een te positief zelfbeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:54

Ik denk eigenlijk dat het wel fijn is dat je nu ook positief over jezelf bent. Dan val je iig niet af omdat je jezelf zo niet aantrekkelijk vindt, want dan is het juist een stuk vervelender als het niet zo goed lukt. Ik denk dat het het beste is om gewoon bewust te worden van je eetpatroon en eten in het algemeen. En dan gewoon als doel stellen gezonder te gaan leven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:01

Barmat schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat het slecht is van de dokter om tegen TS te zeggen: Je MOET 25 kg afvallen!

Hij (of zij) zou ook kunnen zeggen: Je bent te zwaar voor je lengte, heb je weleens geprobeerd af te vallen? Zo ja, hoe ging dat? Zo nee, waarom niet?
Daarna zou hij ipv gelijk met die 25 kg voor haar voeten te werpen, ook kunnen zeggen - het zou mooi zijn als je wat zou gaan vermageren, door middel van een gezonder eetpatroon en wat beweging.

Het is bewezen dat mensen met overgewicht al een stuk gezonder worden als ze 10% van hun gewicht verliezen, dat betekent dat als je 80 kg weegt, je met 8 kg gewichtsverlies al heel wat bereikt hebt! Bovendien is 8 kg al een stuk minder hoge drempel dan 25 kg. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik 25 kg moet afvallen dan zou de moed mij bij voorbaat in de schoenen zakken, echt.

En misschien voelt TS zich bij 10 kg gewichtsverlies al heel veel beter, gezondheidstechnisch? Of zelfs bij 5 kg minder al? Getallen zeggen niets, ik ken mensen die behoorlijk aan de maat zijn maar toch flexibel en gezond zijn, en ik ken dunne mensen die aan alle kanten kraken :D

ik ben absoluut dus het type dat aan de maat is en flexibel, ik ben altijd nog de enige van mijn vriendinnen (die wel vrij mager zijn) de trap op kan lopen zonder te hijgen :D ik ben een sportfreak, ik vind sport echt heel leuk :j moet is idd een groot woord, maar de dokter heeft me op de wereld gezet en weet dus al dat ik altijd veel problemen met mijn benen heb gehad.

ik heb sowieso al niets meer gesnoept 2 dagen :D ik pak nu een appel of banaan, niet heel veel gezonder maar beter als chips etc, ik hou dit ook echt wel vol alleen ik kan zo snel geen lekkere gezonde tussendoortjes vinden, je hebt van die heerlijke bakjes salade en fruit maar die kosten een fortuin... je betaald zo 4 a 5 euro voor een beetje fruit in een bakje...

dus mocht iemand nog tips hebben voor gezonde knabbeldingen graag :j

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:01

even heel kort door de bocht ,
dat is geen positief zelf beeld dat is gewoon je ogen dichtdoen voor de waarheid.

ik vind het top dat je je goed voelt in je lijf en dat ej ej er niet voor schaamt! super echt top
MAAAR als je er elke dag last van hebt , je gewicht je werk in de weg staat en je er lichamelijk klachten van hebt , ben ik dan zo gemeen om te zeggen dat je bord voor je kop hebt?
het kan inderdaad zo zijn dat je er geen last van hebt hoe je er uit ziet , maar als je er zoveel klachten van hebt....
hoe kan je dan zegggen dat je gaat afvallen voor een ander in plaats van voor jezelf???

die huisarts heeft zichzelf niet bij jou gemeld met klachten toch?
hij zag je vast niet op straat lopen en zei : joh mevrouw wat bent u dik , ik denk maar dat je 25 kilo moet afvallen...
dat heeft een reden. als je nog even door wil met dat lichaam zul je moeten afvallen. en dat heeft er niets mee te maken hoe je er dan uitziet, maar hoe jouw lichaam dat gewicht kan dragen ( gewrichten enkels enz. )

sorrie als het banketstaaf overkomt , zeker niet.
ik vind alleen dat je het wel moet zien zoals het is.

xDramaQueen

Re: een te positief zelfbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:04

nee hoor heeft niets te maken met een bord voor de kop, want dan ben je gewoon eigenwijs, ik ben gewoon super tevreden met mezelf :) en ik doe me ogen niet dicht voor de waarheid want ik weet wel degelijk dat ik overgewicht heb, als ik me ogen zou dichtdoen voor de waarheid zou ik 10 kilo liegen ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:07

Barmat schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat het slecht is van de dokter om tegen TS te zeggen: Je MOET 25 kg afvallen!

Ik vind dat juist niet, de dokter is er voor jou gezondheid en overgewicht kan voor een hoop ellende zorgen. Ik hoop dat mijn dokter het eerlijk zou zeggen als het voor mij beter zou zijn. En ik denk dat mensen eerder zullen afvallen als een dokter zegt MOET.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:09

Gezonde knabbeldingen zijn het niet maar wat ik al eerder zei;

maak zelf verse appelmoes. mm heerlijk :D en gezond! en ik doe ook wel eens zelf een fruithapje maken. Dus een groot bord pakken, daar banaan in plakjes op doen, 2 kiwi's in plakjes en nog een appel in stukjes gesneden. Zo heb je een heerlijk fruithapje :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:10

LovingTweety schreef:
Als ik naar mezelf kijk marleen, dan is het echt dat positieve zelfbeeld hoor. :j op foto's denk ik altijd, ja mag wel wat vanaf. Maar als ik in de spiegel kijk valt het best mee. Afvallen heb ik al een keer gedaan. Vond ik geen drama. Nou weet ik natuurlijk niet hoe het voor Kelly is. Maar het is voor mij echt het zelfbeeld

dat dus :j

ik ben in 2006 heel veel afgevallen maar dat was van de stress, ik kan het ook wel hoor, maar zoals het nu gaat ga ik het gewoon proberen en volhouden, de snoepjes en koekjes laten liggen is opzich zo erg nog niet als ik het maar kan vervangen vaak onder een film oid grijp ik graag naar iets.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:11

StillAngel schreef:
Gezonde knabbeldingen zijn het niet maar wat ik al eerder zei;

maak zelf verse appelmoes. mm heerlijk :D en gezond! en ik doe ook wel eens zelf een fruithapje maken. Dus een groot bord pakken, daar banaan in plakjes op doen, 2 kiwi's in plakjes en nog een appel in stukjes gesneden. Zo heb je een heerlijk fruithapje :D

hoe maak je dat precies, appelmoes? klinkt wel lekker :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:16

xDramaQueen schreef:
nee hoor heeft niets te maken met een bord voor de kop, want dan ben je gewoon eigenwijs, ik ben gewoon super tevreden met mezelf :) en ik doe me ogen niet dicht voor de waarheid want ik weet wel degelijk dat ik overgewicht heb, als ik me ogen zou dichtdoen voor de waarheid zou ik 10 kilo liegen ;)

maar je bent toch naar een huisarts geweest omdat je klachten had? dus ergens was je niet tevreden.
en die geeft toch aan dat je een groot deel van je klachten kan kwijtraken door af te vallen ?

de dokter heeft toch niet gezegt dat je er niet goed uitziet omdat je dik bent?
dat bedoel ik te zeggen.
ik vind als je geen hinder ondervind aan dik of mager zijn , nou doe je ding , maar op het moment dat je er hinder aan ondervind , dan moet je er iets aan doen. dus bijvoorbeeld meer of minder gaan eten , beter gaan eten e.d.

je ogen dicht doen voor de waarheid is niet hetzelfde als liegen....

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:17

xDramaQueen schreef:
ik ben absoluut dus het type dat aan de maat is en flexibel, ik ben altijd nog de enige van mijn vriendinnen (die wel vrij mager zijn) de trap op kan lopen zonder te hijgen :D ik ben een sportfreak, ik vind sport echt heel leuk :j moet is idd een groot woord, maar de dokter heeft me op de wereld gezet en weet dus al dat ik altijd veel problemen met mijn benen heb gehad.

ik heb sowieso al niets meer gesnoept 2 dagen :D ik pak nu een appel of banaan, niet heel veel gezonder maar beter als chips etc, ik hou dit ook echt wel vol alleen ik kan zo snel geen lekkere gezonde tussendoortjes vinden, je hebt van die heerlijke bakjes salade en fruit maar die kosten een fortuin... je betaald zo 4 a 5 euro voor een beetje fruit in een bakje...

@Princesspres: heeft helemaal niets te maken met 'ogen dichtdoen voor de waarheid'. TS (en ik spreek ook eventjes voor mezelf :Y) ) weet heel goed wat de waarheid is en weet dat ze overgewicht heeft. En je weet ook wel dat dat niet goed is voor je lichaam (in mijn geval mijn rug), maar het is heel erg moeilijk om verstandelijk en gevoelsmatig op één lijn te komen. Ik weet bv dat ik te zwaar ben, maar ik voel me zo helemaal niet. Voel me perfect gelukkig zoals ik nu ben en hoe ik er nu uitzie. En ja, dan weet ik nog steeds dat het beter zou zijn voor mijn rug, maar die klik om dat echt als motivatie te zien, die is er nog niet.

Gezonde knabbeldingen:
- olijven
- augurkjes/zure uitjes
- 'snoep'tomaatjes (van die mini-kersttomaatjes)
- drinken! (helpt verdacht goed tegen 'snoep'-honger/zin)
- fruitpap :Y)

TS, weet je zelf waar het fout loopt in je eetpatroon?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:20

Princesspres schreef:
xDramaQueen schreef:

maar je bent toch naar een huisarts geweest omdat je klachten had? dus ergens was je niet tevreden.
en die geeft toch aan dat je een groot deel van je klachten kan kwijtraken door af te vallen ?

de dokter heeft toch niet gezegt dat je er niet goed uitziet omdat je dik bent?
dat bedoel ik te zeggen.
ik vind als je geen hinder ondervind aan dik of mager zijn , nou doe je ding , maar op het moment dat je er hinder aan ondervind , dan moet je er iets aan doen. dus bijvoorbeeld meer of minder gaan eten , beter gaan eten e.d.

je ogen dicht doen voor de waarheid is niet hetzelfde als liegen....

ik ben naar de huisarts geweest om met mn benen wijd te liggen voor een spiraal :D waar ik toen heb gemeld dat ik pijn had ik mijn enkels en benen, waarop gemeld werd dat ik te zwaar ben voor mijn kleine lichaam en zo is dat gesprek ontstaan, ik heb dus niet de dokter gebeld voor mijn gewicht.

Ik ben in het verleden vaker bij de dokter geweest voor mijn benen, ook toen ik nog maar 50 kilo woog, ik ben te vroeg geboren, en ik moest 1.67 worden maar ben er maar 1.50, mijn onderbenen zijn niet volgroeid zoals normale mensen, mijn onderbenen zijn ruim 10 cm korter dan de gemiddelde mens, wat ook dus veel pijn veroorzaakt, ik heb hier gewoon altijd pijnstillers voor gehad en het advies rust, maar nu kreeg ik van de dokter dus het advies om te moeten afvallen want voorheen waren het alleen de spieren in mijn enkels en kuiten vooral (voor mijn kuitkrampen slik ik magnesium) maar nu krijg ik dus moeite met lopen en stijfheid, waardoor me dokter dus wel vermoed dat het nu wel degelijk me gewicht is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:23

tantjeuh schreef:
xDramaQueen schreef:

@Princesspres: heeft helemaal niets te maken met 'ogen dichtdoen voor de waarheid'. TS (en ik spreek ook eventjes voor mezelf :Y) ) weet heel goed wat de waarheid is en weet dat ze overgewicht heeft. En je weet ook wel dat dat niet goed is voor je lichaam (in mijn geval mijn rug), maar het is heel erg moeilijk om verstandelijk en gevoelsmatig op één lijn te komen. Ik weet bv dat ik te zwaar ben, maar ik voel me zo helemaal niet. Voel me perfect gelukkig zoals ik nu ben en hoe ik er nu uitzie. En ja, dan weet ik nog steeds dat het beter zou zijn voor mijn rug, maar die klik om dat echt als motivatie te zien, die is er nog niet.

Gezonde knabbeldingen:
- olijven
- augurkjes/zure uitjes
- 'snoep'tomaatjes (van die mini-kersttomaatjes)
- drinken! (helpt verdacht goed tegen 'snoep'-honger/zin)
- fruitpap :Y)

TS, weet je zelf waar het fout loopt in je eetpatroon?

ik zou het niet beter kunnen verwoorden :j

Ik weet ook absoluut waar ik de mist in ga, namelijk snel snel snel, ik ben vaak en veel onderweg of aan het werk, en dan ga je even overal snel langs en dan duw je snel een vette hap in je mik omdat je geen tijd hebt om uitgebreid gezond te koken :j
het gebeurt vaak dat ik zomaar 14 a 15 uur op een dag werk zonder thuis te komen, dus dan ga je snaaien..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:25

Misschien een tip voor je. Ik ben soms ook heel erg lang van huis en geen zin/tijd om te koken. Ik heb vandaag wel tijd gehad dus heb ik vanmiddag een aantal maaltijden gekookt en in de vriezer gedaan. Zodat ik elke dag gewoon gezond kan eten. Dit kan namelijk heel goed met macaroni, nasi en dergelijke.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:28

Iemand heeft morbide obesitas als zijn Body Mass Index (BMI) groter of gelijk is aan 40 of groter dan 35 met bijkomende medische klachten, zoals suikerziekte (diabetes), hart- en vaatziekten of gewrichtsproblemen.

Mensen met overgewicht hebben meer kans op ernstige ziekten zoals suikerziekte, hoge bloeddruk, galstenen, hart- en vaatziekten, rug- en gewrichtsklachten en bepaalde soorten kanker. Ernstig overgewicht zorgt ook voor meer kans op ademhalingsproblemen, slaapapneu (stokkende adem tijdens de slaap), jicht, onvruchtbaarheid, menstruatiestoornissen, geboorteafwijkingen, psychische en sociale problemen en verslechtert het lichamelijk functioneren.

In je eentje afvallen is erg moeilijk.
Zeker omdat jij de noodzaak van het afvallen niet zo inziet.

Ik zou je willen aanraden om naar een diëtiste te gaan.
Hij/zij kan je helpen op een gezonde en verantwoorde manier af te vallen.

Edit: kijk eens op de site van http://www.voedingscentrum.nl
Laatst bijgewerkt door luuntje op 03-01-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:32

had ik op me luie billen gezeten had ik het begrepen dat het een gevaar is, maar ik weet toch wel dat iemand die slank is en alles naar binnen kan bunkeren en niet sport, ongezonder is als ik met mijn overgewicht en zware bokstrainingen, voordat ik naar een dietiste ga ga ik het eerst zelf proberen, tegenwoordig word dat niet meer vergoed en ik ben en blijf een student..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:36

Dietiste word wel vergoed, athans bij het zilveren kruis wel. Ik ga er niet heen voor overgewicht maar voor andere problemen. Maar het word gewoon betaald. Maar toch iemand die niks doet en wel alles naar binnen kan bunkeren is gezonder dan iemand met overgewicht. Het ligt er wel een beetje aan waar het vet zich opslaat. Vooral vet rond de organen is echt funest.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:38

Jammer dat een dietist niet wordt vergoedt.
Ik denk dat je veel steun aan hem/haar kan hebben.

Basisvoeding: Gemiddeld aanbevolen hoeveelheden per dag 19-50 jaar.

groente 200 g (4 opschep-lepels)
fruit 200 gram (2 stuks)
brood 6-7 sneetjes
aardappelen/rijst/pasta/peulvruchten 200-250 g(4-5 aardappelen, opscheplepels)
melkproducten 450 ml
kaas 1,5 plak (30 g)
vlees(waren)eieren/vleesvervangers/kip 100-125 g
halvarine 30-35 gram (5 g per sneetje)
bak- braad- en frituurprioducten en olie 15 g (1 eetlepel)
dranken incl melk 1,5-2 liter

Kies vooral voor halfvolle of magere producten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:40

aan dat lijstje hierboven heb ik heel veel :j ik weet alleen niet wat peulvruchten zijn..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:42

ken het probleem wel :D het was toen ik op fotos zag hoe groot het verschil was met een paar jaar geleden dat ik dacht hmm dat gaat niet goed. omdat je denk ik geleidelijk aan groeit en jezelf in de spiegel ziet elke dag heb je het minder door denk ik

ik heb een rug hernia gehad en ben geopereerd en toen zei de dokter dat het beter was om een aantal kilo af te vallen
ik ben 1,75 en weeg 80 kilo dus ja daar kan een hoop vanaf, maar het zat mij niet in de weg. nu weet ik dat het anders moet dus ja dan maar der aan werken he...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:46

Peulvruchten zijn de zaden uit peulen.
Zoals: bruine bonen, kikkererwten, witte bonen, kapucijners, spliterwten, kouseband, linzen, kidneybonen.

Let erop dat je niet te snel wilt afvallen.
Een pond per week is meer dan genoeg.
Vooral in het begin zal je veel afvallen, maar dat is voornamelijk vochtverlies.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:46

xDramaQueen schreef:
ik zou het niet beter kunnen verwoorden :j

Ik weet ook absoluut waar ik de mist in ga, namelijk snel snel snel, ik ben vaak en veel onderweg of aan het werk, en dan ga je even overal snel langs en dan duw je snel een vette hap in je mik omdat je geen tijd hebt om uitgebreid gezond te koken :j
het gebeurt vaak dat ik zomaar 14 a 15 uur op een dag werk zonder thuis te komen, dus dan ga je snaaien..

Gouden raad: WOK :D Zorg ervoor dat je altijd (zakjes) wokgroenten in je diepvriezer hebt steken. Uncle bens (en de aldi tegenwoordig ook, vermits je ook nog student bent) heeft tegenwoordig ook 'express rijst', die is op 1/2minuten klaar. Je mikt van ver een zak groenten in je wok, roerbakt die, doet er de saus naar keuze bij (simpele sojasaus is al lekker), doet er de rijst bij. In goeie vijf minuten heb je een gezonde maaltijd..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:59

Hier meld zich nog iemand met hetzelfde probleem als wat Drama Queen heeft. Ik voel me verder prima! Fiets 20 km op een dag, en loop 5 km 's avonds. Maargoed ben wel dik 20 kg te zwaar!

En de grootste frustratie bij mij is, dat ik veel beweeg, en dat je niet aan mij kunt zien dat ik 20 te zwaar ben. Maar ga de strijd tegen de kilo's aan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:53

Persoonlijk val ik niet af met die basisvoeding die hierboven genoemd wordt :n Veel te veel koolhydraten! Je moet je denk ik zowieso niet vasthouden aan 1 ding, maar voor jezelf gaan uitvinden wat voor jou werkt. Voor de ene kan dat al stoppen met snoepen zijn, voor de ander is dat veel sporten en aanzienlijk minder eten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:23

ik ben sowieso het laatste geval :j tot nu toe is het nog vrij goed te doen :j

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:25

Ik ben zelf bijna 50 kg afgevallen dmv een eiwitrijk dieet - vrijwel geen koolhydraten en enkel eiwitten. het is niet duurder dan gewoon eten, enkel anders. En veel sporten hoort daarbij.

Ik weet niet hoe jouw engels is, maar google eens op David Kirsch en The Zone bijvoorbeeld ;)