Verdoving bij tandarts > flauwvallen, (bijna) overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:25

SummerLess schreef:
Je hebt verdoving met adrenaline en zonder
vraag is aan je tandarts jij in gespoten krijgt en vraag of hij de andere kan doen
bijv zwangere vrouwen krijgen hem zonder dus hij heeft hem vast wel
(tandartsassistente in opleiding)

Verklaar je nader.
Adrenaline is namelijk een lichaamseigen stof. Zwangere vrouwen kunnen probleemloos anesthesie met adrenaline krijgen. Als iemand geen verdoving neemt komt er door stress/pijn alsnog adrenaline vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:39

Ik heb het ook wel eens gehad. Eerst een keer of 3 geen enkel probleem bij verdoving, niks aan het handje, en de laatste keer inderdaad wat jij ook omschrijft. Had gewoon normaal gegeten voor ik naar de tandarts ging en had geen last van spanning. Had ook niet echt een reden om gespannen te zijn, want de keren daarvoor geen enkel probleem.

Zal altijd gissen blijven wat er aan de hand was de laatste keer, maar als ik weer eens verdoofd moet worden, laat ik 't gewoon gebeuren hoor. Ik zie het meer als een incident dat ik er één keer verkeerd op reageerde. Bovendien, als je er gespannen heen gaat schijnt dat juist invloed te hebben op de uitwerking van de verdoving, dus als je nu ontzettend zenuwachtig wordt is de kans dat 't nog eens gebeurt alleen maar groter denk ik.

AnnemiekvM

Re: Verdoving bij tandarts > flauwvallen, (bijna) overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:39

Nou, vandaag ben ik bij de tandarts geweest. 1 vulling moest vervangen worden omdat het los zat.
Toen ze wilde verdoven werd ik wel heel angstig en misselijk. Toen ervoor gekozen om zonder verdoving te boren.
Het deed behoorlijk zeer, want het gat is groot. Maar het is gelukt.

Helaas moet ik nu een afspraak maken met de kaakchirurg. Ben daar echt superbang voor. Er moet 1 verstandskies worden getrokken.