Slapen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:15

Ik heb altijd slecht geslapen en heb dit jaar in mei trouwens nog een slaaponderzoek gedaan in een ziekenhuis en daaruit bleek dat ik maar 15 minuten in diep slaap was gegaan die nacht...voor de rest bleef ik dus hangen in fase 1 en 2. aldus zeer slecht en ik recupeerde nooit.

Na 2 behandelingen van de insomniapunten slaap ik nu goed...zalig gewoon :D En elke 3-4 dagen stimuleer ik ze terug gedurende 5 seconden en vrij snel daarna val ik in slaap.

Mano88

Re: Slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:20

sja ik ben een echte 'slaper' is echt ook een van de favoriete dingen die ik graag doe :j

ik val dan ook altijd zo in slaap, mits ik een productieve dag heb gehad (werken, paard of andere sport, huishouden)

Nu het deze dagen zo glad is en ik dus alleen naar mn werk ga, en het eea in het huishouden doe, lig ik 's avonds ook naar mn plafond te staren.

Hoe meer je doet op een dag, hoe sneller je zal slapen. (En natuurlijk energiedrankjes proberen te vermijden)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:22

Ik heb geen moeite met slapen, wel met naar bed gaan (áltijd te laat) en opstaan.. Voor ik naar bed ga, ga ik een 30 a 45 minuten in een heerlijk warm bad met een boekje erbij. Als ik dan m'n kussen aanraak, slaap ik al bijna.

Als ik te weinig uren heb gemaakt 's nachts, dan moet ik zelfs opletten dat ik in de auto ook wakker blijf, of tijdens vergaderingen of een film :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:27

Ik heb dat ook, sowieso ga ik al vrij laat naar bed en dan doe ik er ook nog een hele tijd over om in slaap te vallen. 's Ochtends blijf ik zo lang mogelijk liggen, maar als het echt moet kan ik makkelijk op tijd opstaan.

Na een warm bad/douche val ik sneller in slaap :j

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:42

Chikiboy schreef:
Na 2 behandelingen van de insomniapunten slaap ik nu goed...zalig gewoon :D En elke 3-4 dagen stimuleer ik ze terug gedurende 5 seconden en vrij snel daarna val ik in slaap.

En wat moet ik me daar bij voorstellen, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:41

Ik ben ook niet zo'n hele goede slaper. Als ik moe ben, duurt het toch nog 20 minuten voordat ik echt in slaap val. Ben ik niet moe, kan ik zo 1,5 tot 2 uur wakker liggen.
Ben ik dus gelukkig niet de enige ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:51

Als je bijv. om half 11 naar bed gaat: bereid je om half 10 al voor.
Drink wat warme melk en doe lekker lang over je hele badkamer ritueel.
Daarna gaan liggen, pak een boek en lees lekker wat.
zo bereid je je lijf voor dat het moet gaan slapen, en is je energie wat meer weg.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:48

darwin schreef:
Chikiboy schreef:

En wat moet ik me daar bij voorstellen, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Bij acupunctuur bijvb. worden ziekten, toestanden en situaties behandeld met het stimuleren van bepaalde punten op de meridianen.
Bij insomnia zijn er 2 punten die specifiek van belang zijn.
maar omdat ik geen fan ben van naalden gebruik ik daarom een torch... heeft hetzelfde resultaat ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:51

Slaap pil
hardlopen voor je naar bed gaat
hard werken en actief zijn hele dag
tv kijken in bed
boek lezen?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:51

Ik heb dat ook.. ik kan ook heel lang wakker liggen voordat ik in slaap val. Vaak lig ik nog aan dingen te denken en dat houd me vaak wakker.
Ik merk wel dat als ik een boek lees of een warme douche (meestal douche ik niet zo warm) neem dat ik wel sneller in slaap val. Of hardlopen, maar om nu 's avonds in het donker (en kou) buiten rond te rennen is ook niet alles. Maar in de zomer doe ik het graag en dat helpt wel.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:53

Als ik lig ben ik vertrokken. Maar dan begint het feest pas, ik word minimaal 5 keer wakker en elke keer moet ik eruit. Ook niet echt een feest aangezien ik de volgende dag kapot ben van al het eruit gaan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:04

in slaap vallen heb ik geen probleem mee ik ben op het ogenblik wel elke dag om een uur of 5 klaar wakker terwijl de wekker pas om 7 uur gaat. Onae dochter heeft wel vaak moeite om in slaap te komen zij krijgt daarvoor melatonine tabletjes bij het kruidvat vandaan.

Als ik een keer meoilijk in slaap kan vallen doordat ik lig te piekeren ga ik van 100 naar 0 tellen, van 100 naar nul omdat je daar bij na moet denken en je gedachten minder snel afdwalen naar piekeren. als je wel afdwaald begin je weer bij 100.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:00

Omdat er nog wat recente topics lopen over dit onderwerp hier een slotje :)