Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
- ik knipper zo'n lens soms per ongeluk een heel eind weg als ik ze probeer in te doen zonder spiegel. Dus je zou kunnen stellen dat ik het na 20 jaar nog steeds niet beheers. Tja, jammer dan, mijn lenzen (en mijn ogen) zijn me te kostbaar, dus dan maar met spiegel. 

..
Succes TS!
....
...
.
... De lenzen-meneer liet me zien dat je de lens met duim en wijsvinger moet pakken en dat kan je hem zo van je oog nemen. Nu zitten mijn lenzen ´s avonds zo vaak "vastgeplakt" aan mijn ogen, dat ik dit niet voor elkaar krijg
.
.
, maar anders
....
! Sterre schreef:Mijn dochter gaf me laatst een tip die aardig goed werkt: doe je lenzen niet staand voor de spiegel in, maar leg een vergrotende spiegel voor je op de (was)tafel, zodat je met je hoofd naar beneden gebogen je lenzen in doet. Mijn ogen zijn niet erg groot en op die manier gaat het nog het makkelijkste.

zonnebloem18 schreef:Ik leg de lens op mijn wijsvinger van mijn rechterhand, trek met mijn middelvinger (van de rechterhand) mijn onderste ooglid naar beneden en met mijn linkerhand trek ik mijn bovenste ooglid omhoog.
Zo doe ik dat bij beide ogen terwijl de opticien wilde dat ik lens op rechterhand voor rechteroog en lens op linkerhand voor linkeroog deed.
. Wat de opticien zei kon ik al helemaal niet, daar is me linkerhand veel ongecoordineerd voor xD. Kaatje64 schreef:Ik heb al ruim 28 jaar harde lenzen en durf nog steeds niet mijn lens recht op het oog te plaatsen. Ik doe altijd mijn lens in de hoek van mijn oog (aan neuszijde) en dan schuif ik de lens zo naar het midden.
Sterre schreef:Ohh, nu je het er over hebt: wat moet/kan je doen als je lens achter je ooglid beland?
Laten zitten en hopen dat ´ie ooit vanzelf weer tevoorschijn komt, of op een bepaalde manier "friemelen"?
De opticien verwonderde zich er in het begin ook over hoe snel het bij mij ging.