Mijn kaak wilt niet meer goed open.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:44

Je hebt dus het kaakgewricht. Zoals bij andere gewrichten heb je dus het ene uiteinde van het bot wat in het kommetje zit, waardoor je dus een vloeiende beweging kan maken. Zo is het dus ook met je kaakgewricht. Als jij je mond opent, dan beweegt je kaakkopje, hij glijd dan langs de discus ( kraakbeen ). In jou geval zijn de spieren een beetje uitgerekt en ben je voorbij de discus gekomen. Ik heb dit ook gehad, maar in mij geval kon ik weer terug voorbij de discus. Dat langs die discus gaan veroorzaakt dat 'knakkende' geluid. In jou geval kan je niet meer voorbij of terug. Dus je kaak zit opslot.

Wat moet je nu doen. Je moet heel snel de HA opbellen en je probleem uitleggen. Je kaakspieren moet weer terug gemasseerd worden in hun oorspronkelijke sterkte. Dit moet gebeuren bij een (kaak)fysiotherapeut. Hopelijk kan je dus via je HA aan een de juiste fysiotherapeut komen. Omdat je zegt dat je niet meer je mond helemaal open kan doen, moet je morgen echt bellen. Anders krijg je grote problemen.

Voor meer vragen moet je even pm sturen. Ik heb het recent gehad.
Laatst bijgewerkt door Yinka op 11-01-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:44

Als de TA denkt dat het daar vandaan komt, kan je ook een plaatje krijgen.
Als dat dan beschadigd is, weet je dat het van knarsen oid komt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:35

Noon schreef:
ik heb wel dat mijn kaak af en toe (eerdere jaren was het vaak bij het minst geringste) niet meer dicht ging en dat was wel heel erg pijnlijk. dan istie idd uit de kom...vaak als je een beetje gekke bekken gaat lopen trekken wil het wel weer want dan schiet het terug. maar mss maar wel beter dat je even naar je HA gaat, als het vaker voorkomt kan het vele problemen geven. (ik mag mijn mond niet te vaak en wijd open houden, geen hele appels eten, geen kauwgom en nog wel meer niet) ook zijn de tandarts en kaakchirug de enigen die mn kaakgewricht weer op de plaats kunnen krijgen...erg k*t en pijnlijk.

maar dat met je mond niet meer open kunnen doen vind ik nog wel meer bijzonder :o

Hier precies hetzelfde verhaal... Even naar de TA dus. Ik ben hierna doorgestuurd naar de kaakchirurg en die heeft het zaakje weer recht moeten trekken... idd érg pijnlijk!!!
Hou langer het uit 'de kom is' (tenminste, het schakeltje weggeschoven is) hoe strakker alles komt te staan en hoe pijnlijker het wordt terug te zetten,..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:55

Mijn kaak staat ook vast. Heb ik al een jaar last van ofzo. Maar als ik hem open doe knakt die gewoon.
Dus zit die vast maar gaat die metteen los en kan ik verder. Vind het ook erg iritant met kouwen.
Dokter heeft er niks aan gedaan dat ik me kan herrineren.

Jasmijn159

Re: Mijn kaak wilt niet meer goed open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:32

Érg pijnlijk vind ik een tikje overdreven.. Die spieren moeten gewoon opgerekt worden, en das geen fijn gevoel nee.. Maar tis ook maar net hoe snel en hoe hard je fysio te werk gaat..