Schimmelinfectie door antibiotica?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:25

rainbow8 schreef:
Mijn ervaring is dat manlijke huisartsen vaak zachter doen/zijn dan vrouwlijke. Je schaamt je toch ook niet tov je vriendje?? Je huisarts is met zijn beroep bezig en zit zich echt niet te verlekkeren op een vagina van een vrouw die bij hem op tafel ligt.

Ja is ook mijn ervaring!! Heb het 1x laten onderzoeken bij een vrouwelijk huisarts... bwaah dat deed zeer! Mijn huidige Ha is mannelijk, en heeeeel voorzichtig!! Als ik stop zei, was het ook echt stop, en niet tóch nog even gauw doorgaan met ze deed.

Ben ook heel blij dat ik al 3 jaar geen menstruatie meer heb :D Bij mij was de eerste keer infectie trouwens nadat ik in het ziekenhuis had gelegen, en 24 u per dag aan het infuus lag, met antibiotica én menstruatie, in een hele warme week en geen airco, plus het feit dat er geen tampons waren, alleen maar maandverband van het dikste soort... dé perfecte leefomgeving voor de schimmeltjes.. sindsdien ben/was ik er gevoelig voor. Ik kan niet eens meer tampons verdragen, maar ook geen maandverband... heeeeel vervelend..

hyppolyte

Re: Schimmelinfectie door antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:35

Jeetje dat is naar zeg! Ik schrok trouwens wel even, ik heb net ook 2 antibioticakuren achter de rug namelijk :=. Maar gelukkig heb ik nergens last van, pfieuw! @TS sterkte ermee!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:38

ja dit komt vaker voor, afhankelijk van de soort ab en de lengte van de kuur. Ik heb heel erg lang AB geslikt vanwege Lyme, gevolg was een zeer hardnekkige schimmel. Maar ook dat is onder controle te krijgen. Niet mee blijven lopen, het gaat niet vanzelf weg.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:40

Hey Iris :D
Ik heb het ook gehad na mijn kuur, Erg vervelend.
En over die doktor, geen zorgen om maken, ik heb ook een manlijke doktor gehad die ff in men binnenste ging kijken.
Gewoon ontspannen.
Wist je trouwens ook dat je pil (weet niet of je daar aan bent) ook minder goed werkt?
Succes :)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:46

Schimmelinfecties kunnen idd door antibiotica ontstaan.

Heb er ook wel eens last van gehad. Kreeg een zalf wat je in moest brengen 3x. Na de eerste keer merkte je duidelijk verschil. Je moet het wel ´s nachts inbrengen.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:18

Sorry, ik heb niet alle reacties gelzen dus misschien is je probleem al opgelost.

Ik heb er ook altijd last van na en zelfs al tijdens de antibioticakuur. Meestal begint het bij mij al op de 3de dag van de kuur. Ik word er helemaal gek van!! Van ervaring is dat het niet vanzelf over gaat. De eerste keer moest ik wel bij de dokter op de tafel.nu bel ik me huisarts gewoon op en krijg ik gelijk weer een kuur tegen die schimmel. In het begin kreeg ik capsules die je in moet brengen 3 dagen. Ik kan daar niet tegen dus nu krijg ik in capsule die ik in moet slikken. Na een paar dagen word de infectie dan minder.
Ik heb het 1 keer zo erg gehad dat ik mijn benen niet meer bij mekaar kreeg en echt op geen enkele manier meer kon functioneren. Zo erg heb ik het gelukkig niet meer gehad. Ik krijg het ook enkelt na een antibioticekuur.
Heel veel sterkte, ik weet hoe erg het kan zijn.

Gr

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:56

Hier nog een persoon die er lang last van gehad heeft.
Dacht eerst dat het door de scheerschuim kwam of de douchegel, heb toen wekenlang lactacyd gebruikt maar geen enkele verandering.
Omdat seks bijna ommogelijk werd, door de pijn ben ik naar de HA gegaan en het hele verhaal uitgelegd.
Kreeg toen een 3 eitjes mee, ja zo noem ik ze maar want ze lijken erop, creme kleurige eitjes die je in moet brengen en een zalf die je in moet brengen dmv een buisje.
Heb dit 3 weken gedaan en de klachten waren weg, achteraf had ik pas het benul dat dit door een antibioticakuur kwam die ik maanden geleden had gekregen voor vast zittend slijm ect.
Daarnaast was het pilgebruik ook een oorzaak, want ook na de kuur (met die eitjes) bleef ik licht klachten houden wat volgens de HA eigenlijk niet mocht.
Ben gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag zwanger willen worden, na 1 maand verdwenen ook de laatste klachten en heb nu nergens geen last meer van.

Het is zoals ik ook hier lees vrij normaal en volgens mijn HA hebben veel vrouwen hier last van, maar net zoals ik blijven ze er vaak veelste lang mee lopen in de hoop dat het vanzelf over zal gaan of proberen allerlei dingen uit die vaak toch niet helpen.
Daarom gewoon naar je HA gaan want dan ben je er het snelst vanaf.....veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:01

Ja herkenbaar! alle keren dat ik een AB kuur kreeg hing de dagerna gelijk aan de lijn omdat ik een schimmelinfectie down under had. Omdat ik het al een paar keer eerder heb gehad kan ik gewoon bellen, moet ik mijn klachten vertellen en kan ik reuzenpil gaan ophalen bij de apotheek. Echt he? die capsule die ik dan moet innemen is huge! En ja er staat op dat ik hem oraal moet innemen :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:04

Ellende.... zo'n AB kuur. Bahbah, mijn hele lijf ging van slag.

Ik moet tot mijn schaamte dan ook zeggen dat ik er vroegtijdig mee gestopt ben. Slecht, ik weet het, maar ik had na een tijdje echt het gevoel dat ik puur vergif aan het eten was. Ik kreeg het niet meer voor elkaar.

Ik kreeg het wegens een kattenbeet, toen dat goed over was, ben ik ermee gestopt. (maar toen moest ik nog een dag of 3)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 14:04

Zo, had vanochtend de dokter gebeld, kreeg meteen een zalf mee. Ik moet het optrekken via een spuit en zo in mijn vagina brengen. 6 dagen lang, maar ik ben nu al 3 dagen gestopt met de pil dus word morgen wss ongesteld, maar werkt dat spul dan eigenlijk wel? Was ik vergeten te vragen bij de apotheek.

Ik verrek van de jeuk, maar mag het pas voor het slapen in doen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:10

lactacyd word door alle artsen en gyneacologen afgeraden. Dit tast net als zeep de zuurtegraad aan waardoor je nog sneller bevattelijk word vor schimmelinfecties.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:13

Issy schreef:
lactacyd word door alle artsen en gyneacologen afgeraden. Dit tast net als zeep de zuurtegraad aan waardoor je nog sneller bevattelijk word vor schimmelinfecties.

Owkej, dit wist ik niet, ik dacht juist dat dit soort zeep de zuurtegraad minder aantast dan andere douchgels of zeep.
Mijn HA zei destijds wel dat je vagina beter helemaal niet kunnen wassen met welke zeep dan ook, maar gewoon met water omdat dit voldoende moest zijn.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:07

Gewoon water is meer dan voldoende lijkt mij ?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:43

Iris_safarii schreef:
Zo, had vanochtend de dokter gebeld, kreeg meteen een zalf mee. Ik moet het optrekken via een spuit en zo in mijn vagina brengen. 6 dagen lang, maar ik ben nu al 3 dagen gestopt met de pil dus word morgen wss ongesteld, maar werkt dat spul dan eigenlijk wel? Was ik vergeten te vragen bij de apotheek.

Ik verrek van de jeuk, maar mag het pas voor het slapen in doen.

Ja dan werkt het gewoon.

Wat je nu kunt doen tegen de jeuk is een beetje van die zalf met je vinger aanbrengen aan de buitenkant. De zalf werkt namelijk ook jeukstillend en verzachtend. Dan doe je vanavond het spuitje gewoon.

ja, ik ben idd ervaringsdeskundige... sinds ik ben overgestapt naar de nuvaring trouwens niet meer. Nergens meer last van.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:42

Ja die creme kun je indd ook buiten een beetje aanbrengen :)
Ik heb er ook regelmatig last van gehad zelfs zo regelmatig dat het helemaal in mijn darmstelsel zat zodat ik het elke maand minimaal 1x had. Toen heb ik van de HA een orale kuur meegekregen waar je normaal gesproken 1 pilletje van krijgt, kreeg ik er 5, en sindsdien gelukkig geen last meer van gehad (denk nu een maand of 5)
gebruik van lactacyd werd mij afgeraden, lauw water is voldoende om je te wassen. Evenals tampons, en katoenen ondergoed is ook beter dan al dat synthetische spul :)
Dokter heeft bij mij 1x gekeken, de eerste keer, om er zeker van te zijn dat het niet iets anders kon wezen, maar is kwestie van even liggen en met nog geen 1,5 minuut weten ze wel wat het is ;), ze gaan verder ook niet in je prikken omdat vaak aan de buitenkant al duidelijk te zien is of het wel of geen schimmel is.
Ik heb het waarschijnlijk gekregen doordat ik vroeg heel veel antibiotica heb geslikt, had er toen ook al wel eens last van maar nog zo jong dat ik dacht dat het gewoon was :+

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:24

Issy schreef:

Het werd juist aangeraden door mijn gyneacoloog.

Maggie_Eddy:
Ik heb mijn hele leven al heel vaak antibiotica kuren gehad, vaak gelijk prednison. Dit, omdat gewone kuren niet echt helpen (gevoelige longen). Tampons kon ik ook niet tegen, dus dan moet je wel maandverband gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik met libresse en allways het minste moeite had. Moest ik ze elke maand wel afwisselend gebruiken.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:29

rainbow8 schreef:
Issy schreef:

Het werd juist aangeraden door mijn gyneacoloog.

Maggie_Eddy:
Ik heb mijn hele leven al heel vaak antibiotica kuren gehad, vaak gelijk prednison. Dit, omdat gewone kuren niet echt helpen (gevoelige longen). Tampons kon ik ook niet tegen, dus dan moet je wel maandverband gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik met libresse en allways het minste moeite had. Moest ik ze elke maand wel afwisselend gebruiken.

Ik kan geen een maandverband of tampon meer gebruiken, heb nou gelukkig een andere oplossing waardoor ik ook niks meer hoéf te gebruiken... Voor mij de enige oplossing. ik kon namelijk na iedere menstruatie standaard de HA bellen, dan wist ie alweer genoeg voordat ik iets meer gezegd had, als: ben ik weer!

Mijn arts heeft mij ook lactacyd aangeraden, maar niet dagelijks gebruiken. Ik gebruik het nu om de dag/om de 2 dagen, niet de zeep maar de schuimvariant. Erg prettig vind ik.

@iris_safari: mij werd altijd verteld dat het tijdens menstruatie NIET helpt, of in ieder geval niet optimaal... Ik weet niet of het nu anders is, maar ik zou voor de zekerheid toch maar even bellen en navragen voordat je zo voor niks aant 'klooien' bent gegaan met het 'zalfen' ;). Jij hebt overigens nu dezelfde medicijnen als die ik in het begin altijd kreeg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 07:55

Citaat:
Ik kan geen een maandverband of tampon meer gebruiken, heb nou gelukkig een andere oplossing waardoor ik ook niks meer hoéf te gebruiken... Voor mij de enige oplossing.

Prikpil? Dat is bij mij namelijk dé manier om geen menstruaties te krijgen, want ik heb naast schimmelinfecties daardoor ook nog diabetes en was elke maand goed ontregeld.

Trouwens toch een waarschuwing voor mensen die schimmelinfecties krijgen zonder aanwijsbare oorzaak: laat je bloedsuiker eens controleren (liefst nuchter). Hoge bloedsuikerwaarden gaan bijna altijd samen met schimmelinfecties (andersom hoeft niet natuurlijk).

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 16:46

Nou, ben ongesteld geworden gelukkig maar, was al bang dat ik zwanger was of zo. :P

Het jeukt al wel minder, alleen met plassen doet het nu zeer. Dat is wel behoorlijk irritant.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:58

Dat is normaal meis. Het lijkt net alsof je een blaasontsteking hebt, maar dat is die schimmel die zo irri is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:43

Heel normaal hoor. In de apotheek gaat het als warme broodjes :+ Wel opvallend dat erg vaak de man het op komt halen ;)
Lactacyd wordt idd afgeraden, het is net als zeep en in principe is spoelen met water voldoende als je wilt spoelen..
Tea tree druppels heb ik ook wel eens gehoord dat die werken als vaginale douche..
Ook heb ik wel eens ergens gelezen dat yoghurt helpt :+ Dus tampon met yoghurt, dat is net zo zuur als je vagina en dat helpt zeggen ze..

Maar dat zijn huis tuin en keukenmiddelen, de 3 daagse kuur is toch het beste als je het alleen na een AB kuur hebt.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:03

kun je het zo ophalen dan zonder recept?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:15

Perla schreef:
kun je het zo ophalen dan zonder recept?

Nee de eitjes ben je een recept voor nodig, maar vaak is een telefoontje met de beschrijving van je klachten genoeg en hoeft de HA je niet te 'zien'

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:38

MoniqueT schreef:
Citaat:
Ik kan geen een maandverband of tampon meer gebruiken, heb nou gelukkig een andere oplossing waardoor ik ook niks meer hoéf te gebruiken... Voor mij de enige oplossing.

Citaat:
Prikpil? Dat is bij mij namelijk dé manier om geen menstruaties te krijgen, want ik heb naast schimmelinfecties daardoor ook nog diabetes en was elke maand goed ontregeld.

Nee ik heb spiraaltje, dan ben ik er gelijk voor 5 jaar vanaf :j :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:33

Dat spiraaltje werkte niet voor mij......... Ik bleef gewoon ongesteld en één keer per half jaar een week een pil slikken en dan was het voor een paar maanden één dag en daarna was het weer raak!! Bij mij was DE oplossing baarmoeder eruit (ook eindelijk pijnvrij na 21 jaar). Toen dacht ik dus van de schimmels af te zijn.............. Helaas, wat een teleurstelling............ kuurtje gehad en toen was het weer raak.
Helaas heb ik vriendlief ook besmet, dus moet hij ook een zalfje daarna gebruiken. Hij mag zijn piemel dus ook niet wassen met zeep, anders is het gelijk weer raak.