Darmprobleem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Darmprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:26

kun je wel een beetje normaal eten dan? want volgens mij zit dat echt overal in...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:27

Je moet gewoon alles zelf vers maken.
Niets uit zakjes, potjes ect.

Edit;
Je kan in reformzaken of gezondheidswinkels aanmaak zakjes of bouilion blokjes kopen.
Netzoals curry, chips zonder smaakversterkers.
Maar de fabrikanten gaat beetje bij beetje meer producten produceren zonder smaakversterkers. Net zoals de cupásoup zonders smaakversterkers of tijger/borrel nootjes zonder :j

En als je heel erg last van gassen heb kan je ook venkelthee nemen. Dat voert het sneller af. Maar je moet het wel een tijdje gebruiken.

En als je moeilijk naar de wc kan, kan je ook in je yoghurt een scheutje olijfolie doen. Dan glijd het wat makkelijker. Of meer roomboter dat smeert de darmen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:44

pff wordt wel moeilijk leven zo,

Ik heb zelf ook PDS, heb al heel wat onderzoeken gehad, en eindresultaat, er is niets aan te doen.
daarom geloof ik ook niet zo in al die methodes, (begrijp me niet verkeerd, ieder heeft natuurlijk zijn manier van omgaan met dit probleem en als het bij jou wel werkt, dan is dat toch oke ;))

Ik probeer kruiden te vermijden, en ja soms eet ik iets en dan weet ik precies hoe ik me de volgende dag ga voelen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:27

Hier ook iemand met PDS en ik lust daarnaast ook bijna niets, en wat ik écht graag eet verdraag ik niet meer.
Klap dan dubbel van de buikpijn tot flauwvallen aan toe, en een goed jaar lang toen ik nog geen medicijnen had gewoon dagelijks erge buikpijn maar wel gewoon alles gedaan alleen was ik toen behoorlijk snel chagie.
Wat het bij mij veel erger heeft gemaakt is veel antibiotica kuren en liters redbull drinken ivm pfeiffer en ik wilde toch graag wakker blijven ;)

Nu drink ik nogsteeds 2 blikjes redbull per dag(heb een jaar pfeiffer gehad zonder het te weten en dus alsmaar doorgegaan en daardoor blijvend sneller vermoeid, en redbull heb ik dus echt nodig om op gang te komen 's ochtends en om wakker te blijven eind van de middag/begin avond ;) )

Verder eet ik veel fruit en rauwkost(lust geen groente) en laat ik alles staan wat erg sterk gekruid is, ook alle vette dingen laat ik grotendeels staan.
melkproducten ook minimaal gebruiken, net zoals weinig koolzuur(frisdrank)
En alleen volkoren brood eten, of Speltbrood, dat is apart soort graan wat mensen met darmklachten beter verdragen.
Verder eet ik veel rauwkost salade's maar dan zonder dressing, eigenlijk alles eet ik zonder sausjes(lust ik toch al niet)
En varkensvlees schijnt ook slecht te zijn(lust ik ook niet maar bv per ongeluk varkenssate eten ipv kipsate is erg veel last hebben, kipsate is beetje last ivm reactie op de sate)

En af en toe zondig ik met de Mac, of lekker witte broodjes met (pinda)kaas, of frietje met satésaus ofzo, of een stuk taart of een oliebol ofzo
Nu gaat dat best goed, slik ook dagelijks Duspatal en op slechte dagen 2x per dag en dan heb ik alleen na iets verkeerds eten een enorm opgezette buik en wat steken/krampen maar de echte erge buikpijn is sindsdien nooit meer teruggeweest
Echt de buikpijn waarbij je opgerold van de pijn op bed ligt en niets meer kan/wil en als je toch iets doet val je flauw en je buik wordt helemaal opgelazen en vooral links onderin erge pijn, raar eigenlijk dat je zó heftig kan reageren op iets verkeerds eten!

Maar of dus die speciale dieten werken durf ik niet te zeggen, wel is het eigenlijk voor iedereen hetzelfde dat hele vette spullen, en dingen die scherp gekruid zijn allemaal verkeerd vallen, net zoals veel toegevoegde E nr's want dat is ook merendeel rotzooi.
Dus gezonde verse dingen eten, niet te veel suiker en dan kom je al een heel eind :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:52

Ik ben ook gebaat bij duspatal 2x daags, niet dat het dan compleet over is, maar wel dat het de ergste klachten wegneemt.
En hier juist geen volkorenbrood, maar wit, en liever nog helemaal geen brood.
Speltbrood ken ik niet, zal ik eens naar opzoek gaan :)

Ik zit momenteel ook weer aan de antibiotica, en dat vinden de darmen ook niet al te fijn :(