[Poll] Lactacyd of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lactacyd of niet?

Ja
107 (39%)
Nee
158 (57%)
Ik weet niet wat dat is
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 274

Ulfeino

Re: [Poll] Lactacyd of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:09

Normaal gebruik ik geen zeep of iets dergelijks daaronder, alleen lekker poedelen met water.
Als ik al eens wat last van branderigheid of kriebels heb dan gebruik ik ook lactacyt om mee te wassen en van die doekjes om mee te nemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:11

Japke_Z schreef:
Alwiene schreef:
Lactacyd valt meer onder de noemer 'kan niet echt kwaad' dan 'is echt nodig' ;)

Lactacyd kan wél kwaad hoor. Het verstoord net als zeep de zuurgraad van je vagina, waardoor je lichaamseigen bacterieën dood gaan en je dús meer kans hebt op bijvoorbeeld schimmelinfecties. De heren doktoren raden niet voor niets aan om alleen maar water te gebruiken.

Precies. Gewoon water, daar wordt het ook heel schoon van. Wil je schimmelinfecties? Dan moet je regelmatig van die zeeptroep gebruiken.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:13

Als ik dit topic zo lees moet ik denken aan mijn reis door Namibië.
Daar mogen de himba-vrouwen die in het noorden van Namibië wonen zich helemaal niet wassen.
Iemand vroeg toen hoe de vrouwen dat dan deden als ze seks gehad hadden. Toen vertelde die vrouw dat ze dan een kruidenmengseltje maakten en dat aanstaken. Dan moesten de vrouwen daar boven gaan zitten en zo moest de boel schoon gerookt worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:14

Ook lekker :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:17

Krijg je zo'n lekkere gerookte lucht van, iehw.

Ik heb wel Lactacyd maar gebruik het niet elke dag, meestal gewoon met water. Maar af en toe vind ik het wel prettig, het voelt wel schoon met dat spul. Maar idd water is gewoon al prima.

Helemaal niet wassen, gatverdarrie, nee dan zou ik me toch niet bepaald prettig voelen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:18

Ik weet zeker dat lactacyd het milieu van de vagina wel verstoord, ken in elk geval een paar mensen die akuut een blaasontsteking krijgen als ze het gebruiken, dat zegt mij genoeg.

Gewoon met water wassen is voldoende hoor. Waar zou je bang voor zijn voor geurtjes? Lijkt me niet zo'n ramp als je gewoon naar jezelf ruikt hoor.

Helemaal NIET wassen, dus ook niet met water, ... hm, lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. Tenzij je een 100% in-orde flora hebt, maar dat heeft bijna niemand.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:18

Wassen met water schijnt het beste te zijn, alle gels/zeepjes ect verstoord de natuurlijke zuurtegraad van de vagina, zo ook het genoemde middel alleen zegt men ervan dat dit iets minder agressief is dan andere zeepjes en douchegels.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:20

Op zich geloof ik best dat het een zelfreinigend systeem is, maar toen ik nogal eens een terugkerende candidainfectie had, heeft de HA mij lactacyd aangeraden . Er zijn nl. omstandigheden (zoals sex) waardoor de zuurgraad daalt (pH stijgt) en Lactacyd is licht zuur, zodat de zuurgraad weer herstelt.
Het werkte voor mij heel goed. Helaas is de vaginaaldouche uit de handel genomen...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:20

OMG mickey, en hoe doen ze het dan als ze ongesteld zijn? Dat vind ik nog veel viezer dan niet wassen na seks.

Ik heb trouwens nee gestemd. Ik heb 1x lactacyd geprobeerd op aanraden van een vriendin (voelt zo lekker fris...) en ik had meteen een schimmelinfectie te pakken. Ik was dus gewoon met water en eromheen met milde douchegel. Niks geen last van geurtjes e.d.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:22

Ik ben zelf erg gevoelig voor schimmelinfecties en blaasontstekingen, maar heb nergens last van sinds ik af en toe lactacyd gebruik, maar of dat daardoor komt of gewoon omdat ik geen sex meer heb gehad de afgelopen maanden weet ik niet hahahaha.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:23

Wat een onderwerp met kerst, hoe komt je man daar zo op?? ;)

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:25

ik was me elke dag van onderen met alleen water. Als ik me was met lactacyd dan krijg ik direct een schimmelinfectie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 03:18

RedPassion schreef:
Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is. :+

De meningen zijn er nogal over verdeeld, ik doe gewoon wat ik prettig vind en dat is wel wassen met Lactacyd. :j

Ja IEEEEW!!! Ik weet het, m'n man komt uit Amerika en die zei dat dus tegen mij, dat de vriendinnen die ie heeft gehad zich totaal niet wastten (is dat een woord?) en dat ie dat altijd zo smerig vond, hij was zo verbaasd dat ik altijd zo schoon was. :+

Het schijnt een soort van terugslag te zijn van het Amerikaanse feminisme, waarbij vrouwen geen mannen nodig hebben, altijd gelijk hebben en compleet geweldig en perfect zijn inclusief hun lichamen. En inderdaad, velen wassen zich daar beneden helemaal NIET.

PS: een interessant en misschien vreemd weetje: Als je vaak last hebt van wat pukkeltjes (dus niet overmatige acnee) dan helpt het ook om je gezicht met lactacyd te wassen. De zuurgraad van de gezichtshuid is licht zuur, net als lactacyd, terwijl gewone zeep basisch is, net als scrubmiddelen en gezichtsreinigers.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 03:22

JaneJansen schreef:
Wat een onderwerp met kerst, hoe komt je man daar zo op?? ;)

Haha, ontspannen sferen ;)

Nee hoor, het kwam een tijd geleden naar boven drijven en ik moest er vandaag ineens weer aan denken (geen idee waarom). Ik had een flauw vermoeden dat de Nederlandse vrouwen zich wel gewoon wassen, met water of Lactacyd, mijn vermoeden was dus juist. :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:41

Ook nee :)
Mij is verteld dat het beter is het gewoon met water en een beetje zeep te wassen, en daarna goed afspoelen.
En heb er nog nooit wat aan gehad :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:48

Men neme water, washandje en.. euhm.. de edele delen.. :P en dat is voldoende voor mij! geen enge zeepjes daar 'down under'.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:44

HannahFrouk schreef:
Ik weet zeker dat lactacyd het milieu van de vagina wel verstoord, ken in elk geval een paar mensen die akuut een blaasontsteking krijgen als ze het gebruiken, dat zegt mij genoeg.
Een blaasonsteking ontstaat door kiemen die niet in je blaas horen te zitten. Ik geloof niet dat lactacyd heilig is, gebruik het zelf ook niet ofzo, maar het lijkt me sterkt dat de blaasontsteking komt van lactacyd... :) Lijkt mij niet dat daar beestjes inzitten...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:49

Ik gebruik een paar keer per week van die wasemulsie.
Enne verder gewoon water.

Als ik ongesteld ben wil ik nog wel eens van die doekjes meenemen. Wat een uitvinding. Voel me dan meteen weer fris. :+:

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:14

Vie schreef:
HannahFrouk schreef:
Een blaasonsteking ontstaat door kiemen die niet in je blaas horen te zitten. Ik geloof niet dat lactacyd heilig is, gebruik het zelf ook niet ofzo, maar het lijkt me sterkt dat de blaasontsteking komt van lactacyd... :) Lijkt mij niet dat daar beestjes inzitten...

Volgens mij zei ik nergens dat er bacterien (o.i.d.) in lactacyd zitten hoor :D
Het gaat erom dat het de flora verstoord, en omdat DAT gebeurt krijgen bacterien of schimmels de kans om toe te slaan.
Een blaasontsteking wordt dan meestal veroorzaakt door sporen van E-coli bacterie uit de darm
Als de flora intact en in balans is, krijgt zo'n bacterie geen kans.

Door lactacyd of zeep te gebruiken kan dat veranderen.

Ik grijp het niet uit de lucht hoor, er zijn zat mensen die juist blaasontstekingen of schimmelinfecties krijgen als ze "iets" gebruiken om zich mee te wassen (of het nou lactacyd is of wat anders).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:18

Nee, ik heb het een tijdje gebruikt, totdat ik iedere keer met blaasontsteking liep. Nu gebruik ik het niet meer en weg blaasontsteking. :D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:18

Als jij zegt dat mensen acuut een blaasonsteking krijgen van lactacyd, dan haal ik daar uit dat dat door de lactacyd komt. ;) Onrechtstreeks is dat ook zo, maar de blaasonsteking an sich komt nog altijd van de kiemen. Klopt dat die kiemen de kans krijgen dankzij de lactacyd. Ben ik helemaal met je eens. Maar de directe oorzaak is niet de zeep, maar de kiem. ;)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:55

Mooie reclamebalk hier van "probeer lactacyd nu gratis" :+ hahaha :P

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:45

ik weet niet hoor, maar ik was gewoon lekker met zeep :D

wordt ook goed schoon, heb nergens last van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:00

Ik was alleen met water. Nadat Lactacyd mij is afgeraden door arts, gyneacoloog en piercer, weet ik genoeg. Lactacyd doet helemaal niks voor je, behalve de natuurlijke balans verstoren.

Die doekjes heb ik wel, voor als ik ongesteld ben. En die gebruik ik alleen aan de buitenste schaamlippen, anders ook niet. Het voelt toch wat frisser op een of andere manier :)

Die lactacyd recame onderaan, de ironie :P

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:02

Water is het beste voor inwendig. Daar is dat doucheding handig voor als je ongesteld bent (zonder dat spul wat erin zou moeten)

Maar die rommel verder is meer voor tussen de oren. Hoe onzeker kun je zijn zeg....met als resultaat dat 'ze' meer gaan wassen met lactacyd en daardoor alleen erger word en juist meer gaat ruiken/afscheiden en daardoor weer meer gaan wassen...tja ik zie hier een patroon :o
Gewoon met water zoals het al eeuwen goed gaat

owww voor de echt onzekere typjes met de smalle beurs...cola doet hetzelfde als lactacyd _O- -O-