Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Japke_Z schreef:Alwiene schreef:Lactacyd valt meer onder de noemer 'kan niet echt kwaad' dan 'is echt nodig'
Lactacyd kan wél kwaad hoor. Het verstoord net als zeep de zuurgraad van je vagina, waardoor je lichaamseigen bacterieën dood gaan en je dús meer kans hebt op bijvoorbeeld schimmelinfecties. De heren doktoren raden niet voor niets aan om alleen maar water te gebruiken.
RedPassion schreef:Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is.![]()
De meningen zijn er nogal over verdeeld, ik doe gewoon wat ik prettig vind en dat is wel wassen met Lactacyd.
JaneJansen schreef:Wat een onderwerp met kerst, hoe komt je man daar zo op??

en dat is voldoende voor mij! geen enge zeepjes daar 'down under'. HannahFrouk schreef:Een blaasonsteking ontstaat door kiemen die niet in je blaas horen te zitten. Ik geloof niet dat lactacyd heilig is, gebruik het zelf ook niet ofzo, maar het lijkt me sterkt dat de blaasontsteking komt van lactacyd...Ik weet zeker dat lactacyd het milieu van de vagina wel verstoord, ken in elk geval een paar mensen die akuut een blaasontsteking krijgen als ze het gebruiken, dat zegt mij genoeg.
Lijkt mij niet dat daar beestjes inzitten...
Vie schreef:HannahFrouk schreef:Een blaasonsteking ontstaat door kiemen die niet in je blaas horen te zitten. Ik geloof niet dat lactacyd heilig is, gebruik het zelf ook niet ofzo, maar het lijkt me sterkt dat de blaasontsteking komt van lactacyd...Ik weet zeker dat lactacyd het milieu van de vagina wel verstoord, ken in elk geval een paar mensen die akuut een blaasontsteking krijgen als ze het gebruiken, dat zegt mij genoeg.Lijkt mij niet dat daar beestjes inzitten...
Onrechtstreeks is dat ook zo, maar de blaasonsteking an sich komt nog altijd van de kiemen. Klopt dat die kiemen de kans krijgen dankzij de lactacyd. Ben ik helemaal met je eens. Maar de directe oorzaak is niet de zeep, maar de kiem.
hahaha