De kaakengerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:35

Tsja, als die naald er eenmaal in zit vind ik het niet meer zo erg, maar om zo ver te komen... :o Ik heb laatst bijvoorbeeld weer bloed moeten laten prikken, nou.. Dat was een probleem.. :oo Ik heb min. een halfuur staan huilen en kinderachtig staan doen door te weigeren mijn arm te geven.. :)) En zo herhaalt zich dat dus elke keer in meer of mindere mate, en ik denk dat het als het in mijn mond moet des te erger is, ik weet er namelijk nog enige rust aan te ontlenen dat ik kan zien wat er gebeurt meestal...

Ach, ja.. Ik heb nog anderhalf jaar voordat ik er echt aan moet denken, dus laat ik dat nu dan ook nog maar even niet doen :+

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 15:36

chocobroodje schreef:
Heb je echt een kloppend gevoel? Toevallig ook koorts? Anders even een AB kuurtje vragen, kan zijn dat het aan het ontsteken is.

Ja, inderdaad soort kloppend gevoel. Gisteren had ik inderdaad wel het idee dat ik koorts had, voelde me ook echt goed beroerd. Maar heb het idee dat het niet echt de wond is die klopt maar de kaak...

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 15:37

TE5 schreef:
Tsja, als die naald er eenmaal in zit vind ik het niet meer zo erg, maar om zo ver te komen... :o Ik heb laatst bijvoorbeeld weer bloed moeten laten prikken, nou.. Dat was een probleem.. :oo Ik heb min. een halfuur staan huilen en kinderachtig staan doen door te weigeren mijn arm te geven.. :)) En zo herhaalt zich dat dus elke keer in meer of mindere mate, en ik denk dat het als het in mijn mond moet des te erger is, ik weet er namelijk nog enige rust aan te ontlenen dat ik kan zien wat er gebeurt meestal...

Ach, ja.. Ik heb nog anderhalf jaar voordat ik er echt aan moet denken, dus laat ik dat nu dan ook nog maar even niet doen :+

Haha, nouja ik heb gelukkig niet zo'n groot probleem met naalden. Hou er alleen totaal niet van als er mensen in mijn mond lopen te wroeten! :Y)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:39

Ontsteking kan in je kaak zitten, een kies laat een behoorlijk gat achter.. (eet voorlopig geen rijst nadat je hechtingen eruit zijn...)

@TE5: verdoving was er bij mij in voordat ik er erg in had, hij zei dat hij even ging kijken en toen prik.. (de stiekemerd!) niet dat ik er angst voor heb.. Overigens had hij ook heel slim tijdens het wrik werk een doek over mijn hoofd liggen zodat ik niet hoefde te zien wat er mijn mond in ging ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:41

Liseleen_ schreef:
chocobroodje schreef:
Heb je echt een kloppend gevoel? Toevallig ook koorts? Anders even een AB kuurtje vragen, kan zijn dat het aan het ontsteken is.

Ja, inderdaad soort kloppend gevoel. Gisteren had ik inderdaad wel het idee dat ik koorts had, voelde me ook echt goed beroerd. Maar heb het idee dat het niet echt de wond is die klopt maar de kaak...

Ik heb na 3 weken nog last van mijn kaak, ik kan mijn mond niet helemaal openen, het zit 'm echt in de bovenkaak en dan heb ik het gevoel dat 'ie blokkeerd. Bij het openen trekt het dan ook naar de wond? Want dat was bij mij wel het geval.
Je kan eventueel ook nog ibuprofen nemen, morgen dan. Bloedt de wond ook nog? Zo nee dan mag je het vandaag wel nemen voor de pijn. Iboprofen is een bloedverdunner en niet handig als je wond nog bloedt. :D

Marieke_K

Re: De kaakengerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:44

Het heeft bij mij ongeveer 5 weken geduurd voordat mijn kaak weer 'normaal' was. Eerst een trekkerig gevoel, daarna nog weken een bult op mijn kaak. Na ongeveer 2 weken kon ik weer normaal eten :=

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 15:47

Mayflower_ schreef:
Ik heb na 3 weken nog last van mijn kaak, ik kan mijn mond niet helemaal openen, het zit 'm echt in de bovenkaak en dan heb ik het gevoel dat 'ie blokkeerd. Bij het openen trekt het dan ook naar de wond? Want dat was bij mij wel het geval.
Je kan eventueel ook nog ibuprofen nemen, morgen dan. Bloedt de wond ook nog? Zo nee dan mag je het vandaag wel nemen voor de pijn. Iboprofen is een bloedverdunner en niet handig als je wond nog bloedt. :D

Nee, het bloed niet meer. Kan inderdaad mijn mond niet erg ver opendoen en kloppende gevoel verplaatst zich dan wel een beetje.
Maar ik heb niet echt pijn meer, dus is het dan wel nodig om ibuprofen te nemen? Moet zeggen dat het wel echt enorm goed hielp toen ik zo'n ontzettende pijn had! :)

@Marieke_K: Fijn! :') Haha maar het is zo raar. De vorige keer was het binnen een paar dagen gewoon over. Pijn, bult etc. En nu gaat alles zo traag en begint het echt hinderlijk te worden!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:48

Liseleen_ schreef:
chocobroodje schreef:

Ja maar kan wel dat er door die wond wat er nu zit een kaakontsteking nestelt. Als ik je 1 tip mag geven, ga morgen langs je kaakchirurg voor een AB kuurtje! Zo wil je echt de kerst niet in :n
Ibu kan voor nu, maar morgen langs de dokter/kaakengerd (mooi woord trouwens :j )

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 15:54

@chocobroodje: Hmm oke. Het kloppende gevoel is alleen niet constant en ook niet overmatig aanwezig. Het is heel moeilijk uit te leggen, het voelt gewoon voornamelijk heel irritant :')
Maar bedankt voor je tip! :)
Ja, mooi woord hea, helemaal zelf verzonnen! Haha! :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:58

Het is er 1tje voor in de dikke van dale :')

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:02

chocobroodje schreef:
Het is er 1tje voor in de dikke van dale :')

_O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:03

Wat ik me afvraag, is het ook mogelijk dat alle 4 de verstandskiezen normaal doorkomen en kunnen blijven zitten?
Die van mij zitten er ook aan te komen, heb ik op foto's gezien. Ze zijn alleen nog best ver weg. Maar de tandarts heeft er nog niks over gezegt. Ik ben dus benieuwd wat voor leed ik mag ondergaan... (Ook vraag ik me af hoe die dingen oooit in mijn mond gaan passen. ik heb nogal weinig ruimte :\ )

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:05

Negerzoen schreef:
Wat ik me afvraag, is het ook mogelijk dat alle 4 de verstandskiezen normaal doorkomen en kunnen blijven zitten?
Die van mij zitten er ook aan te komen, heb ik op foto's gezien. Ze zijn alleen nog best ver weg. Maar de tandarts heeft er nog niks over gezegt. Ik ben dus benieuwd wat voor leed ik mag ondergaan... (Ook vraag ik me af hoe die dingen oooit in mijn mond gaan passen. ik heb nogal weinig ruimte :\ )

Hmm goeie. Dat probleem heb ik nu niet meer. Dat zal je toch aan een expert moeten vragen. :P

Voor de liefhebbers, zo ziet mijn kaak er nu uit:
http://img705.imageshack.us/img705/6356/dekaak.png

Sorry voor de slechte bewerkkunst, wilde alleen me lelijke hoofd en slechte huid verbergen haha! :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:07

Jahoor dat kan. Ik heb er nu 2 geloof ik en onder niks. Geloof dat daar ook niks doorkomt. Dusje hebt allerlij combinaties. Heb heel lang gehoopt dat ik ze uberhaubt niet kreeg, maar helaas ;(

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:08

@Negerzoen: die van mij moest er mede uit omdat ie ging rotten, je kan er met poetsen net niet bij en ze zijn toch anders dan gewone kiezen.. Ken eigenlijk niemand bij wie ze mochten blijven..

@Liseleen: zo zag mijn kaak er ook uit! Voor ongeveer een week :+ Daarna werd het snel minder. Mijn gezicht was zo opgezwollen de eerste dagen dat ik amper kon praten.. Megafrustratie: hard broodje willen eten maar niet kunnen kauwen..

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:09

@Marieke_K: Hmm, nog 2 dagen en dan is de week om :P Had jij ook zo'n mooie blauwe plek... nouja nu groengeel! :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:12

Ja een groengele, maar wat kleiner dan die van jou. En die was vrij snel weg (binnen een dag).

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:13

Marieke_K schreef:
Ja een groengele, maar wat kleiner dan die van jou. En die was vrij snel weg (binnen een dag).

Hmm, maar hij is er ook ineens. Ik zag eerst ook echt niets zitten. Niets blauw/bruins en ineens zie ik deze zitten :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:19

Heb ook geen blauw/bruine vooraf gehad. Denk dat het komt omdat het een blauwe plek van binnenuit is ;)

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:34

Marieke_K schreef:
Heb ook geen blauw/bruine vooraf gehad. Denk dat het komt omdat het een blauwe plek van binnenuit is ;)

Ja, zou best kunnen! :) Hoop wel dat ie gauw verdwijnt, het is geen gezicht! :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:49

haha ik moest ook naar de kaakchirurg door een ontstoken verstandskies, begin augustus mee naar de tandarts geweest, verwijzing gekregen. Kon eind augustus pas terecht. Nou ik daar heen, ontsteking inmiddels natuurlijk allang over. Kaak chirurg was er helemaal klaar voor, waren nog foto's gemaakt, zegt die man toen ik in de stoel ging liggen, ga maar even zitten, ik wil de foto's even met je bespreken. Toen zei hij dat mijn wortels zo dicht op mn zenuwen lagen (heel diep ook) dat hij ze er liever niet uittrokken omdat ze er verder wel keigezond uitzagen en dat ik maar gewoon extra goed moest poetsen! Hij vond het totaal onnodig dat ze getrokken zouden worden :+ pas als ze weer zouden gaan ontsteken en vaker achter elkaar zou hij ze er wel voor me uittrekken.
Zegtie ook nog: moet je elke keer als je je tanden poetst maar even aan mij denken, dan poets je ze vast extra goed :')

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:27

Eleionomae schreef:
haha ik moest ook naar de kaakchirurg door een ontstoken verstandskies, begin augustus mee naar de tandarts geweest, verwijzing gekregen. Kon eind augustus pas terecht. Nou ik daar heen, ontsteking inmiddels natuurlijk allang over. Kaak chirurg was er helemaal klaar voor, waren nog foto's gemaakt, zegt die man toen ik in de stoel ging liggen, ga maar even zitten, ik wil de foto's even met je bespreken. Toen zei hij dat mijn wortels zo dicht op mn zenuwen lagen (heel diep ook) dat hij ze er liever niet uittrokken omdat ze er verder wel keigezond uitzagen en dat ik maar gewoon extra goed moest poetsen! Hij vond het totaal onnodig dat ze getrokken zouden worden :+ pas als ze weer zouden gaan ontsteken en vaker achter elkaar zou hij ze er wel voor me uittrekken.
Zegtie ook nog: moet je elke keer als je je tanden poetst maar even aan mij denken, dan poets je ze vast extra goed :')

_O- Dat is pas geluk hebben!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:32

Mijn horrorverhaal:

Omdat mijn onderkaak altijd heel slecht te verdoven is, had mijn tandarts mij verwezen naar de kaakchirurg. Mijn onderste verstandskiezen moesten namelijk getrokken worden.
Zo gezegd zo gedaan. Die ochtend niks gegeten zodat ik een roesje zou kunnen krijgen. Het hele verhaal nog een keer aan de kaakchirurg verteld. Nee, hij wilde het eerst een keer proberen gewoon te verdoven. Geen probleem, naald erin en even wachten. Resultaat: niks. Nog een keer proberen. Opnieuw niks. Derde keer de naald erin en proberen. Meneer de kaakchirurg vond het blijkbaar wat te lang duren. Ik werd aan handen en voeten beet gehouden en hij trok zo de kies eruit zonder werkende verdoving. Ik was echt volkomen in shock en hij vertelde me dat er een stukje van de kies ervoor was afgebroken tijdens het trekken maar dat moest de tandarts regelen. Thuisgekomen het gaasje er maar even uitgehaald en bleek de volledige wand van de kies ervoor af te liggen zodat een zenuw vrijwel vrij lag. Er moest een kroon over maar dat kon pas als het gat van de getrokken verstandskies dicht was. Resultaat was dat ik 3 maanden met een open zenuw gelopen heb.
Kaakchirurg? Nee dank je!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:20

De mijne zijn vandezomer ook weggesneden.
Op een dikke wang na heb ik nergens last van gehad. En dat terwijl ik er 4 heb laten verwijderen in 10 dagen tijd. :)

Marieke_K schreef:
Die van mij was onder, heb geen ervaring met boven.. Had alleen het idee dat ze mijn wang aan mijn kaak hadden gehecht.. := Maar het bleek dat mijn kaak zo ver doorliep en dat daar die kies in had gelegen..

Mja.. enige nadeel; dat is bij mij wél het geval :+
Mijn wang is aan mijn kaak gegroeid. Maar dat gaan we verhelpen als ik over een half jaar de kaakoperatie krijg.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:34

weet je waar je bang van wordt??? alle "enge" verhalen, dat merk ik op mijn werk ook (ben zelf tandartsassistente).

Ik ben ook bij de kaakchirurg geweest, moest ze alle 4 eruit laten snijden want ze lagen volledig horizontaal.
Ik was binnen, werd opgehaald en ben in totaal 20 min, binnen geweest per helft om het zo maar te zeggen. Bij sommige mensen gaat het heel anders, dat weet ik. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn hè ;)