Osteopathie, jullie ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Osteopathie, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:41

er zit idd veel verschil tussen osteo's. De eerste osteopaat waar ik naartoe ging die kraakte niet en was nog homeopatischer bezig :+ hij drukte wel op de organen, en mijn maagpijn is wel wat minder geworden daarna, maar de rugpijn bleef.

De tweede voelde ook hoeveel energie je had en dat vond ik ook wel apart, klopte overigens wel! Deze kraakte wel en daardoor voelde ik me stukken beter, helaas duurde die periode maar een maand...

Nu ik weer naar een 3de osteopaat ben is het weer anders. Deze kraakt wel, maar beter worden doet het niet bij mij,eerder slechter.

in september ga ik weer naar een andere osteopaat. Deze afspraak staat al een tijdje, maar die man heeft zo'n lange wachtlijst, dat je een jaar moet wachten! dus ik heb mijn hoop daarop eigenlijk maar gevestigt.

Maar goed ben wel tot conclusie gekomen dat paardrijden eigenlijk niet eens zo goed voor je rug is als vaak beweert wordt :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:54

Ik ben er tig keer geweest i.v.m nekklachten. Helaas heeft 't mij niet veel geholpen. Ik heb er wel wat meer last van m'n rug van gekregen. Behandelen vond ik tamelijk pijnlijk, want er werd veel gekraakt.
Na de 1e behandelijk was de spierpijn enorm, gelukkig had ik daar de daaropvolgende behandelingen niet meer zo erg.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:01

Mijn rug is echt veel beter nu!!
Ik ben helemaal blij tot dusver. :)

Olikea

Re: Osteopathie, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:04

Drie jaar geleden kreeg ik pijn in mijn onderrug en heup, eerst dacht de ha aan een slijmbeursontsteking in mijn heup, dus dat behandeld, zonder veel resultaat..
Na onderzoeken en diverse artsen bleek dat ik een afwijking heb aan mijn SI gewricht.. de orthopeed stond al klaar met zijn scalpel..

Op aanraden van een vriendin toch eerst de osteopaat geprobeerd.. met veel succes..
Na de eerste behandeling voelde ik me echt beroerd.. maar dat wordt na elke behandeling minder..

Nu ga ik elke 3/4 maanden voor een onderhoudsbeurt, en ik blijf gewoon lekker lopen..