Tampon (met imbrenghuls)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: Tampon (met imbrenghuls)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:24

Ik douw ook gewoon door hoor :') Neem gewoon een normale aan het eind, en nooit ergens last van. Maandverband gebruik ik ook al jaren niet meer :n

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:29

Ik ben ook altijd van door douwen, maar wat helpt is Diep in admenen, en dan volledig uitademen op het moment dat je uit ademd hem er in duwen, want dan ontspan je al je spieren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:39

ik ben ook van het doordouwen zoals ik al eerder zei.
maar niet als er geen bloed is :n
Maar las al dat het terug was :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:42

Ik heb het opgegeven met tampons (en ben toch al acht jaar aan het menstrueren). Ik gebruik gewoon maandverband, is misschien iets minder schoon maar handig in gebruik en het handigste vind ik dat je kunt zien wanneer je moet wisselen. Bovendien is dat wisselen zo gebeurd en dus ook geen (kans op) pijn. Ik gebruik nu nog alleen een tampon als het niet anders kan, bijvoorbeeld wanneer ik ga zwemmen.

Moet er wel bij zeggen dat die pro comfort tampons of silk touch of zoiets laatst wel redelijk ging. Succes! :)
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 26-12-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:42

Dorientjuh, zolang jij vaak genoeg verschoont is er nits mis met maandverband hoor.
het is aan jezelf om het hygienisch te houden :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:43

Ja haha dat doe ik dan ook ;). Maar vind vooral het idee iets minder hygienisch klinken.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:05

Ik heb vroeger ook altijd problemen gehad met Tampons, dus gebruikte in het begin altijd maandverband maar dat vond ik altijd zo'n vies gevoel geven, bijvoorbeeld met paardrijden. Zeker toen ik strings begon te dragen wilde ik toch graag tampons gaan gebruiken en heb ze toen in allemaal verschillende maten gekocht, normaal, klein en super klein. Wel allemaal van het merk OB want als ik kruidvat huismerk had ofzo werkte dat toch een stuk minder lekker.

Heb nooit met inbrenghuls gewerkt(vond het juist zo fijn dat er 1tje in het muntvakje van je jeans paste). Even smakelijk vertellen hoe ik het deed, wellicht dat het je helpt. Op de rustige dagen vooral gewoon een zo klein mogelijke tampon gebruiken, vervolgens wijsvinger en middelvinger met wat speeksel vochtig maken en inbrengen, dan de tampon tussen je vingers in erin duwen. Zo kan je ook met je vingers een beetje sturen want inderdaad als je lichte dagen hebt is het soms een hele uitdaging.

Ik had zo'n verschrikkelijke hekel aan de menstruatie en tampons en alles dat ik een aantal jaren geleden aan de prikpil ben gegaan, niet voor iedereen geschikt maar bij mij werkte het prima en werd niet meer ongesteld, nou ben ik laatst overgegaan op een hormoonspiraaltje gegaan en als het goed is krijg ik hier ook geen menstruatie meer van, dit verschilt ook weer per vrouw. Vlak na het inbrengen wel 2 dagen wat bloed kwijtgeraakt maar niet zoveel dat je het niet met een beetje biotex uit je ondergoed kan krijgen, kreeg al gelijk weer nachtmerries dat het weer terug zou komen maar gelukkig nog nergens last van.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:22

Vaseline op je tampon sluit het toch af? Snap wel dat je m niet helemaal ondersmeert maar meestal neemt het topje van tampon het als eerste op, als je er vaseline opsmeert stopt dit toch?
Op extreen droge dagen :') doe ik altijd gewoon beetje spuug erop :P werkt het makkelijkste :P je hebt het altijd bij je :P en het sluit neit af :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:24

Ik duw altijd gewoon door. Even doorbijten als hij zit voel je er niets meer van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:09

Inbrengen misschien makkelijker als je staat en met 1 been op de badrand / toiletpot gaat staan.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 13:13

Iris82 schreef:
Inbrengen misschien makkelijker als je staat en met 1 been op de badrand / toiletpot gaat staan.

Dat heb ik eerder in het topic gezegd, staat ook in de handleiding bij de tampons van OB

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:19

als je nog niet bloed of heel miniem zou ik ook voor maandverband gaan, maar dat is persoonlijk denk ik...
maandverband vind ik ook vies, ik bloed zo erg, met de nodige rotzooi dat ik het met tampons wat langer uithoud. dus op de heftige dagen ren ik elk uur naar de wc... erg leuk

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:20

Als je bijv je vinger of idd die huls een beetje vochtig maakt met vaseline of (klinkt heel goor :') ) spuug, gaat het ook gemakkelijker ;)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:23

Ik heb alleen die met inbrenghuls. Is naar mijn mening veel fijner als gewone, die zaten bij mij nooit goed, bleef ze altijd voelen. En ik ben met mijn 31 jaar al flink uitgewoond dus daar kan het niet aan liggen :+
Eerste en laatste dag gaat idd moeilijker. Dan gewoon inlegkruisje of maandverband gebruiken en geen vaseline.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:26

freespirit schreef:
koop bij de drogist een flesje glijmiddel, lijkt me iets fijner te gebruiken dan 'vette' vaseline.

en dat glijmiddel word toch gewoon meteen opgezogen door de tampon
gewoon wachten totdat de ongesteldheid erger word
als je niet bloed, hoef je ook niks in te brengen

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:57

Om even iets héél anders ter sprake te brengen, schuiven jullie hem er wel met een hoog genoeg tempo naar binnen? :+
Als je het te langzaam doet ben je al droog voordat je hem erin hebt, en dat is natuurlijk geen prettig gevoel!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:07

ik schuif hem er gewoon in :') niet snel en niet langzaam geloof ik _O-

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:08

Ik douw ook altijd gewoon effe door, beter heel even pijn dan hele tijd met een ongemakkelijk gevoel lopen..
Eerst had ik altijd mini, maar vanaf de zomer normaal, anders moet ik alsnog om het uur naar de wc.. En toen was ik op een wedstrijd als groom en moest ik elke keer weg, niet zo handig dus..:')

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:35

Ik haat tampons. Het zit bij mij nooit goed, en het lijkt wel of het het alleen maar ophoud. Okal haal ik hem eruit dan moet ik echt boven de wc staan anders is heel de vloer vol bloed.
Maar ik ben het ook best erg. Soms moet ik gewoon een hele middag op bed liggen, want dan doet me rug/benen zooo pijn!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:58

oh lessie herken, moet ik ook boven de wc doen, want er komen bij mij allemaal stolsels bij uit (sorry)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:01

Tsjaa, als ik het krijg wat me moeder heeft, dan staat er nog wat te wachten.
Me mams is soms 3 weken achter elkaar hevig ongesteld.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:03

mijn mams hebben ze uiteindelijk de baarmoeder helemaal leeggehaald, die had stolsel ter grootte van een tennisbal telkens. daarna was t over

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:07

Ja, maar dat doen ze pas als het echt erg is.
En bij me mams willen ze de baarmoeder nog zolang laten zitten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:19

nee gekkie baarmoeder er niet uitgehaald, gewoon helemaal schoongemaakt

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:22

Nja, ik weet het ook allemaal niet. Dit is wat ik heb gehoord. :+
maar tampon is niet mijn grootste vriend. :+