Verstandskiezen laten trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:06

*zit nu al ziek, zwak, misselijk achter de lap*
Gaat ff moed indrinken :o
Thanks!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:07

Somebitch: had je door de narcose een langere wachttijd of viel dat mee?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:11

cami_cami1 schreef:
ik krijg morgen te horen of ik tanden/kiezen moet laten trekken. maar ben nu dus al super zenuwachtig. (de tanden moeten eruit omdat ik nog steeds niet alles gewisseld heb (ben 12 jaar) en dat ging voor een probleem zorgen met mijn kaak ofzoo. Zie er echt heel erg tegenop, nu al! Gelukkig is het wel gewoon bij mijn oude tandarts en dat is de moeder van een klasgenootje in groep 8 (zit nu in de 1ste)Ze is wel heel aardig enzoo maar toch ben ik bang. Iemand tips?

rustig blijven ;) zoals je las heb je er niet veel aan als je zo erg beeft als een rietje.
je moet maar denken ik ga er niet dood aan! Bij mij werkt dat goed :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:14

Viootjuh schreef:
Somebitch: had je door de narcose een langere wachttijd of viel dat mee?

Ik heb het bij een tandenkliniek gedaan dus niet echt in het ziekenhuis of kaakchirurg. Ging ook om andere dingen maar ook om mijn verstandskiezen. Ik kon eigenlijk de volgende dag al terecht omdat er iemand was uitgevallen maar dit vond ik te vroeg, dus toen kon ik 3 weken later.

Viootjuh

Re: Verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:20

Okee, ik ga morgen ook naar een kliniek ik ben benieuwd of dat daar ook een mogelijkheid is!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:23

@judith370 ; Weet ik wel,, maar dat is zo moeilijk! :(
Ben wat dat betreft een echte scheiterd ook bij dokters enzoo. Brr!
Probeer ook altijd rustig te blijven (Heb ook heel erg last van wedstrijdangst/faalangst) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:24

Zou het trouwens raar zijn als ik morgen mijn Ipod meeneem (voor het geluid)?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:25

Je kan ze in doen, mijn chirurg had 538 op staan, dus dat was ook wel ' lekkere' afleiding :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:37

Niet helemaal hetzelfde als bij jouw maar ik denk dat je een positief berichtje wel kan gebruiken

Ik ben al jaren maar dan ook echt jaren heel , heel erg bang voor de Tandarts , zo erg zelfs dat ik een week of drie voor ik de afspraak heb praktisch ziek ben tot aan overgeven toe
Daarbij had ik als kind een hele onaardige tandarts die ook nooit wat zei maar ook nooit van verdoving heeft gehoord , ik ben helaas gezegend met een erg slecht gebit zelfs als klein kind al
Nou goed een heel verhaal

Ik heb dus in 5 jaar geen tandarts gezien tot vorig weekend
Ik heb ong. een week met een ontstoken kies rondgelopen tot ik tegen het plafond aanvloog door de pijn en zelfs daar heb ik door mijn angst nog een dag mee rondgelopen
Ik ben dus uiteindelijk kruipend (bij wijze van) naar de weekend tandarts gegaan en toen ik de TA stoel zag barste ik al in tranen uit ...maar wat bleek , ik had een geweldige tandarts getroffen met alle geduld van de wereld (en dat in het weekend)
Ik bleek 2 ontstoken kiezen te hebben waarbij ik ook aangezichtspijn had dus was een flinke ontsteking
TA vertelde mij dat het een wortelkanaalbehandeling werd aan beide kiezen , ik wou al opstaan en weer weglopen want dat zag ik niet zitten
Niet eens om de pijn maar al dat enge gefrunnik waar ik het niet kan zien
Op de 1 of andere manier is het hem gelukt mij in de stoel te houden en mij te kunnen behandelen en ja het deed heel erg zeer door omdat op de 1 of andere manier de verdoving niet helemaal optimaal werkte maar omdat de tandarts mij constant vertelde wat hij ging doen en hoe lang dat ongeveer ging duren is het mij gelukt om te blijven liggen
Heb de arts ook 10.000 keer bedankt haha

Tot dat ik 3 dagen geleden acuut er weer een ontsteking inkreeg (ook weer in het weekendhaha) en deze tandarts helaas niet werkte
Ik heb heel heel hard moeten slikken maar met de gedachte dat er 1 aardige tandarts bestond dus wie weet is er nog wel 1 en tref ik die toevallig
En wat blijkt ...nadat ik heb aangegeven erg angstig te zijn was deze tandartse net zo geduldig hetzij niet nog geduldiger dan de vorige
Dus ze bestaan echt !!!!

Grote kans dat de volgende Chirurg hardstikke aardig is en je wel alles uitlegt
Succes morgen
En ik kan je zeggen dat het achteraf zal meevallen (als ik voor mezelf spreek)

*edit zie dat het een heel verhaal is haha

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:42

Su_cr_cheese: gelukkig is het bij jou allemaal goedgekomen, vind het trouwens ook erg dapper van je! Mijn eigen tandarts is zo'n "aardige tandarts". Hij vertelt altijd wat hij gaat doen enzo.. vandaar ben ik denk ik ook zo geschrokken van deze chirurg! Ik heb er ook wel een soort van vertrouwen in dat ik morgen een aardige chirurg treft haha! Bedankt voor je positieve bericht.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:48

Su_Cr_Cheese Wat fijn dat die artsen zo geduldig waren!!!!!!!!!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 07:25

Su_Cr_Cheese : Wat goed zeg, van je tandarts. En natuurlijk dat jij zo dapper was! +:)+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:12

voor wie het echt heel eng vind, ik heb in januari 2009 mijn verstandskiezen laten verwijderen onder narcose, een echte aanrader!!! (ik ben een fobie patient dus kan zonder narcose niet geholpen worden)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:59

Hooi
Ik had vandaag een gesprek met de orthodontist; er moeten 4 tanden/kiezen weg, maar ze gaan kijken of het onder narcose kan omdat ik zo bang ben. Anders gewoon bij mijn eigen tandarts even doorbijten...!:D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:06

in het ziekenhuis kun je het gewoon onder narcose laten doen hoor.. zeker als je je angst aangeeft. Was bij mij ook geen enkel probleem.. bij mij hebben ze toen ook meteen nog 2 kiezen meegetrokken voor mn beugel.. (die er morgen uit mag: jippie!)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:06

Wat een vervelende kaakchirurg zeg!

Ik lag ongeveer op dezelfde manier in de stoel toen ik voor de eerste twee kiezen bij de kaakchirurg zat. De tweede keer voor de andere twee kiezen ging ik er fluitend en opgewekt heen!

Ik neem me altijd voor dat als de kaakchirurg met verdoven een zak blijkt te zijn, ik gewoon weer naar huis ga. Zo kwam ik dsu bij een heel aardige terecht die me op mijn verzoek precies ging vertellen wat hij deed en ging doen. Ondanks dat ze me de eerste keer bij moesten spuiten omdat door een ontsteking de verdoving niet voldoende was ging ik er met een heel opgelucht gevoel weg en was ik de tweede keer dus totaal niet bang meer.

Bij een kaakchirurg gaat het vaak prettiger dan bij een tandarts want de kaakchirurg doet niks anders dan kiezen trekken/snijden.

Mijn heeft het dus heel erg geholpen om gewoon mijn angst te bespreken en me voor te nemen als de kaakchirurg daar niet de tijd voor nam weer naar huis te gaan, wie weet heb je er wat aan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:07

Hey

En hoe is het vandaag gegaan?

Ik moest in december verstand kiezen laten trekken. Ik had er ook last van. Zat ik daar trillend op de stoel, was echt erg, herkende mezelf niet terug. Toen zei hij dat hij me niet kon helpen omdat het steriele materiaal niet aangekomen was. Dus ik kon weer gaan en nieuwe afspraak maken. ndertussen was het dus wel binnen gekomen en moest ik alsnog. Toen was ik helemaal bang en zat ik te trillen. Gelukkig had ik iemand die erg geduldig was en heel lief en begripvol. uiteindelijk is het me wel mee gevallen, alleen nog wel wat napijn gehad. In maart moet ik de andere twee laten doen, maar zie ik niet zo erg meer tegeb op.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:09

Nou meid, ik denk dat ik nog een tandje erger ben wat betreft verstandskiezen: ik heb echt enorme schrik van de tandarts, altijd al gehad en kon zeker niet alleen naar de tandarts, want dan kreeg niemand me in de stoel :o

Mijn tandarts meldde me 2 jaar geleden dat het verstandig was om mijn verstandskiezen eruit te laten halen. Alle 4!! Nou daar kwamen de tranen alweer, maar mijn tandarts verzekerde me dat ik het kon en dat hij de chirurg zou inlichten dat ie rustig aan moest doen met me.
Ik had een geweldige chirurg, ging ook bijna van mezelf af, en toen het bijna zover was, zat ik alweer met de tranen in mijn ogen van de schrik. De assistente heeft toen even met me gepraat, en daar werd ik wat rustiger van. Heb mijn mp3 spelertje aangezet en binnen een kwartier was het gepiept, er waren er aan één kant 2 uit.
De keer erop had ik dezelfde chirurg, dezelfde assistente en helaas nog steeds evenveel schrik. Echter was dat snel weg, want de assistente stelde me weer helemaal op mijn gemak, muziekje aan en een kwartier later was het weer klaar.

Ik zou je dus ook echt aanraden om zeker muziek mee te nemen, maar zeker ook je chirurg even inlichten dat je zo'n schrik hebt! Zo'n beul als je nu hebt gehad, zo kom je dus never nooit niet over je schrik heen, het wordt zo alleen maar erger. Zeg gewoon dat je wil dat hij uitlegt wat hij gaat doen, dat kun je gerust vragen hoor. Succes in ieder geval!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:15

ik heb ze er ook onder narcose uit gehaald, ben namelijk erg bang voor bloed etc. En anders had ik ze laten zitten!

Maar onder narcose is me erg goed bevallen, je merkt er helemaal niks van. Nadeel was wel dat ik de hele dag in het ziekenhuis moest blijven om goed bij te komen van de narcose. En ze halen dan in 1 keer alle 4 de kiezen eruit, dus je hebt wel flink van napijn..... en eten gaat erg lastig als ze er aan alle kanten tegelijk uit zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:13

KimJenda schreef:
ik heb ze er ook onder narcose uit gehaald, ben namelijk erg bang voor bloed etc. En anders had ik ze laten zitten!

Maar onder narcose is me erg goed bevallen, je merkt er helemaal niks van. Nadeel was wel dat ik de hele dag in het ziekenhuis moest blijven om goed bij te komen van de narcose. En ze halen dan in 1 keer alle 4 de kiezen eruit, dus je hebt wel flink van napijn..... en eten gaat erg lastig als ze er aan alle kanten tegelijk uit zijn.

Hmm ik moest een halfuurtje 'uitslapen' en toen mocht ik naar huis. Moest wel laten zien dat ik normaal kon lopen. :j

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:47

Ik heb geen bloed gezien met eruit halen. je krijgt zo'n doek over je hoofd met een gaatje bij je mond

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:47

Hoe is het gegaan TS?

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:14

Hoop dat het onder narcose kan, want die spuit lijkt me 10 keer niks:D..

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:00

Hey, nou jullie zullen het niet geloven maar ik heb nog steeds mijn verstandskies!! Gisteravond en vanochtend netjes mijn kalmerende pilletjes ingenomen en met een dit keer gezonde spanning naar de kaakchirurg gegaan. Er werd eerst weer een foto gemaakt. Vervolgens wilde hij gaan verdoven maar zag dat het wondje van gisteren nog rood was. De conclusie was duidelijk: er wordt niets gedaan zolang de wond nog rood is! Ik ben dus weer naar huis gestuurd en moet nu donderdag terugkomen. Opzich heel netjes van die man dat hij niet zomaar is gaan snijden maar ik baal dat ik donderdag weer alles moet ondergaan!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:59

Oef, dat is niet zo prettig TS!