wie bekend met maagzweer............ of anders wie weet wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie bekend met maagzweer............ of anders wie weet wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:08

Net als de andere NSAID's, zoals Naproxen en Diclofenac. Die ook vrij verkrijgbaar zijn.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:08

is ook heel slecht :j ik gebruikte ze wel regelmatig voor kiespijn,was t enige wat snel werkte maarja nu mag t dus niet meer!
saridon uit de markt gehaald ja?zegt genoeg lijkt me

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:09

Hypofocus schreef:
Net als de andere NSAID's, zoals Naproxen en Diclofenac. Die ook vrij verkrijgbaar zijn.

deze zijn niet uit de markt gehaald,toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:11

Nee, dat zijn namen van de stoffen, niet de merknamen ;)
En ze zijn niet uit de markt gehaald (daar verwees ik niet naar), maar ze zijn, net zoals ibuprofen vreselijk slecht voor je maag. ;)

Merknamen voor naproxen is bijv. Alleve.
En voor diclofenac is er bijv. Voltaren K.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:18

oh oke,sorry dan had ik t verkeerd begrepen :o
naproxen gebruikt mijn moeder namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:20

Is gewoon nog te verkrijgen.
Maar is dus ook vreselijk slecht voor je maag ;)
Zeker bij langdurig gebruik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:25

Mijn moeder heeft vorig jaar dezelfde klachten gehad. Zij dacht ook eerst aan haar hart (omdat het naar boven trok, had pijn tot aan haar schouders), daarna aan een maagzweer. Het bleek ook bij haar gewoon maagzuur te zijn. Dat de pijn zo heftig was had iets te maken met het middenrif icm een kind gekregen hebben :+ Ik kan me alleen niet meer precies herinneren hoe het nou zat :))

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:26

@hypofocus ja inderdaad, maar ze gebruikt die naast nog tig andere medicijnen,zitten volgens mij ook weer weer medicijnen bij om maagklachten weer te voorkomen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:18

KiWiKo schreef:
naaah ik heb wel een bak zakelijke ellende op dit moment............

eten doe ik goed, roken ook :D :D

En dat is zooo slecht (ik rook zelf ook hoor ;) , vooral dat shaggie 's morgens op je nuchtere maag. En dan een flinke portie NIET-beweging, doet het ook goed.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:32

Een maagzweer wordt niet veroorzaakt door stress. De oorzaak voor maagzweren is een bacterie, de heliopractor nogwattes ofzo. Stress kan er wel voor zorgen dat de bacterie z'n werk gaat doen en ook kan het de pijn van een maagzweer verergeren. En idd, ibuprofen kan ook maagzweren veroorzaken.

Daarbij zijn er twee verschillende maagzweren: de echte maagzweer en de twaalfvingerige darm zweer. Bij de maagzweer krijg je pijn als je eet, bij de darmzweer krijg je pijn als je niet eet.

Ik heb op m'n 16e twee maagzweren gehad en nu bovenop het littekenweefsel heb ik er weer twee. Als je er eentje hebt geeft je HA twee of drie verschillende antibiotica kuren + omeprazol (naar alle waarschijnlijkheid).

Gezien je klachten, denk ik dat het gewoon een aanval van maagzuur kan zijn geweest. Hierbij denken mensen vaak aan hun hart, in het Engels wordt het dan ook wel 'heartburn' genoemd.

Idd, roken maakt het 10x erger (niet dat we ons hier wat van aan trekken, roken moet! ;) ), net als koffie en alcohol. Dit geld ook voor brandend maagzuur.

Hoop dat je er wat aan hebt, en sterkte!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:14

helicobacter kan de oorzaak zijn van maagzweren, maar stress even goed.
Ik heb een bioptie laten doen en had geen enkele spoor van de helicobacter pylori, wel net een drukke/vervelende periode op het werk. (stond op het punt mijn ontslag in te dienen). Maar ik had toch 3 maagzweren... 20 antibiotica kuren hadden nog geen verschil gemaakt