Anders gewoon even afwachten en vragen of iemand je wilt masseren. Waarschijnlijk heb je je rug wat overbelast door ineens lang te gaan schaatsen wat je niet gewend bent.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jessica_ schreef:De ultieme oplossing is naar een goede fysio/kraker gaan, dan weet je gelijk wat er aan de hand is.
Anders gewoon even afwachten en vragen of iemand je wilt masseren. Waarschijnlijk heb je je rug wat overbelast door ineens lang te gaan schaatsen wat je niet gewend bent.
rakni schreef:gaan hangen aan iets.
xxCyntxx schreef:bij mij voelde er ook niet iets lekker in me rug , ik dacht zal wel niet heel erg zijn maar toch voor de zekerheid naar een chiropractor gegaan, nou er kwam niet veel goeds uit ernstige scoliose.
Dus als ik jou was zo ik toch echt voor de zekerheid er heen gaan, ik weet dat al veel mensen dit hebben gezegd en dat je het liever niet wil maar het is toch beter als je er heen gaat..
Sucses!
Janine1990 schreef:xxCyntxx schreef:bij mij voelde er ook niet iets lekker in me rug , ik dacht zal wel niet heel erg zijn maar toch voor de zekerheid naar een chiropractor gegaan, nou er kwam niet veel goeds uit ernstige scoliose.
Dus als ik jou was zo ik toch echt voor de zekerheid er heen gaan, ik weet dat al veel mensen dit hebben gezegd en dat je het liever niet wil maar het is toch beter als je er heen gaat..
Sucses!
Het zit niet in mijn rug, maar ernaast![]()
Als het iets ergs was, had ik er denk ik een stuk meer last van met paardrijden...
Janine1990 schreef:Olympia96 schreef:Je vader heeft al op je rug gestaan???![]()
Tipje: Vincent ten Klooster, chiropracter in Groningen. Die weet tenminste waar hij mee bezig is...
Andersom doe ik het ook wel eens.
Hij weet wel waar hij mee bezig is...

dit is gewoon even wat dwarszittende druk zelf weghalen.

Jolliegirl schreef:Ik denk dat de TS-er met kraken bedoeld dat ze wel eens iets hoort kraken !
Als ik mij eens goed uitrek, zegt mijn rug ook wel es knakknakknak.
na een dagje in de kou, draai ik wel eens even met mijn armen van links naar rechts, en weer mijn midden van mijn rug knakknakknak... en dan voel ik de druk gewoon weggaan
Dit is niet hetzelfde als wat een echte kraker doetdit is gewoon even wat dwarszittende druk zelf weghalen.
Net als met vingers knakken.
maaruhm ts.. als jij dit zo vaak doet.. is niet goed.. hier maak je het alleen maar erger mee... zeker als je vader op je rug gaat staan..
je zou iets beter kunnen nadenken over de gevolgen
je rug is je leven.

Jolliegirl schreef:Janine1990
dan heb ik je dus goed begrepen
Ik heb t dus ook regelmatig, net weer, effe me rug hol maken, knak, klaar!
maar als je last krijgt, ga dan alsjeblieft naar een dokter...
ook al je te vaak meot kraken , dagelijks dus!
Ir111 schreef:Dat maakt niet uit. Door te gaan hangen aan iets schuiven stukjes soms op zijn plaats. Ik heb chronisch last van mijn onderrug en ik weet uit ervaring dat het kan werken.
rensju schreef:Zei je niet ergens dat die 2 kuiltjes niet gelijk staan?
Wie weet staat je bekken wel scheef en als gevolg daarvan belast je je rug verkeerd en heb jij er vaker last van...
dat krijg je dus niet recht door je vader er op te laten staan![]()
Wat ik wil zeggen, is dat er ook een andere oorzaak kan zijn van jouw rugpijn en je die aan moet pakken ipv je rug lukraak
te gaan 'kraken.' Daar weleens aan gedacht?
Maartje1990 schreef:ik verbaas me dan wel dat je geen tijd hebt om naar fysio of ostheopaat te gaan, maar wel tijd hebt om te schaatsen?.. hmm.. *krabt zich eens achter oor* wat is er nu belangrijker? je gezondheid toch zeker wel?
Nu heb ik er ook geen last van.
snelheid/afstand. Vanaf 't moment dat ik op m'n benen kon staan stond ik ook al op 't ijs, dus ja ik weet ook wel dat natuurijsspeciaal is ja

Maartje1990 schreef:Ik heb 8 jaar op schaatsles gezetensnelheid/afstand. Vanaf 't moment dat ik op m'n benen kon staan stond ik ook al op 't ijs, dus ja ik weet ook wel dat natuurijsspeciaal is ja
![]()
Maar ik heb helaas het schaatsen moeten opgeven vanwege m'n gezondheid.
Maargoed, dat is dan je eigen verantwoordelijkheid uiteraard.
dit is een belangrijk punt als jij last van je rug heb Jodieee schreef:mag ik even vragen eerder zei je dat die kuiltjes in je rug dat er eentje iets hoger stond en nu zei je dat ze wel gelijk stonden? dus staan ze nu wel gelijk of wel iets ongelijkdit is een belangrijk punt als jij last van je rug heb
ps heb je wel eens iemand twee vingers langs je ruggewervel laten halen? dus aan iedere kant een vinger en dan naar beneden halen.
HIerdoor krijg je een duidelijk beeld hoe je ruggenwervel loop en of hij niet ergens scheef loopt of in een knik.
Ik heb gezegd dat bij het linkerkuiltje en dan iets hoger, de 'pijn' zit...