Trombose, longembolie en bloedverdunners, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:26

Ik heb ook bloedverdunners, maar dan vanwege dystrofie, geen trombose. En een steunkous draag ik ook. Ik krijg een beetje last van hartkloppingen van de pillen, en heb nu wel heel snel blauwe plekken.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:24

PattyOosten schreef:
Ik heb ook bloedverdunners, maar dan vanwege dystrofie, geen trombose. En een steunkous draag ik ook. Ik krijg een beetje last van hartkloppingen van de pillen, en heb nu wel heel snel blauwe plekken.

Doe je verder wel gewoon alles ondanks de bloedverdunners, zoals paardrijden?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:26

Oreo schreef:
Bij mij deed lopen erg zeer, maar het ging wel gewoon. ( Ik moest gewoon wel, ging niet anders ivm paarden en kids). Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Wat heeft je arts gezegd dan over wat je wel/niet mag voorlopig?

Ik had een paar dagen verplichte bedrust en daarna mocht ik doen wat mijn lichaam aankon....mischien dat mn lichaam zich aanstelt :+ maar heb het gevoel dat ik nog niet veel aankan (dus niet lopen, en ook nog niet lang aan met been naar beneden zitten).

Oreo

Re: Trombose, longembolie en bloedverdunners, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:16

Dan denk ik dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren voorlopig, hoe rot het ook is. Als je INR (zo heette het toch?) dadelijk op een betere waarde zit ga je je waarschijnlijk snel beter voelen. Beterschap!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:19

Hoi, ik heb eind oktober een trombosebeen gehad, en dat is m'n 2e keer, want een aantal jaren terug had ik 't in m'n rechterknieholte, en nu dus in m'n linkerknieholte, en nu moet ik dus m'n leven lang aan de bloedverdunners, en 2 jaar lang een korte steunkous aan :+
Bij ons zit het in de fam. ; we hebben een afwijking in het bloed.
Ik heb m'n conditie weer rustig opgebouwd dmv te fietsen en te gaan wandelen, en hardlopen deed ik al een aantal jaren, en dat ben ik nu dus ook weer aan 't opbouwen.
Maar als ik even teveel heb gedaan, verneem ik 't wel aan mijn benen, vooral aan mijn kuiten,alsof er lood aan hangt..
Normaal kon ik én een eind fietsen en daarna nog paardrijden ,maar als ik dat nu achterelkaar ga doen, zijn mijn benen echt lam s'avonds..
Ik wil van 't voorjaar het paardrijden weer gaan oppakken, heb een eigen haflinger, en die wil ik dus echt niet kwijt, en rijden is toch m'n lust en m'n leven, gelukkig heb ik een vriend die ook aan paardrijden doet, en die haar dus wel 's beweging geeft,maar straks pak ik dat wel weer op, alhoewel ik wel moet uitkijken , omdat ik toch aan de bloedverdunners ben, maarja, je kan overal ongelukken mee krijgen;zelfd op de fiets of op de scooter,het is dus overal uitkijken geblazen ;)
Maar ik schaf me wel een bodyprotector aan voor de zekerheid ;)

jen

Re: Trombose, longembolie en bloedverdunners, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:38

Ik heb in augustus een trombosebeen gekregen na een aanvaring met mn pony op mn rechtervoet. Mn voet was zwaar gekneusd en 3 weken later kon ik niet meer lopen van de pijn in mn knieholte. Dacht dat het spierpijn was maar dankzij de bedrijfsarts ben ik toch langs de huisarts en het ziekenhuis gegaan waar dus trombose in mn knieholte werd gevonden. Ik heb zo'n 3 weken fragmin moeten spuiten en ben meteen begonnen met bloed verdunners, ik vond de vloeistof van de fragmin ook pijnlijk. Het naaldje zelf voel je amper. 3 weken nadat ze trombose hadden gevonden zat ik weer op mn pony, had begin vorig jaar een trainingsweek geboekt voor half september en die wilde ik echt heel graag door laten gaan wat ook gelukt is al dan wel rustiger aan dan anders. Het paardrijden gaat wel maar na een half uur krijg ik last van mn been en stap ik mooi weer af. de eertse 2 weken hebben ze mn been gezwachteld, daarna heb ik een steunkous gekregen die ik nog steeds trouw draag. Als ik dat ding niet aan heb heb ik veel last van mn been. Ik loop nog steeds een beetje mank en mn voet is nog steeds dik en blauw. Savonds heb ik best vaak last van mn been, zit nog steeds aan de bloedverdunner en moet ook nog iedere week bloed prikken aangezien mijn waarde's niet goed te krijgen zijn, of te laag of te hoog. Vorige maand hebben ze nieuwe echo's en foto's gemaakt van mn been en alles was ok ondanks dat ik er nog steeds last van heb. Over 2 weken moet ik terug naar de internist en dan kijken we verder, ik ben trouwens 24. Ik wil je veel sterkte wensen met het herstel.