Allergisch toch een kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Allergisch toch een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:24

Nou ja, je hoeft hem niet op straat te zetten of aan een boom vast te binden, je kan zelf een goed tehuis zoeken ja. Maar het lijkt me gewoon een drama als je huisdier weg moet terwijl je het eigenlijk niet wilt. Daar zou ik mij persoonlijk liever voor behoeden :\

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:13

Ik ben extreem allergisch voor katten, paarden, honden, stof en heb astma. Toch hebben we een kat, paarden en een hond. Ik ben helemaal gek op dieren en heb het er gewoon voor over. Ik heb al veel maniertjes gevonden om er mee om te gaan. Desensibilisatie is niet voor mij geschikt, aangezien je dan een tijd niet of nauwelijks in aanraking mag komen met je allergieën. Daarbij helpt dat vaak ook alleen als je 1 allergie hebt zoals bv voor wespengif en niet als je meerdere hebt.

Ik ben wel aan het kijken naar alternatieve geneeswijzen zoals accupunctuur, homeopathie etc. Iemand hier ervaring mee?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:22

Mijn man had in zijn jongere jaren een behoorlijke allergie voor katten.
Toen ik graag een kat wou hebben we eerst laten testen of hij nog steeds allergies was en zo ja hoe erg.....gelukkig was de test negatief en konden we een kat nemen...nu zelfs 2!
Hij is er overheen gegroeid zo blijkt, terwijl hij toch een behoorlijke allergie had, ik doe wel het huis extra stofzuigen en stoffen als hij er niet is, gewoon voor de zekerheid.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:07

corientjuhh schreef:
Een paar jaar geleden is bij mij vastgesteld dat ik allergisch ben voor katten
Echter als ik bij mij vroegere oppas was had ik er niet echt last van
Ze hadden een kortharige en een langharige
Bij de kortharige had ik er geen last van, dan zat ik er altijd de hele tijd mee op schoot
De langharige mocht niet bij mij in de buurt komen daar kon ik echt niet tegen
Maar wij willen allemaal heel graag een kat of poes
Is dat verstandig? Aangezien ik niet reageerde op kortharige

Ik ben ook heel allergisch voor katten, en wij hebben pas een jonge kitten (gedumpt bij ons) en het is net omdat die nog klein is en ik er langzaam aan kon wennen dat ik er niet allergisch voor ben. Ik ben allergisch voor elke kat waar ik kom behalve onze eigen kat. Mijn vriend heeft ook katten bij hun thuis en daar wordt ik altijd beroerd, neus dicht, rode ogen, niezen, hoesten, benauwd...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:16

Mijn zusje is ook allergisch, en wij hadden ook altijd een kat.
Die is nu dood, en we hoeven ook geen kat meer, maar in principe kon het wel altijd.
En ze past ook vrij vaak op bij mensen die ook katten hebben :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:31

Tja.....ken het euvel.
Vroeger hoefde er geen kat in mijn buurt te komen of mijn moeder kon met me op de fiets naar de dokter vanwege heftige allergische reakties.
In de loop der jaren (dacht) ik er overheen gegroeid te zijn.
Ben nu 46 en pas geleden in de mallemolen terecht gekomen van long en allergie testen.
Kwam toch echt uit dat ik erg allergisch voor katten ben en weer (net als jong meisje) astma heb gekregen.
Ik heb zelf 4 katten thuis, en ammenooitnie dat die weg gaan.
Je hebt er wel medicijnen voor, zal effe doosje pakken, want weet zo de naam niet uit mijn hoofd.
Xyzal heten ze en is op recept verkrijgbaar en werkt tegen veel allergieen.
Dus dat zou je kunnen overwegen maar vergeet niet dat een allergie altijd, al is het jaaaren later, weet de kop op kan steken.
Het beste is dan om ze zo min mogelijk op schoot te nemen, niet kammen enzo.
Als je ze toch wilt aaien en wel op schoot nemen (wat ik dus ook doe) daarna effe je handen wassen voor je per ongeluk bijvoorbeeld in je ogen gaat wrijven.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:42

Hoe leuk het ook is, ik zou het risico niet willen lopen. Het zou kunnen zijn dat je allergie erger gaat worden. Hoeft natuurlijk niet, maar het kan.
Zo hebben we ooit een smeekbede van een tante van me gehad, of we NU de hond op wilden komen halen. Die bleek dus allergisch voor de hond te zijn geworden en kon op een gegeven moment bijna geen adem meer halen. Bij haar werd het dus steeds erger.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:56

Het ligt er aan in welke mate je allergisch bent en hoe je er mee om gaat :j
Ik ben sinds jongs af aan als allergisch van katten, maar mijn ouders hebben onze kat nooit weggedaan ondanks het advies van de huisarts (ivm mijn astma ook).
En ik ben er blij om :)

Ik leef met twee katten in huis en op een gegeven moment zelfs met vier.
Ze mogen beperkt op mijn kamer komen en mogen maar heel af en toe op mijn bed 'logeren'.
Verder pas ik op wanneer ze aan het ruien zijn, dan aai ik ze minder en neem ze minder vaak op schoot :j
Het scheelt ook dat die twee van mij buitenkatten zijn (als het niet vriest :') ), dus ze zitten ook niet de hele dag binnen!

Kun je geen kat op 'logeren' nemen :) ?