Vandaag stop ik met roken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:05

breezy302 schreef:
Succes! Maar ik moet zeggen, ik wil nog lang niet stoppen. Ik heb hele andere doelen voor 2010~!

Ik steek er nog 1 op.

Als je maar stopt voor je dertigste. ( grapje)

mhak

Re: Vandaag stop ik met roken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:08

Knap hoor, ik wil ook heel graag stoppen. Heb me zelfs aangemeld bij een topic op bokt, alleen helaas... het is daar niet zo druk bezocht en mijn bericht is al van een week geleden :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:09

mhak schreef:
Knap hoor, ik wil ook heel graag stoppen. Heb me zelfs aangemeld bij een topic op bokt, alleen helaas... het is daar niet zo druk bezocht en mijn bericht is al van een week geleden :(

Misschien op het verkeerd tijdstip gepost. Dan is dit nu je kans en sluit je erbij aan. Samen ben je sterk.

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:20

Ik zit er al lang over te dubben, en eigenlijk heeft het helemaal geen voordelen (DUH!!! |o ) Maargoed het probleem zit het hem erin dat er zoveel mensen om je heen roken! Zolang ik geen mensen om me heen heb die niet roken, dan gaat het prima en rook ik niet... Maar owee, als iemand me er eentje aanbiedt.... :o

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 00:24

mhak schreef:
Ik zit er al lang over te dubben, en eigenlijk heeft het helemaal geen voordelen (DUH!!! |o ) Maargoed het probleem zit het hem erin dat er zoveel mensen om je heen roken! Zolang ik geen mensen om me heen heb die niet roken, dan gaat het prima en rook ik niet... Maar owee, als iemand me er eentje aanbiedt.... :o

Dat wordt lastig ja.. Werk op een groep waar alle kinderen roken... En dus regelmatig komen vragen of ik een sigaretje met ze mee ga roken. Morgen moet ik de slaapdienst in... En oww wat zijn ze lekker voor het slapen gaan of even na de dienst een sigaretje met een collega, maar ik ben STERK :D..
Normaal had ik er al weer een opgestoken.. nu al een half uur niet meer.
Moet wel zeggen.. pff, kom ik buiten met de hond staan er 3 te roken ;)

Als er mensen zijn die mee willen doen, gij zijt welkome

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:28

Haha, ja als je dan probeert te stoppen rookt ineens iedereen!
Maar ik denk dat ik nu maar mijn laatste sigaret ga opsteken en dan inderdaad gewoon ook maar ga stoppen...... (dit is niet een roekeloze uitspraak hoor, zit er al maanden over na te denken...)

Ja we maken er gewoon een "we helpen elkaar met stoppen met roken topic van"

Knap hoor, maargoed nu wel doorzetten he, het schijnt dat de eerste 24uur het moeilijkst is en dat het dan progressief afneemt ("de trek") mits je natuurlijk sterk genoeg bent om tegen jezelf te zeggen dat alles met roken een illusie is!! En dat het gewoon nergens op slaat!! :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:45

[LZP] > [MW]

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:51

Ik heb net gerookt :') maar als dit pakje op is wil ik het wel proberen !

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 01:08

al meer dan een uur zonder ;). Heb echt wel zin in een peukie, maar ik ga gewoon lekker naar bed, zonder er verder bij na te denken...

Truste !!

En succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:12

Veel succes Waventy. Misschien helpt dit ook bij jou. Het is een beetje raar maarja. Als ik sigaretten heb rook ik niet eens zoveel en stress dan ook helemaal niet, Maar als ik geen sigaretten heb dan ga ik echt stressen. Dus houd een nood-peuk in je tas voor echte noodgevallen. Dan weet je diep in je achterhoofd dat je toch nog 1 sigaret hebt.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:52

Dat zei ik vorige week ook, rook sinsdien met mijn vriend mee en heb vandaag weer pakjes gekocht :=

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 10:54

bijna 12 uur zonder ;)
Die noodpeuk gaat niet lukken, dan heb ik ieder uur nood. hahaha

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:58

Waventy schreef:
bijna 12 uur zonder ;)

Super goed van je!
Ik zou die noodpeuk ook niet bij mij nemen. Denk er goed aan. Als je ooit 1 sigaret neemt, ben je verloren. Je rookt er eens 1 als je uit bent en dan weer een tijdje niet. 1 worden er 2. Voor je het weet rook je weer volop en ik ben vaker gestopt en nam na een langere tijd weer eens 1 en uiteindelijk ging het dan weer fout.
Nu 5 jaar en nooit 1 genomen en ook ik heb nog heel soms de verleiding. Bij 2 weken geleden toen ik mijn veulen moest laten inslapen en stond te wachten, mijn zwager stak er 1 op en ik wilde hem de peuk wel uit de handen stelen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:45

Ik weet dat je het kunt! De eerste weken zijn zo lastig, maar als je andere dingen doet (en zeker in een nieuw huis gaat wonen zoals je zegt) zul je de dingen om je heen niet meer associëren met roken en dat is (was voor mij tenminste) al de helft van het stoppen. Ik ben nu een paar maanden gestopt, maar rookte nog wel op feestjes. Nu had ik alleen laatst een feestje en ik had gewoon GEEN ZIN om te roken. Haha! Dus voor mijn gevoel ben ik er nu pas echt af. De zin, geestelijke druk, etc. is er niet meer. De schone lucht in mijn longen en huis voelt heerlijk. En ik ben onafhankelijk! Denk daar maar aan als je het moeilijk hebt. Sterkte! :)

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:48

Balou_k schreef:
Ik heb net gerookt :') maar als dit pakje op is wil ik het wel proberen !

Jij doet ook mee ? :D

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:49

Waventy schreef:
bijna 12 uur zonder ;)

Geen noodpeukie nemen hoor, dan gaat het gelijk fout! :Y)
Je lichaam herkent de nicotine direct waardoor alles weer van voren af aan begint!

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:17

ik dacht hetzelfde op 1-9-09 nadat ik al 8 jaar rookte, en ben nog steeds zonder.. gewoon doen!!
moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen last van heb gehad, en gwoon dingen ging doen.. haha.. maar hou nu tijd over.. het is nu niet meer EERST een sigaretje of nog 1 sigaretje.. :D

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:34

Ik kom net van stal, en heb er nu pas erg in! Maar nog steeds niet gerookt!! Hoe gaat het bij jou Waventy?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:46

Succes! Gaat het goed?
Ik ben inmiddels 1,5 jaar gestopt, en vind het nog steeds soms lastig :j De sigaretten blijven lekker ruiken.
Ik steek de sigaret van mijn vriend wel eens aan, maar verder kan ik er nogsteeds vanaf blijven :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:00

Ik ben bijna een half jaar gestopt met roken. En het is zoooo simpel eigenlijk! Als je maar wil. :)
Ik moet zeggen ik mis het soms wel een beetje, maar idd er zit niets positiefs aan roken.
Succes hoor!! Je kunt het. Ik had van mezelf nooit verwacht te stoppen met roken, maar toch is het me in één keer gelukt!
Een nood peuk dat werkt idd niet trouwens, tenminste bij mij niet. Het lukte me pas toen ik echt geen sigaretten meer had (en ik had toen net 2 sloffen gekocht :+ )
Maar het is zooo fijn! Geen vieze stinkende asbakken op tafel, een hoop meer geld over elke maand, mijn huis ruikt lekker fris en ook mijn haren en kleding, ik maak me niet meer druk of ik wel sigaretten genoeg heb en zulke dingen, en zo weet ik nog een hele hoop op te noemen!!!! ;)
Ik wil zelfs nu een keer een verre vakantie nemen binnen nu en een paar jaar. Toen ik rookte kwam dat niet in me op, zólang in een vliegtuig en dus niet roken? :n
Zet 'm op hoor!! :D

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:19

mhak schreef:

Hoi Mhak.
Ik zit al een jaar zeer regelmatig op dit stoppen met roken topic en het loopt daar inderdaad niet altijd storm. Maar als je hulp nodig hebt dan kan je gewoon blijven posten hoor! Over het algemeen verwelkomen wij nieuwe stoppers graag en wij proberen ook nieuwe stoppers te helpen. Dus ik zou zeggen, kom nog eens buurten!! :D

TS: ik vind trouwens dat je famillie gewoon buiten moet gaan roken hoor. Super dat je niet meer rookt en daar hebben ze rekening mee te houden!! Succes!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:23

Nog steeds rookvrij :D Heb de slaapdienst op mijn werk zonder sigaretten overleefd.. En moet zeggen het valt alles mee!

Iedereen succes!!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:25

Ik begin 1 Januarie met stoppen . Beloofd aan mn moeder en het moet er toch een keer van komen .
Echt slecht, ben 17.5 en rook rustig een pakje per dag weg. Schaam me dood . :(:)

Maar sterk van jou zeg ! Hoe gaat het tot nu toe :D ?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:09

Succes!!
En geen noodsigaret hoor! dan ben je weer verkocht. Daar ben ik toen oko ingetrapt.

Ben nu ook alweer een maand of 3 rookvrij :)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:35

(Y) Hij is nu toch wel ZOOOOO welkom ;)