Niet uit bed willen komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Niet uit bed willen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:50

Op zich heb ik het niet heel erg...maar vrijdagmorgen is wel een ramp :oo Verzin dan elke keer wel excuus om niet te gaan :=
Gewoon opstaan indd! En niet gaan twijfelen zou ik wel gaan of niet...je moet gewoon :P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:55

als ik weer es te weinig heb geslapen is het echt een ramp als ik dan op moet om te gaan werken. meestal gaat dan 7 uur wekker half 8 met moeite eruit en kwart voor 8 op fietsje zitten om eerst paarden te doen en dan om kwart over 8 bij mn werk te zijn kortom hoop gehaast

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:50

Ik heb er ook vre-se-lijk last van.
Bij mij komt het wel door de winter denk ik, dat mijn bedje zo lekker warm ligt, en ik geen zin heb om de kou in te gaan, haha. *leest topic door*

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:56

Hmm, hoe puber ik ook ben, hier heb ik enkel last van als ik naar school ga, en dan met veel mindere mate als jullie lees ik zo?
Als ik naar school ga, gaat de wekker op half 7, dan mag ik van mijzelf een half uurtje blijven liggen, met het licht aan, en dan schiet ik in mijn sloffen & ochtendjas, dan ga ik ontbijten, daarna douchen, aankleden, tasinpakken, en dan naar school , gaat bijna altijd prima :) . In het wiekend gaat de wekker ook op kwart voor 7, maar dan mag ik van mezelf een uur en een kwartier blijven liggen, en dan ben ik rond 9 uur bij de paarden :) .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:58

nikkigioa schreef:
Dat klopt! Het puberbrein en dat van jongvolwassenen (tot ongeveer 24-25 jaar) is volop in ontwikkeling. Doordat het slaaphormoon (melatonine) in de puberteit op een steeds later tijdstip wordt afgegeven (je gaat immers steeds later naar bed) verkeer je 's ochtends in een staat van jetlag... Kortom: je kunt er niks aan doen!! (Heerlijk excuus toch... :+ ). Probeer in het weekend wat bij te slapen. En het wordt vast beter als je ouder wordt! Kijk maar naar al die omaatjes die al om half 7 opstaan...

Bron naar folder Beantsje (als ze deze bedoelt) : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... eQbyx49Srw

nou ben ik 30 en heb ik nog steeds hetzelfde probleem...en ben toch allang de puberfase voor biij :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:03

Ik ga even meelezen :)
Half 6 blijft te vroeg :+

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:07

ikdoemaarwat schreef:
nikkigioa schreef:
Dat klopt! Het puberbrein en dat van jongvolwassenen (tot ongeveer 24-25 jaar) is volop in ontwikkeling. Doordat het slaaphormoon (melatonine) in de puberteit op een steeds later tijdstip wordt afgegeven (je gaat immers steeds later naar bed) verkeer je 's ochtends in een staat van jetlag... Kortom: je kunt er niks aan doen!! (Heerlijk excuus toch... :+ ). Probeer in het weekend wat bij te slapen. En het wordt vast beter als je ouder wordt! Kijk maar naar al die omaatjes die al om half 7 opstaan...

Bron naar folder Beantsje (als ze deze bedoelt) : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... eQbyx49Srw

nou ben ik 30 en heb ik nog steeds hetzelfde probleem...en ben toch allang de puberfase voor biij :=

Nee je moet het gewoon anders zien: Je bent gewoon -net als ik (25)- laat aan het puberen

De andere optie: Ja oudje heeft gewoon veel slaap nodig klinkt in mijn mening nl een stuk minder aantrekkelijk :D
Laatst bijgewerkt door Showpony op 01-01-10 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:08

dan puber ik al vanaf mijn 4e jaar want volgens mijn moeder heb ik er altijd al last van gehad :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:14

Ik heb er ook last van.
Heb 2 wekkers, 1 binnen handbereik en 1 aan de andere kant van de slaapkamer, dus dan moet ik eruit om hem uit te drukken. Dat doe ik dan braaf maar ren dan gelijk weer terug me bed in :o

Zou gewoon optijd en vooral uitgerust wakker willen worden maar dat zit er niet in...

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:05

ik heb hier ook altijd heel erg last van gehad. :(
maar de oplossing is gevonden... een Wakeup light. :)*
ideaal die dingen. je staat gewoon veeel makkelijker op!
ze zijn wel prijzig, maar wel heerlijk om me wakker te worden! :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:09

Ik had hier ook last van. maar nu ik sinds 2 maanden een wake-up light heb wordt ik uitgeslapen wakker.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:15

wake up light kopen. Echt heerlijk

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:34

Owww ik heb hier ook altijd last van ik heb een super erritante wekker. Iedereen wordt wakker ook ons mam die op zolder slaapt maar ik niet hoor. Slaap er nog altijd mooi door heen.

Toen ik naar school ging was het ook altijd een ramp ik kwam altijd wel een paar uren te laat aan. Nu ik werk gaat het opzich wel beter maar het kost wel moeite.

Hoe werkt zo een wake up light dan als ik vragen mag? Aangezien ik nergens van wakker wordt tenminste me wekker niet en soms wel als iemand belt en me telefoon op trillen staan. Hoezo selectief horen :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 10:39

Bedankt voor de reacties. Veel ervaringen dus. :')
Ik ben bang dat een Wake Up Light niet werkt. En dat ik dus gewoon door slaap...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:49

ik heb ook de wake up light... heel fijn ding! Word je echt wakker van. Geluid kan ook knetter hard, en je bent al wakker voor de wekker gaat. dan denk je van Hey ik ben gewoon wakker geworden :) en later gaat de wekker pas.
Alleen begint nu dat licht mij te irriteren dus staat alleen de radio aan :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:55

aaah ik herken het! Ik vind het heeeeerlijk, vooral met deze koude dagen, om lekker in mijn nest te blijven liggen.. Maar aan de andere kant vind ik het zo zonde van mijn dag en voel ik me echt zo hangerig en lam. Wat ik doe als ik dit echt niet wil is, om 07:30 opstaan en lekker de tijd nemen om wakker te worden, op mijn gemak eten en aankleden en dan aan de dag beginnen. Ik merk dat ik me zo veel beter voel de hele dag en in de avond ben ik lekker moe en slaap ik 10 keer zo goed.
Ik heb in de ochtend ook echt nooit honger maar omdat het slecht is om niet te ontbijten pak ik altijd iets kleins. Fruit of een bakje yoghurt met muesli. Als ik daarna honger krijg pak ik een boterham en dat is meestal rond de tijd dat ik laat uit bed zou komen (11 uur). Voor mij werkt dit echt wel :j. Maar ik heb zoieso weer zin in de lange dagen! Van die korte dagen wil ik gewoon heel de dag in bed liggen. :P

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 11:04

Het is idd ook zonde van de dag ja, maar het is zoo lekker warm in bed. :j
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik vroeger in de weekenden om half 9 uit bed kwam. We moesten zelfs afspreken dat ik niet eerder dan half 9 op mocht staan. :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:55

Ja vroeger stond ik ook altijd vroeg naast mijn bed kan me dat ook niet meer voorstellen :+
Als ik eenmaal weer in het ritme zit van vroeg opstaan als ik naar school moet lukt het wel maar de eerste week na een vakantie...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:30

Bij mij gaat de wekker om half7.. Geloof me
echt een rot herrie maar als k het een minuutje negeer val k alweer in slaap! :+
Dus komt mams kwart voor8 kamer in rennen dat k over 20 min op de fiets moet zitten, en dus
op school kan pas kan opmaken! }:0

Is ook altijd zo koud buiten mn bedje! maakt niet uit hoeveel lagen kleding k aan heb,
het blijft ijskoud daar buiten! :(

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:59

Ik kan ook niet zo goed uit mijn bed komen, maar het lukt me wel altijd. :P
Wanneer ik het kan blijf ik gerust tot 1 uur, half 2 liggen, slapen is dan ook mijn hobby. Heb mezelf het wel afgeleerd om 's middags een dutje te doen, dat deed ik namelijk altijd graag als ik terugkwam van school. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:09

Ik heb hier ook wel moeite mee, zoals heel veel mensen, maar
een wake up light helpt bij mij niet. Ik heb er een van philips en
het is een handige lamp, maar ik word er niet beter wakker van.
Ondertussen begin ik ook al een hekel te krijgen aan die
vogeltjes (dat is het wekgeluid want van alleen het licht word ik
niet wakker).

Helaas, kan ik je niet helpen maar dus wel mijn ervaring met de
wake up light. (Verder vind ik het een hele handige lamp ;) ). :(:)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:10

Bedankt voor de reacties! :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:35

Je zegt dat je om 9 uur naar bed gaat en pas om half 12 in slaap komt? Misschien moet je dan gewoon wat later naar bed gaan :) Want blijkbaar ben je toch niet echt moe genoeg als je in bed gaat liggen.. Denk je dat dat kan helpen?

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:36

Hier nog iemand met dat zelfde probleem.
Zet mn wekker een half uur van te voren omdat ik echt niet gelijk kan opstaan als mn wekker 1 keer afgaat.
Maar dan nog kom ik echt niet mn bed uit :n
Moet zeggen dat ik de laatste tijd veel last heb van vermoeidheid, dus dat maakt het nog moeilijker.

Wekker aan de andere kant v/d kamer zetten helpt bij mij echt niet, dan zet ik hem uit en duik ik mn bed weer in.
Heb er voornamelijk in de winter last van, omdat het dan nog donker is als ik opsta, in de zomer heb ik er minder last van.

Wat doe ik er aan?
Tsjaa, mezelf toch zover krijgen om op te staan met gedachtes als; 'ik moet wel naar mn werk, ik kan t niet maken om niet te gaan' of 'ik heb al genoeg school gemist, meer kan ik niet missen'.
Gewoon jezelf proberen een flinke schop onder de kont te geven, in het begin heel lastig, maar op een gegeven moment krijg je jezelf wel zo ver ;)

Wake-up light heb ik geen ervaring mee maar hoor wel positieve dingen daarover, dus is het proberen waard :)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:24

Ik heb hier ook veel last van, ik kom echt mn bed bijna niet uit en ik weet zeker dat de wake-up light niet gaat werken bij mij. Ik heb er al jaren last van, ik heb ook de ochtendkrant gelopen en toen ben ik een keer 1½ uur lang door mijn wekker heen geslapen, de buren waren er intussen al wakker van geworden :o
Het is volgens mij echt jezelf die trap onder je kont geven, alleen als je half slapend bent dan is die trap niet altijd hard genoeg.