Zware verkoudheid, wondermiddel gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Zware verkoudheid, wondermiddel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 10:16

mijn huisarts zegt: gewoon uitzieken, stomen, gaat vanzelf weer over :)
Kortom, daar schiet ik niks mee op ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:17

Er is thee wat ook ontzettend goed helpt:
Pickwick refreshing air met mint, eucalyptus en elderflower.
Daar gaan je luchtwegen ook goed van open en werkt erg verzachtend :j
Ruikt ook erg lekker trouwens :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 10:18

hmmm...als ik iets vies vind is het wel thee met munt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:19

Mint, geen munt :D :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:19

Paracetamol nemen tegen het belabberde gevoel en evt hoofdpijn. Max 4x daags 2 tabletten van 500mg. Bijv. 8-12-18-22u telkens 2 stuks een dag of 3 achter elkaar. Evt 3x daags 2 tabl om 8-14-22u.
Dan tegen de verstopte neus: neusspray Xylometazoline 1mg/ml. Echt: werkt als een trein, maar niet langer dan 5 dagen achter elkaar gebruiken, dan werkt het averechts.
Neem het voor je gaat slapen, je hebt gelijk weer een vrije neusademhaling en dan slaap je tenminste lekker.
Dozen tissues kopen en overal in huis neerzetten. Tegen de droge prikkelhoest, die extra erg wordt zodra je gaat liggen, gebruik je Natterman extra sterk hoestdrank. Hier zit een beetje codeine in dat de hoestprikkel een beetje onderdrukt en je lekker laat slapen.
Je kunt ook proberen (naast de hoestdrank) met een laurierdropje(balie van apotheek, van die kleine plastic bakjes. meestal 1,50 ofzo) in je mond in slaap te vallen tegen hoest. (bleek DE tip voor een collega van me)
Goed slapen laat je sneller herstellen. Vandaar dat ik daar de nadruk op leg. Bij mijn kinderen smeer ik de borst/rug daarnaast ook in met Luuf of andere mentholbalsem(bv huismerk drogist) voor het slapen gaan. Ramen lekker open 's nachts voor frisse lucht. Mss het hele jaar door extra vitamine C nemen naast je supplement. Kan geen kwaad, het overtollige plas je weer uit.
Sinds ik zorg met deze maatregelen dat de kinderen in elk geval 's nachts goed slapen, overdag lekker op de bank, met veel drinken tussendoor, zijn ze vaak zo weer beter. (al geef ik de kinderen vaak alleen paracetamol voor de nacht anders 'rusten' ze overdag niet uit)
Ik weet het dit is symptoombestrijding, maar helemaal voorkomen van verkoudheden kun je toch niet, zolang je met mensen met virussen in aanraking komt. Ik weet niet hoe oud je bent maar naarmate je ouder wordt bouw je meestal wel meer weerstand op. Ik had toen in in de 20 was veel vaker dit soort dingen dan nu met 36.
Je kunt de periodes dat je verkouden bent in elk geval wel zo aangenaam mogelijk maken. Beterschap!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:28

Ik ben dus echt zelden verkouden he.
Wel eens wat grieperig maar echt snotteren doe ik weinig.
Maar als ik dan verkouden wordt dan ook maar meteen goed.
Onder mijn neus ligt het helemaal open van al het snuiten en wat ik er ook op smeer het helpt niet.
Hoewel.....sinds ik de labello half in mijn neus steek gaat dat al een beetje over.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 11:32

Haha, labello half in je neus??? :)
Ik gebruik papieren zakdoekjes met balsem, dat blijft lang goedgaan.
Ben net naar de drogist geweest, heb gekozen voor Enchinaforce met vit. C. Ben benieuwd of het mijn herstel gaat bespoedigen :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:37

Ja die zakdoekjes met balsem werken erg goed! :D

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:37

madelief88 schreef:
Ik ben ook snel verkouden, dokter heeft tijdje terug ook permanente keelontsteking bij mij vastgesteld (dwz, dat als ik ook maar een beetje moe ben opgezette klieren en gigantische keelpijn heb).

Deze week ook weer, werd al een tijdje met een dichte keel wakker en uiteindelijk alles vol snot (kan echt geen minuut zonder zakdoekje.. := ). Had nog iets staan van de vorige keer, Fluimucil 200 heet dat. Soort zuigpastilles met sinaasappelachtige smaak, en echt al dat gore slijm in je keel en richting je neus lost op.

Nu sinds gisteren dat dus aan het nemen (eentje per dag) en veel honing met thee gedronken en heel veel neus gesnoten en nu begin ik was op te knappen. Die pastilles lossen namelijk al het slijm op bij mij waardoor de hoofdpijn verdwijnt en ook de frequentie neus snuiten vermindert :j

Link naar dat spulletje:
http://www.deonlinedrogist.nl/fluimucil ... -2006.html

Heb jij je amandelen nog? Ik heb namelijk hetzelfde gehad als jij en bij mij moesten mijn amandelen eruit, sindsdien is het echt een stuk verbeterd.
Nu ben ik momenteel ook strontverkouden maar mijn keel is niet meer zo erg als toen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:52

Mijn neusamandelen zijn eruit, keelamandelen heb ik nog.
Was ook het eerste wat ik aan de dokter vroeg, of die er dan uit moesten. Dokter heeft er naar gekeken maar ze schijnen zo klein te zijn dat dat niks zou moeten uitmaken...

Idd die zakdoekjes met balsem werken goed, blijft je neus tenminste heel :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:36

Kinke schreef:
Ben net naar de drogist geweest, heb gekozen voor Enchinaforce met vit. C. Ben benieuwd of het mijn herstel gaat bespoedigen :)

Ik weet het zeker.
Ik gebruik het soms ook gewoon als kuurtje voor mijn weerstand maar als ik iets op voel komen of al ziekig ben is dit wat me er het snelst doorheen helpt.
Neem het dan wel altijd in over-overdosis en dat kan geen enkel kwaad, is volkomen natuurlijk. Hoe rotter ik me voel hoe vaker ik het neem, gewoon steeds als ik eraan denk.
Beterschap!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:43

Bedankt allemaal voor alle tips en voor de mede snotteraars...beterschap!!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:50

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:09

Heb je je keelamandelen nog? Ik heb ze nu 3 jaar geleden laten verwijderen. Sindsdien nauwelijks verkouden en daarvoor was ik echt altijd verkouden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:40

ik heb mn keelamandelen nog. Had je dan ook nog specifieke klachten die betrekking hadden hierop?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:27

Kinke schreef:
ik heb mn keelamandelen nog. Had je dan ook nog specifieke klachten die betrekking hadden hierop?

vaak verkouden, keelonstekingen, moe. Gewoon niet fit zijn. Het was een hel om ze eruit te laten halen maar ben heel blij dat ze weg zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:32

Pft. *meld zich ook*

Het begon vanochtend maar wordt steeds erger. Ontzettende keelpijn die echt doortrekt tot mn oren zeg maar.. Hoesten en daarnaast heb ik ook bijna geen stem meer :=

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:44

Hier ook iemand die geveld is door een heftige verkoudheid. Echt erg. Een snotneus van heb ik jou daar, de tissues gaan hier erg snel op zo, hoest me een ongeluk. heb nu dus ook spierpijn in mijn middenrif/buik van het vele en erge hoesten. Maar verder gaat het wel hoor. Morgen maar eens langs de drogist voor echinaforce (of forte). Als ik gefietst heb moet ik eerst heel erg hoesten, wat dan dus ook weer lekker zeer doet.gelukkig heb ik met paardrijden weinig last van het gesnotter of hoesten. Ik ben verder zelden ziek, maar een paar keer per jaar ben ik toch wel heel erg verkouden. Ik ben veel buiten, eet gezond, fiets veel, maar toch ben ik nu alweer verkouden. de vorige keer was eind november. ik ga voor de echinaforce!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:49

ik gebruik altijd otrivin (nu de duo, maar wat een spul is dat, blergh). Heb van mijn huisarts andere neusspray, maar bij erge neusverkoudheid werkt dat niet meer.
Verder veel zakdoeken, paracetamol enz. enz.
Stomen vind ik verschrikkelijk, alsik het doe dan alleen met water en tijm, maar als ik er die bolletjes in gooi, dan kan ik er nauwelijks meer boven hangen, dat vind ik echt afschuwelijk.

Verder eventueel citrosan, met een scheut whisky krijg je een soort grog, dan slaap je goed. Verder grieppine tabletjes, daar zit vit c en paracetamol in, geen idee of dat beter helpt als paracetamol, maar gebruik ze voor het gevoel.
En verder gewoon heel erg goed uitzieken (moeilijk, vertel mij wat..)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:27

Antigrippine bevat 250 mg paracetamol, 25 mg coffeïne en 25 mg vitamine C per tablet en 1 Citrosan sachet bevat 500 mg paracetamol en 50 mg vitamine C, dus ik zou als je het door elkaar neemt wel even op de dosering letten.

Teveel paracetamol is ook niet goed natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:13

*meldt zich*

slik nu elke dag fikse hoeveelheid vitamine C (Davitamon kauwtabletjes)
Echina tabletjes
Rhinileen neusspray
en van Vogel tabletjes tegen bijholteontsteking..

en fruit,water,en zakdoekjes(alhoewel die laatste niet gegeten worden)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:16

Wat mij dus echt enorm helpt zijn Nisyleen druppels van VSM. Ik ben het jaar door regelmatig goed verkouden. Maar sinds ik die druppels heb (nu een jaar ongeveer) ben ik gewoon NIET verkouden meer geworden. Als ik het aan voel komen, neem ik gewoon zoals op de verpakking staat ieder uur 10 druppels en het heeft nog geen enkele keer doorgezet. Wondermiddel!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:21

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:24

Nisyleen is ongeveer hetzelfde als echinea force.
Ben benieuwd of de TS zich beter al beter voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:25

Over honing hoor ik ook inderdaad weleens goede verhalen,als ik verkouden ben(zoals nu)eet ik gewoon honing uit de pot..