kind plast ontzettend veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Re: kind plast ontzettend veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:23

lijkt me toch echt een blaasontsteking, heb het ook wel eens gehad en moest toen ook echt om de 10 min als het niet nog eerder was, maar bij mij deed het echt zeer als ik plaste maar dat is volgens mij niet het geval he?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 23:24

Nee ze heeft totaal geen pijn,wel dat de plas soms heet is,maar dat is niet telkens als ze plast.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:24

Het kan hoor, dat het in de test nog niet zichtbaar is als de klachten er nog niet zo lang zijn ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:26

tuurlijk, zon stripje is de meest eenvoudigste vorm van het aantonen van een infectie neem de opgevangen ochtend urine gewoon weer mee naar de HA (van morgen ochtend dus) dan kan dit waarschijnlijk in het laboratorium op kweek gezet worden. Als het geen blaas ontsteking is dan kunnen het nog de nieren zijn maar omdat je dochter toch nog erg jong is verwacht je dat gewoon niet...
je zou alvast kunnen proberen haar wat extra vitamine C te geven (tabletten of cranberry sap) door de vitamine C daalt de pH waarde in de blaas en daar kunnen bacterien slecht tegen, laat haar veel drinken zodat ze vaak en veel kan plassen zo spoelt de blaas een beetje schoon.
Morgen naar de HA en dan maar afwachten wat hij ervan zegt, maar goed je dochter heeft wel echt de klassieke verschijnselen van een blaasontsteking veel plassen, branderig gevoel bij het plassen, heeft ze ook buikpijn? en dan vooral in de onderbuik?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 23:26

oke,dan is het wellicht toch een blaasontsteking,maar moet je daar dan geen koorts bijhebben?( ben gelukkig totaal onbekend met blaasontstekingen)

ze heeft nergens pijn.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:34

nee koorts niet, teminste ik heb dat nooit. Iets met de nieren hoop ik niet,maar als je nierbekontsteking hebt wat erg op blaaspontsteking lijkt dan voel je het echt en ook vooral bij de niertjes.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:36

Koorts hoeft niet, toch vraagt de ha vaak wel of iemand ook verhoging heeft.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:44

aller eerst hoe is de nacht gegaan.
daar bij wou ik even melden dat het ook een niersteen kan zijn ik had die klachten ook.
hoop dat jullie snel weten wat het is want dit is erg vervelend voor je dochtertje en voor jou en je man.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 13:56

De huisarts vond het ook vreemd,kon zo niet zeggen waaraan het kon liggen.
Morgenvroeg nog een keer urinetest en als daar niets uitkomt dan moet ze naar de kinderarts.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:02

hallo mams

ik zou toch van de urine een kweekje laten maken.
via de ha even aanvragen ze halen het plasje op of je kan het ook zelf afgeven bij het ziekenhuis bij het lab met brief van de ha.

bij ons dochtertje heeft t ook wel eens aangegeven dat het niet zo was maar bleek toch zo te zijn.
een plasje kan soms al te oud zijn om goed te testen en het liefste hebben ze de eerste ochtendplas.

veel suc6 ermee

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:08

Mijn dochter heeft dit ook met periodes. Bij haar is het wel aandachttrekkerij gebleken. Ze gaat om het kwartier/10 min naar de wc en plast dan ook echt (wat natuurlijk ook niet gek is als ze iedere keer veel moet drinken van mama). Ze was nooit ziek, geen koorts maar continu naar de wc lopen. Uiteindelijk wisten wij het ook niet meer (mijn man is huisarts) en heb ik haar een pamper aangedaan in bed en gezegd dat ze maar gewoon in haar luier moet plassen als ze het echt niet kan houden. En dan valt ze meteen in slaap en heeft de hele nacht nergens last van. Meestal duurt dit een dag of drie vier en dan hoor je haar er niet meer over en gaat alles weer als vanouds. Heel typisch... We kunnen het ook niet linken aan stress gerelateerde dingen. Maar het komt en gaat gelukkig.
Het is altijd verstandig om het goed na te laten kijken, maar het kan dus ook aandacht trekken zijn

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:12

Mijn dochter had dit ook, wij belandden uiteindelijk bij de uroloog. Dat was sneu hoor, moest ze gecatheteriseerd worden, au!

Ze konden toen ook niet echt wat vinden (behalve dat ze een redelijk kleine blaas had), maar daarna heeft ze er nooit weer last van gehad. Misschien toch aandachtrekken. Na de vervelende ervaring bij de uroloog is het niet meer gebeurd, dus.....

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:22

Ze is om half 12 gisteravond gaan slapen en ze is er tot kwart over 7 vanochtend 4 x uitgeweest om te plassen.

Mijn dochtertje heeft een dokterstrauma opgelopen toen ze amper 4 jaar was en is er bang van.

Ze moest eigenlijk een vingerprikje om suiker uit te sluiten maar dit deed ze echt niet....aandachttrekkerij denk ik daarom niet,want ze weet als er morgen niets aan de urine te zien is ze naar de kinderarts moet en wellicht moet bloedprikken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:30

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ze dit doet, maar juist duwen en "persen" onder het plassen is helemaal niet goed bij het plassen en kan blaasontsteking veroorzaken. Even van internet wat tips gehaald voor mensen die bij het plassen steeds later weer moeten (of het idee hebben dat ze moeten). (Voor kinderen moet je het een beetje omzetten naar Jip-en-Janneke taal natuurlijk :D)

Citaat:
1. Neem de tijd om te plassen. De blaas kunt u vergelijken met een bolle fles, gevuld met water. Als je een fles op zijn kop houdt, duurt het even voordat hij leeg is. Zo gaat het ook bij uw blaas.
2. Ga goed op het toilet zitten. Rechtop en niet onderuitgezakt, uw schouders niet optrekken. Uw voeten plat op de grond, iets uit elkaar.
3. Ontspan uw bekkenbodemspieren. De plasreflex begint met het ontspannen van de bekkenbodemspieren. De bekkenbodem wordt ook wel ‘de handrem van de blaas’ genoemd. U voelt uw buikspieren soms aanspannen, dit hoort bij de plasreflex.
4. Pers niet mee. De blaas heeft tijd nodig om leeg te lopen. Het kan helpen om tijdens het plassen te fluiten, omdat het dan onmogelijk is om te persen.
5. Plas in één keer uit, onderbreek uw plas dus niet. Wanneer u de plas een paar keer onderbreekt, is de blaas al zo ver leeg, dat u geen drang meer voelt. Als u hierdoor te vroeg stopt kan er nog een restje urine in de blaas achterblijven.
6. Denkt u dat de blaas leeg is, kantel dan uw bekken een paar keer van voor naar achter. Bij sommige mensen komt er dan nog wat urine. Urine die achterblijft in de blaas geeft een grotere kans op blaasontsteking.
7. Wanneer u klaar bent met plassen, trek dan even uw bekkenbodemspieren in om nadruppelen te voorkomen. In het begin moet u dat bewust doen, na een paar maanden is dit een automatisme geworden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:11

Bij een blaasontsteking hoef je niet perse koorts en pijn bij het plassen te hebben, dacht ik. Wel kan ze misselijk zijn, of een vage pijn/drukkend gevoel in haar onderrug of onderbuik voelen. Heeft ze daar last van?

Als het echt aandachttrekkerij is (niet willen slapen, aandacht van papa en mama), is 1x catheteriseren genoeg om het haar af te leren ~~}>
Al zou ik de tip met de luier ook uitproberen, je weet maar nooit. Desnoods een handdoek eronder, als ze bang is door te lekken.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:01

hoe is het met je dochtertje?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:39

Ik denk aan diabetes, dan kan het zijn dat je erg vaak moet plassen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:11

hoe is het nu? wat heeft de huisarts gezegt?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:50

Ze had toch een fikse blaasontsteking te pakken.....
Nu een kuur gekregen en gelukkig gaat het al een heel stuk beter

bedankt voor de reacties!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:08

Zo heftig zeg! Gaat het nu al wat beter met haar?