In jezelf praten? Geesten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:01

Fiffill schreef:
Oh, dat heb ik ook hoor. Voer ook wel eens gesprekken met 'mezelf'. Lijkt me niet echt iets om je druk over te maken...

(Of we zijn allemaal gek. :D )

:))

_O-

Vjestagirl

Re: In jezelf praten? Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:30

Ik voer ook gesprekken met mezelf, maar ik hoor toch echt geen stem. Het is er gewoon. En dan nog, je kunt in je hoofd toch ook meedere stemmen hebben. Ik kan ook de stem van mijn baas afluisteren, die van mijn collega...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:23

Fira schreef:
amyz schreef:
nou ja, niet van jou... t is meer dat er bij mij dan ineens iets bij me opkomt wat niks voor mij is zeg maar.. dat het in me opkomt om bijvoorbeeld iets te doen wat ik nooooit zou doen.. daarom is t ook je onderbewustzijn denk ik :)

Precies!
Zo bedoel ik het eigenlijk ook. ;)

dan nergens druk over maken, zijn het puur recalcitrante gedachtes vanuit je onderbewustzijn... ik 'schrik' ook wel eens van de dingen die ik kan 'denken' maar op het moment dat je dus tegengas geeft tegen zo'n gedachte, is er niks aan de hand.. pas als je je niet meer afvraagt of zulke gedachten wel van jou zijn moet je je zorgen gaan maken hihi :p

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:30

ik "voer" ook wel eens "gesprekken" in mn hoofd, maar gewoon om te bedenken hoe ik iets aan iemand moet vertellen en hoe diegene er op zal reageren.

maar, als je zo ver doorgaat dat je denkt antwoorden te horen die niet van jou zijn, zou ik inderdaad eens een gesprek met een huisarts of psycholoog aangaan... die kan je er vast meer over vertellen. ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:45

Ik praat erg veel tegen mezelf, in gedachten en als ik het gevoel heb dat ik iets fout doe of heb gedaan luidop als er niemand is. Ik voer overgens hele dicusses tegen mezelf hoor, soms erg interessant, kan de dingen dan vanuit 2 volledig andere perspectieven bekijken en zo een probleem oplossen. Het komt idd vooral voor in stressperiodes, en voor het moment is het winter, donker en koud en dat vergemakkelijkt die dingen nogal.
Ik zie het meer als advies, onderbuwuste zelf, erg normaal en overgens soms heel handig, maakt je sommige dingen duidelijk.
Voor de mensen die denken dat ik gek ben, helemaal niet hoor O:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:00

aria, het is heel herkenbaar, dat bekijken vanuit 2 perspectieven :) die 'gesprekken' doen mij nog wel eens denken aan het engeltje en het duiveltje dat cartoons vaak op hun schouder hebben :P

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:40

ik voer ook hele gesprekken met mezelf hoor :o Soms zelfs hardop en dan hoor ik mijn man weer zeggen "wat ben je nou weer in jezelf aan het l*llen". Ik heb het zelf gewoon niet door.

Inderdaad soms ook van "andere" mensen, maar ik denk wel dat ik het zelf ben maar in een andere frequentie, dingen die ik dan normaal niet zou zeggen of doen "durf" ik dan in ene wel te zeggen.

Zolang het geen slechte gedachtes zijn zou ik me niet druk maken hoor, komt heusss wel goed met je ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:45

Ik jezelf praten en stemmen van bekenden horen (of stemmen die daar op lijken) is normaal.
Als het echter een geheel vreemde stem betreft die je met je gedachten niet kan beïnvloeden is het een wat ander verhaal.
De 'normale' stemmetjes in je hoofd kan je namelijk geheel naar je hand zetten... denk je aan een onderwerp, gaan de stemmen daar over.
Blijf je dus met een stem zitten die je niet herkend en die een eigen leven lijkt te leiden moet je toch even opletten :j

Zelf zou ik het echter niet meteen in de paranormale sfeeren zoeken. Al zou dat ook een verklaring kunnen zijn ;)
Maar je zou ook best last kunnen hebben van akoestische hallucinaties. Erg onprettig... kijk het een tijdje aan, blijf je er echt last van houden of begin je er echt bang van te worden ga eens langs je huisarts.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:00

En ik dacht dat ik de enige was :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:07

ik praat zoveel hardop of in mn hoofd tegen mezelf... maar gewoon zomaar.

maar idd een gedachte die niet van mij is?? nee idd even naar de huisarts gaan

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:23

amyz schreef:
aria, het is heel herkenbaar, dat bekijken vanuit 2 perspectieven :) die 'gesprekken' doen mij nog wel eens denken aan het engeltje en het duiveltje dat cartoons vaak op hun schouder hebben :P

Hihi ja zo heb ik het ook weleens vergeleken, soms lijkt dat echt zo, een beeld is het egoïstische 'duiveltje' en het andere is het beeld van de 'engel' die het goed wil doen voor iemand anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:26

Fiffill schreef:
Oh, dat heb ik ook hoor. Voer ook wel eens gesprekken met 'mezelf'. Lijkt me niet echt iets om je druk over te maken...

(Of we zijn allemaal gek. :D )

Ik ook *\o/*

Maar ik heb écht een te grote fantasy :') stiekum ben ik een penny en heb ik een stoere zwarte arabische hengst en
ook een prins met een witte arabische hengst en woon ik in een fantasyland waar alleen peter pan van kan dromen :=

Nee sirrieus ik ben een dromer :') ik denk soms echt téveel en heb ook wel idiote verhalen in me hooft, maar gelukkig
blijft het ook daar :+ in me hooft, waar het geen kwaat kan :P Ik heb nooit een gedachte in me hooft gehad van iemand
anders gezien dat dus niet mogelijk is :') mijn hooft, mijn fantasy :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:31

Fira schreef:
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb de laatste tijd inderdaad een beetje stress en ben ook moe vanwege school, etc.
Vandaag heb ik extra gelet op mijn gedachtes en dat ha ik juist niet moeten doen :+

Zelf ben ik ook een hele erge binnenvetter dus dat heeft er misschien mee te maken.

Als ik een paar nachten goed slaap dan gaat het denk ik wel weer over. :)
Hoop ik.

Lekker laten gaan, niet bang worden, dan gaat het een eigen leven leiden en dan ga je je pas dingen in je hoofd halen. Je bentg gewoon moe en hebt stress. Misschien pieker je, zit je ergens mee, denk je veel aan iets waar je mee zit en werkt het door. Als je weer zo iets hebt, zeg je "O hoi, jij ook hier?"en ga je verder met wat je deed of dacht. Je onderbewuste is heel erg druk bezig en zolang je je nog geestelijk niet kan ontspannen, blijft dat doorgaan. Probeer je zelf rustig te praten voor je gaat slapen en probeer ook gewoon lekker te slapen.

Een ding is zeker, problemen lopen nooit weg, dus als je gaat slapen zijn ze er morgen nog, dan kan je beter maar gewoon gaan slapen en dat probleem morgen nog maar eens bekijken, misschien ben je dan uiteruster en zie je de oplossing beter en sneller. Ga je piekeren zodat je niet slaapt, wordt het probleem steeds groter...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:36

Fira schreef:
Dus iedereen heeft de gedachten die niet van hem/haar zijn?

hoe weet je dan dan het niet je eigen gedachtes zijn?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:07

Uiteindelijk zijn het natuurlijk altijd je eigen gedachten. Maar die gesprekken die iedereen met zichzelf voert stuur je toch op een bepaalde manier bewust aan. Als jij stemmen hoort die je niet herkend als hetgene wat jij aanstuurt. En deze stemmen jou dingen laten doen, of dingen tegen jou zeggen die je niet prettig vind zou ik gewoon even naar je huisarts gaan. Er kan gewoon een aanleiding voor zijn. Iets wetenschappelijkst. Ik zou niet zo bang zijn voor geesten, ik geloof er iig absoluut niet in. En over twee persoonlijkheden, zoiets bestaat niet als je het in films ziet of in boeken leest. Maak jezelf niet bang :). Als je je onprettig voelt ga je gewoon even bij je dokter langs :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:50

Ik heb de hele dag gesprekken met mijn gedachten :D .

Ik geloof ook niet dat je je zorgen moet maken, zoals jij het beschrijft lijkt het me eerder dichter bij je onderbewustzijn te liggen. Soms denk je wel eens dingen die je eigenlijk niet zou mogen denken, die je verdrukt hebt, maar je gedachten kan je toch niet onder controle houden.

Nu bestaan er wel mensen die écht een vreemde stem (of stemmen) horen. Die hun vertelt wat te doen en die hun hele leven gaan controleren. Mensen met schizofrenie kunnen hier bijvoorbeeld wel eens last van hebben (en ik zeg het er even bij voor de zekerheid want ik merk altijd dat zoveel mensen het verwarren: Schizofrenie zijn gééén meerdere persoonlijkheden in een persoon, dat noemt men Meervoudige Persoonlijkheidsstoornis!). Het wil dus niet zeggen dat moest je écht een andere stem horen, je plots een tweede persoonlijkheid hebt.
Maargoed voor jou is dit wel buiten de kwestie. Ik ben ook geen expert erin, maar ik ben er vrijwel zeker van dat moest je hier last van hebben, je ook nog een boel andere symptomen zou moeten hebben en je er zeker niet zo kritisch over zou nadenken. Zolang er geen vreemde stem is met hele vreemde eisen die een obsessie wordt, zal ik me absoluut geen zorgen maken ;) .