Ik kan weer niet slapen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:11

Hoelaat sta je eigenlijk op? Neem aan dat je vakantie hebt? Ik namelijk ook, en ik kom pas 12 uur m'n nestje uit gerold dus ga ook niet voor 2 uur ('s nachts) mijn bed in! Alleen de laatste paar dagen van de vakantie zet ik de wekker weer steeds iets vroeger zodat ik weer eerder ga slapen en eerder opsta.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:12

Jinte schreef:
Hoelaat sta je eigenlijk op? Neem aan dat je vakantie hebt? Ik namelijk ook, en ik kom pas 12 uur m'n nestje uit gerold dus ga ook niet voor 2 uur ('s nachts) mijn bed in! Alleen de laatste paar dagen van de vakantie zet ik de wekker weer steeds iets vroeger zodat ik weer eerder ga slapen en eerder opsta.

@ Jinte als je het tegen mij had...Ik heb geen vakantie. Moet gewoon werken.
Werk in de zorg. :P

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 00:13

Jinte schreef:

Ik sta tussen half 10 en 10 uur steeds op in de vakantie ;)
Ik heb idd ook vakantie ;)

Waha, dus je bent een echte slaper.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:13

kimberley12 schreef:
Jinte schreef:

@ Jinte als je het tegen mij had...Ik heb geen vakantie. Moet gewoon werken.
Werk in de zorg. :P

Nee sorry, had het tegen TS. Was niet zo duidelijk :o

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:14

Op tijd uit bed gaan 's morgens, helpt heel goed.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:15

Iig niet achter de pc gaan zitten :P
Ik heb ook vaak last van inslapen. Ik lees altijd al boeken, en als ik niet kan slapen soms wel 3 uur achter elkaar.. Het helpt wel om als je niet kan slapen, even je bed uit te gaan en even wat gaan drinken. Na een half uurtje ofz. ga je pas weer proberen te slapen. Muziek helpt bij mij ook ontzettend goed. Zoek een paar mooie, rustige nummers en speel die af. Lekker ontspannen gaan liggen en gewoon helemaal luisteren naar die muziek :D

Het helpt ook om na 19.30 niet meer op de computer te zitten, je hersenen zijn namelijk dan hartstikke actief bezig. En als je lichaam dan om 21.30 wilt slapen, zijn je hersens nog actief en slaap je dus niet. Tegen de tijd dat je hersens rustig zijn van het in bed liggen, is je lichaam over de vermoeidheid heen. Ook na die tijd niks meer eten wat veel suiker bevat, dan heb je nog een groter probleem ;) Dan voel je je normaal, terwijl je lichaam eigenlijk moe is.

Dus, voor morgen: Niet 's avonds nog snoepen of computeren, download wat mooie muziek voor 's avonds, speel die lekker af met een schemerlampje en wat warme melk en voilá :D

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 00:17

Nargini schreef:
Iig niet achter de pc gaan zitten :P
Ik heb ook vaak last van inslapen. Ik lees altijd al boeken, en als ik niet kan slapen soms wel 3 uur achter elkaar.. Het helpt wel om als je niet kan slapen, even je bed uit te gaan en even wat gaan drinken. Na een half uurtje ofz. ga je pas weer proberen te slapen. Muziek helpt bij mij ook ontzettend goed. Zoek een paar mooie, rustige nummers en speel die af. Lekker ontspannen gaan liggen en gewoon helemaal luisteren naar die muziek :D

Het helpt ook om na 19.30 niet meer op de computer te zitten, je hersenen zijn namelijk dan hartstikke actief bezig. En als je lichaam dan om 21.30 wilt slapen, zijn je hersens nog actief en slaap je dus niet. Tegen de tijd dat je hersens rustig zijn van het in bed liggen, is je lichaam over de vermoeidheid heen. Ook na die tijd niks meer eten wat veel suiker bevat, dan heb je nog een groter probleem ;) Dan voel je je normaal, terwijl je lichaam eigenlijk moe is.

Dus, voor morgen: Niet 's avonds nog snoepen of computeren, download wat mooie muziek voor 's avonds, speel die lekker af met een schemerlampje en wat warme melk en voilá :D

Oo, dat is echt een hele goede tip!
Bedankt ;)
Het nadeel is, is lust geen melk :P .
Wel melk met nesquik.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:18

Sassii schreef:
Henkjan schreef:
Op tijd uit bed gaan 's morgens, helpt heel goed.

Okee, klinkt raar ;p.

Eigenlijk is het heel logisch!
Als jij nu om 2 uur gaat slapen (als voorbeeld) en je zet je wekker op 8 uur, dan slaap je 6 uur. Niet erg veel dus.. Daar wordt je moe van (goh :+ ) en dan ga je dus eerder slapen.
Hoeveel uur slaap je normaal als je naar school moet?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 00:20

Citaat:
Eigenlijk is het heel logisch!
Als jij nu om 2 uur gaat slapen (als voorbeeld) en je zet je wekker op 8 uur, dan slaap je 6 uur. Niet erg veel dus.. Daar wordt je moe van (goh :+ ) en dan ga je dus eerder slapen.
Hoeveel uur slaap je normaal als je naar school moet?

Okee ;)
Dat is waar.
Euhm... *rekent*, ongeveer 8 uur en 3 kwartier.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-09 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overbodige smileys verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:21

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 00:22

Judith_M schreef:
Vooral niet uit bed gaan, dan slaap je sowieso niet..
Ga lekker in je bed liggen en probeer vanuit je tenen te ontspannen, eerst je tenen dan je voeten dan je onderbenen enz.
Als ik niet kan slapen ga ik gewoon een fantasieverhaal verzinnen, lekker met je gedachten in een heel andere wereld. Rust je uit en val je vanzelf in slaap.

Niet meer je bed uitgaan :)

Ik heb gister ook een heel leuk fantasie verhaal verzonnen, dat ik zomaar 4 paarden kreeg, blablabla.
Toen viel ik idd wel in slaap, maar dat was pas om half 12 dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-09 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 09:17

Nou mensen, ik ben net wakker.

Vannacht is het 'redelijk' gegaan.
Ik sliep pas tussen 1 en 2 uur.

Maar telkens als ik eindelijk sliep, maakte me hond me wakker doordat hij zat te janken.

Dus, het ging wel goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSNtaal en overbodige smileys verwijderd

Appeltje00

Re: Ik kan weer niet slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:11

heeh..

gelukkig heb je wat kunnen slapen
sleepz die tabletjes heb ik ook een poos gehad en die werken goed en daar raak je niet verslaaft aan. Ik heb ze in perioden van stres vaak gehad.
Nu ga ik meestal zoals al gezegt is gewoon over leuke dingen denken en fantaseren. Eerder ging ik altijd hoofdrekenen heel raar maar daar ging ik ook van slapen
Nu heb ik totaal geen problemen meer met slapen. aleen dat iemand me telkens wakkker houd met smsen en hij het niet leuk vind dat ik 12 uur wil slapen haha. maarja..

ik hoop dat je vannacht weer lekker kan slapen

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 11:06

fionaf09 schreef:
heeh..

sleepz die tabletjes heb ik ook een poos gehad en die werken goed en daar raak je niet verslaaft aan. Ik heb ze in perioden van stres vaak gehad.
Nu ga ik meestal zoals al gezegt is gewoon over leuke dingen denken en fantaseren. Eerder ging ik altijd hoofdrekenen heel raar maar daar ging ik ook van slapen
Nu heb ik totaal geen problemen meer met slapen. aleen dat iemand me telkens wakkker houd met smsen en hij het niet leuk vind dat ik 12 uur wil slapen haha. maarja..

Jaa, ik ben er ook blij mee!

Oké, en waar heb jij die tabletjes dan gekocht ? :D.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:28

Sassii schreef:
fionaf09 schreef:
heeh..

Jaa, ik ben er ook blij mee!

Oké, en waar heb jij die tabletjes dan gekocht ? =D.

Mijn moeder heeft ze destijds opgehaalt ik geloof dat je ze bij de kruitvat hebt trekpleister.. gewoon een drogisterij vragen naar Sleepz.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 11:32

Citaat:
Mijn moeder heeft ze destijds opgehaalt ik geloof dat je ze bij de kruitvat hebt trekpleister.. gewoon een drogisterij vragen naar Sleepz.

Oké,

ik zou er is naar gaan kijken ;).
Bedankt :).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:52

Geen slaappillen.

Wat nu waarschijnlijk gebeurt is dat je de hele tijd denkt, ik kan niet slapen, ik kan niet slapen. Dan klopt het, je kan niet meer slapen.

Voor het slapen geen koffie\thee nemen, kruidenthee kan wel. Geen tv kijken, maar een boekje lezen.
Oftewel, geen cafeine/suiker innemen vlak voor je gaat slapen. En geen drukke dingen doen waardoor het druk in je hoofd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:43

Moderatoropmerking:
Ik heb een hoop one-liners verwijderd. Probeer wanneer mogelijk is nog gebruik te maken van de editknop. Tevens is het plaatsten van one-liners niet de bedoeling. Een one-liner waarin alleen dankje staat, voegt niets toe aan het topic. Tevens is het niet de bedoeling offtopic te gaan, hou het bij het onderwerp. In dit geval slaapproblemen bij een jonge tiener. Bedankt!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:01

Nou in ieder geval geen slaappillen ook niet die je zo bij de drogist kan halen. Je bent pas 11 als je daar nu al mee begint :n . Je moet je er gewoon niet druk om maken . Het is vakantie dus is het niet zo erg als je niet kunt slapen. Ben je overdag ook erg moe hierdoor?. Als je op bed ligt inderdaad gewoon een boek gaan lezen of naar rustige muziek luisteren. Een heel saai tv programma helpt ook nog wel eens . Je moet in iedergeval niet iedere keer denken getver ik kan niet slapen en je daar aan ergeren want dan lukt het zeker niet.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:05

Overdag proberen om wel iets actiefs te doen, als je de hele dag rond blijft hangen (daar heb ik in ieder geval last van) dan kan ik 's avonds ook totaal niet goed/snel slapen!

En inderdaad niet veel suikers meer eten na het avondeten ;)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:13

Ik ging gister Steengrillen, daarvann kon ik wel goed slapen :).
pizza64 schreef:
Nou in ieder geval geen slaappillen ook niet die je zo bij de drogist kan halen. Je bent pas 11 als je daar nu al mee begint :n . Je moet je er gewoon niet druk om maken . Het is vakantie dus is het niet zo erg als je niet kunt slapen. Ben je overdag ook erg moe hierdoor?. Als je op bed ligt inderdaad gewoon een boek gaan lezen of naar rustige muziek luisteren. Een heel saai tv programma helpt ook nog wel eens . Je moet in iedergeval niet iedere keer denken getver ik kan niet slapen en je daar aan ergeren want dan lukt het zeker niet.

Nou mensen,

ik heb vannacht lekker geslapen :D.
Het nadeel was dat ik steeds tussen 00:00 en 03:00 wakker werd :-(.
Maar voor de rest heb ik geslapen als een roosje =).

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:18

fijn dat je best goed heb geslapen
maar nu langer probeer eens van 1000 naar 1 te tellen
en als het fout gaat op nieuw
ik slaap ook heel slecht en bij mij werkt het best goed

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:28

Nagano schreef:

Okee =D.
Ik zal het is proberen ;).
Ik ben er dan wel denk ik lang mee bezig, maar ja :P.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:31

ja je bent er lang mee bezig
maar ik red het maar tot de 800 ongeveer :D :D
en het is het proberen waard
Sassii schreef:
Nagano schreef:

Okee =D.
Ik zal het is proberen ;).
Ik ben er dan wel denk ik lang mee bezig, maar ja :P.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 11:51

Nagano schreef:
ja je bent er lang mee bezig
maar ik red het maar tot de 800 ongeveer :D :D
en het is het proberen waard
en bij mij werkt het best goed

Okee :P.
Het is het proberen idd waard ;)