag :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:04

Ik heb vandaag mijn eerste yogales gehad en ben meteen helemaal verkocht. Weet zeker dat dit iets voor mij is en dat ik ermee door ga. Vond het erg fijn, wel heel inspannend. Merk ik toch dat ik wat dat betreft weinig gewend ben (sportte al wel, maar alleen cardio). Heb nu al zin in volgende week :j

Edit: Typfout
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 28-01-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:07

InekeH87 schreef:
Voor alle yogafanaten een mededeling. Aanstaande zondag is het wereldyoga dag. Van 11 tot 1 wordt er dan over de hele wereld door een hoop yogabeoefeners tegelijkertijd geyoga'd. Ik zou zeggen doe lekker mee met zijn allen! Houden we ook een bokt yoga dag :P

I'm in :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:10

Ik doe een combinatie van Yoga&Pilates, vanavond weer gedaan en ik vind het best zwaar haha.
Ik had verwacht dat het veel minder kracht zou kosten, maar het is best pittig (weet niet of dat overal zo is?).
Wel super goed voor je balans en het trainen van al je spieren. :j

Sommige standjes zijn wel nog krampgevoelig ja. :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:13

Ik vond de yoga vanavond ook pittig idd!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:36

Ik ben toevallig net eens gaan rondkijken en wil graag eens yoga gaan doen. Ik zag dat er over pilates en paardrijden al een stukje stond.
Nu weet ik dat yoga ook bevorderlijk is voor je houding, dus ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben in combi met het rijden?

Zelf heb ik helaas de neiging af en toe naar voren te duiken tijdens het rijden, en ook in het dagelijks leven sta ik niet helemaal rechtop. Vooral op momenten dat ik onzeker ben zak ik soms een beetje in elkaar.

Hoop dat ik wat aan yoga kan hebben, en daarnaast lijkt het me gewoon een heerlijke manier om even mijn hoofd leeg te maken!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:02

Ik heb een tijd yoga gedaan, en werd er heerlijk ontspannen van. Ik wil het wel weer een keer gaan doen, alleen dan met leeftijdsgenoten en (hopelijk) yoga lerares die wat minder streberig is..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:06

Zijn er ook oefeningen die je thuis kan doen? is hier een handige site oid voor?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:23

Ik heb een DVD van pilates, vind het erg fijn werken, wordt goed uitgelegd wat je moet doen, en wat vooral niet!

Alleen de oefening dat je ligt, en je benen omhoog moet schoppen/rondjes draaien, daarbij krijg ik ontzettende last van mijn heupen, dus die sla ik vaak over, of doe ik minder :=

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:25

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:50

Ik wil me hier graag melden. Ik heb 1x per week privéles Pilates....echt superleuk!!! Elke week ga ik vooruit en ik merk de verschillen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 11:51

hihi leuk! :) Tijd geleden dit topic :P

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:22

Ja, ik zag het en ik was ook wat artikelen en filmpjes aan het verzamelen voor mijn pilates-juf. Zij wilt dit soort dingen zien/lezen zodat zij mijn lessen nog persoonlijker kan maken.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:17

Als ik tijd heb lees ik alles even rustig door.
Maandag ben ik voor het eerst naar Pilates geweest. Ik vond het erg leuk en ontspannend. Best wel zwaar, maar ik merkte wel dat ik mijn hoofd echt leeg moest maken en me volledig op mezelf en mijn lichaam moest concentreren, anders verlies je je evenwicht.
Ik ben ook niet echt super lenig en mijn evenwicht is ook niet je van het heb ik gemerkt. Ik hoop dat mijn houding er op den duur ook beter van wordt...