Keelontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:56

Ehm, dan zou ik toch maar naar een huisarts gaan. Een vriendin van mij was in griekenland geweest, en kwam daar dus weg met de bof.... ook haar kaak was helemaal opgezwollen, iets wat eigenlijk niet hoort bij keelontsteking.....

4 keer daag 1 paracetamol kan je nauwelijks pijnstilling noemen, geen wonder dat het niet werk. ik Pb je wel even!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:04

Shadow0 schreef:
Verder zou ik voor de multifrontaalaanpak gaan. Paracetamol (daar mag je er 6 van volgens mij - 2400mg/d) en ibuprofen / nurofen (remt ook de ontsteking wat). En hibitane en/of trachitol (dat laatste verdooft. Ik vind het raar spul, maar mogelijk helpt het om dan ook weer wat te kunnen eten.) Het zijn dingen die vooral de symptomen dempen - als je op tijd met ibuprofen en hibitane begint kan het nog wel helpen, maar het geneest geen heftige ontsteking.
)

Paracetamol en ibuprofen is idd een prima combi.

Wat ook een hele goede is;
voltaren (das nl de enig vrij verkrijgbare diclofenac) samen met paracetamol. Is nog een sterkere combi.

Maar let op; naproxen (bijv. Aleve) mag je nooit combineren met een andere pijnstiller!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 29-12-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

neres

Re: Keelontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:06

Geen warme dranken drinken dat verergert de ontsteking.

En vragen bij je huisarts om ontstekingsremmers. Ze kunnen dit niet weigeren en anders een second opinion bij een tweede arts vragen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:08

Ja, na wat aandringen heeft mijn vader een afspraak geregeld bij een andere HA, eind van de middag.
Dus dat betekent dat ik eerst maar eens m'n paardje op ga zoeken. :)

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:13

Citaat:
Nou, mijn kaak is inmiddels ook helemaal opgezwollen, ik kan m'n mond niet verder dan een aantal cm opendoen, dus dat kan ik helaas niet bekijken. M'n huisarts zei trouwens gisterenochtend dat ik een keelontsteking heb als je iets wits ziet bij m'n keel? Maar goed, daar kan ik dus niet naar kijken.

Het begon in ieder geval aan de rechterkant, opgezwollen klier en rechts pijn met slikken (klinkt raar, ik weet het). En nu heb ik het alleen links, opgezwollen klier, opgezwollen kaak, net alsof ik een enorme klap heb gehad.

jaa ik heb er ook regelmatig last van, de laatste keer ben ik er mee naar de huisarts geweest.
Inderdaad ook eerst aan een kant, dan weer aan de andere kant, ook nog aan 2 kanten, en flink opgezwollen klieren.
Als ik er vaker last van zou hebben moest ik weer komen, gezien het wel eens aan m'n amandelen kon liggen,
die normaal gesproken beschermen, maar waar bij het ook mogelijk is dat ze je tegen werken.
Ik had de afgelopen keer dus een antibioticakuur gekregen, wellicht ook raadzaam voor jou.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:16

Saskiaatje schreef:
Ja, na wat aandringen heeft mijn vader een afspraak geregeld bij een andere HA, eind van de middag.
Dus dat betekent dat ik eerst maar eens m'n paardje op ga zoeken. :)

Ik hoop dat je iets krijgt en dat je weer heel snel opknapt.
Beterschap toegewenst.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:59

Ik heb dit wel 3 keer per jaar..
Ik heb namelijk hele kleine holtens waardoor veel bactieren blijven hangen..

Ik doe altijd veel thee met honing en citroen drinken..
Ik heb ook speciale neusspray als ik het op voel komen kan ik die gebruiken alleen heb jij hier niks aan ;)

Ik zou als ik jouw was lekker thee drinken met honing en citroen en van die anti hoest maar dan die rode.
Daar krijg je vee slim van waar door je keel goed gesmeerd wordt om het zo maar te zeggen..

Ik wens je heeel veeel beterschap.
Ik weet hoe vervelend t is want ben zelf ook al 3 weken thuis.
Alleen heb ik een hoest virus en long ontsteking.
De long ontsteking is weg alleen de hoest virus en koorts is er nog wel helaas :(

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:00

_Rissa schreef:
Ik zou als ik jouw was lekker thee drinken met honing en citroen

seren schreef:
Geen warme dranken drinken dat verergert de ontsteking.

Wat is het nu?

Nou, ik ben terug van de dokter. Bloed geprikt, hij heeft flink wat lopen duwen en trekken (ik huil niet snel, maarre..) en kwam tot de conclusie dat hij niet durft te zeggen of de keelontsteking van een virus of een bacterie komt. Ik heb tabletten gehad (huuuge, dat deed pas pijn met slikken), 3x daags innemen en verder maar afwachten. Pff, ik heb nu helemaal 't gevoel alsof ik doodga, m'n keel is niet meer rustig te krijgen na dat duwen en 2 van die pillen innemen. :\

Uitslag van 't bloedonderzoek krijg ik morgen of donderdag.

Dankjullie allemaal voor de reacties en beterschapswensen, doet me goed. :)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:08

Ik hoop dat je super snel weer beter wordt en dat je volop kunt genieten van de jaarwisseling.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:35

Wat voor medicijnen heb je gekregen als ik vragen mag? Misschien zou je ze kunnen malen tot kruimels. Dat is wat makkelijker weg te slikken. Helaas mag je niet alle medicijnen malen. Vandaar mijn vraag.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:39

Verse ananas eten, dat verzacht het en wil ook nog wel eens helpen.
Toen ik zowat aan één stuk door keelontsteking had toen ik pfeiffer had en op een gegeven moment half radeloos was, raadde iemand mij dan aan. Heb diegene nog uitgelachen := Maar het werkte wel :j

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:42

Yoghurt/vla in een beker met wat water erbij zodat het door een rietje past, krijg je toch nog wat eten binnen. :j
Beterschap! :(:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:56

HelgaV schreef:
Wat voor medicijnen heb je gekregen als ik vragen mag? Misschien zou je ze kunnen malen tot kruimels. Dat is wat makkelijker weg te slikken. Helaas mag je niet alle medicijnen malen. Vandaar mijn vraag.

Ehm, eens even kijken.

Citaat:
BROXIL CAPSULES 500MG
500 MG FENETICILINE (KALIUM)

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:22

Oke. Helaas mag je capsules sowieso niet breken of malen...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:32

Nou, ehm, ik heb een kennis van m'n ouders gebeld, een huisarts, en hij zegt dat het geen kwaad kan.
Maar ik heb het door m'n yoghurt gedaan en het is zooooo vies dat ik dat ook niet meer ga doen. :')

Maar het lukt echt niet. Dan stop ik hem in m'n mond met water en dan slik ik het water door en spuug ik dat ding weer uit. :7 En vervolgens wordt die capsule week en krijgt een nare smaak en dan kan ik het al helemaal niet meer.

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:39

ik heb hier standaart mintstens 2x in een jaar last van en ik kan maanden er mee lopen maar het gaat niet over, die bacsillen ofzo zitten in mijn lichaam en bij verminderde weerstand (verkouden, als er veel mensen met griep in mijn buurt zijnm etc) heb ik het binnen een dag of 2 weer.

ik heb er echt peniciline voor nodig anders gaat get echt niet over. ik had het vorige week donderdag.
40 graden koorts, enorm dikke klieren helemaal over me tong en voor me luchtgat, vuurrood en vieze witte plekken in me keel.

ik wens je veel beterschap en als je geen verbetering voelt zou ik toch maar voor een kuurtje gaan.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:31

Ahh wat vervelend zeg :\ .
Ook fijn altijd dat die dokters het alleen maar erger maken := .
Hopen dat je die medicijnen wat makkelijker kan innemen en dat je met oud en nieuw geen last meer hebt :) .

Sterkte! :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:30

Nogmaals huisarts bellen en vragen of je een drankje ipv pillen mag. Dat is vaak in dit soort gevallen geen enkel probleem.

De capsule van broxil mag je inderdaad niet kapotbijten, maar dat heeft met de smaak van het middel te maken %)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 10:40

Inderdaad, ieuw. :')

Zijn ze daar zo makkelijk in? Want ik heb nog wel 17 van die pillen hier..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 10:46

Nou, HA gebeld, er is alleen Broxil in stroopvorm en dat is voor kinderen? Ik zou toch zweren dat ik op internet zag staan dat je Broxil in capsules en drankvorm hebt, maar goed. Ik moet de capsules maar breken of veel drinken en dan hopen dat de capsule meeglijdt..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:06

Wat een flauwe huisarts heb jij zeg! Dan maar de siroop voor kinderen en wat meer, of anders een ander AB..... Wat je nog kan proberen is contact met de apotheek opnemen, soms zeggen zij dat het best anders kan en nemen zij contact met de arts op.

Anders heel veel sterkte, ieuw, kan me gewoon nog herinneren hoe dat spul smaakt terwijl het jaren geleden is! Wat bij mij hielp, was yoghurt (of vla) op een lepel doen, dan inhoud capsule, en dan nog een laagje yoghurt erover heen. Dan zit het zeg maar ipv in de capsule echt beschermd in de yoghurt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:11

En dan gaat het uiteen in je mond. Gatver. :=

Misschien in een stukje banaan ofzo..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:16

Sta nu in de wacht bij de apotheek.
Ze zei dat ik dan wel veel moet drinken, omdat het 25gr per dosis is en ik 500gr moet hebben, vind ik niet erg. :')

Weet iemand misschien hoe dat smaakt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:19

Ehm, nou, aanmerkelijk beter dan de pillen, maar niet zo lekker als een gevuld chocolade kerstkransje??? Het blijven altijd van die kunstmatige smaakjes, maar ik vond het opzich wel weg te krijgen.

Fijn dat de apotheek voor je kijkt wat er kan!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:20

Nouja, ze doen het toch maar niet?
Ik moet die capsules maar gewoon doorslikken.
Ja, als het zo makkelijk ging..