heb hier zelf eerder proeflenzen gehaald, en ze worden super goed verpakt opgestuurd.
zeker aan te raden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WinBinChes schreef:Echter heb je geen controle of de lenzen wel op jou oog passen en heb je geen halfjaarlijkse controle waar uit kan blijken dat je hoornvlies beschadigd raakt.
Daarbij is het erg belangrijk om zelf ook je ogen in de gaten te houden. De lenzen bechadigen het oog niet..... Je oog kan alleen beschadigen door een verkeerde pasvorm van de lens of door verkeerd gebruik.
WhiteRose schreef:WinBinChes schreef:Echter heb je geen controle of de lenzen wel op jou oog passen en heb je geen halfjaarlijkse controle waar uit kan blijken dat je hoornvlies beschadigd raakt.
Daarbij is het erg belangrijk om zelf ook je ogen in de gaten te houden. De lenzen bechadigen het oog niet..... Je oog kan alleen beschadigen door een verkeerde pasvorm van de lens of door verkeerd gebruik.
Je oog kan beschadigd raken door de mindere afwerking van deze lenzen. De mindere afwerking maakt je ogen ook kwetsbaarder voor ontstekingen, ze houden meer "stofjes" die ze tegenkomen vast.
Bij een halfjaarlijkse controle zie je niet of je hoornvlies beschadigd raakt. Je hoornvlies is de buitenste laag van je oog, en raakt eerder beschadigd door droogte of schuren, trauma, etc. Die beschadiging, die voel je, dus daar is de controle dan al te laat voor: dan zit je zo bij de oogarts om een zalfje en het advies "voorlopig geen lenzen" te krijgen. Het gebruik van minder afgewerkte lenzen geeft veel meer risico op dit soort beschadigingen.
De "beschadiging" van je netvlies (oa vaatingroei door zuurstoftekort) wordt gemeten bij je halfjaarlijkse controle. Controle blijft belangrijk, altijd - maar er is dus wel meer mis
Daar is die controle dus ook helemaal niet voor bedoeld.
Moet daar wel bijzeggen dat hij als eerste vroeg: "Wat draag je?" - en ik dan geen doosje Kruidvat had durven laten zien. Wat ik draag is ijzingwekkend duur, maar ook optimaal ingesteld. Citaat:Het woord beschadiging staat niet voor niets tussen aanhalingstekens in de zin over het netvlies, hoewel bij het dragen van lenzen jaarlijks de oogdruk gemeten dient te worden - glaucoom leidt wel degelijk tot schade.
Citaat:Wat ik ermee wilde zeggen is dat als beschadiging van de cellaag zelf hebt, je echt niet wacht tot je over 3 maanden een afspraak hebt, écht niet...
) en heb weer daglenzen, wel ondertussen nog maandlenzen geprobeerd, maar mijn ogen kunnen er gewoon niet goed tegen, na twee weken worden ze dik en rood
.linchen schreef:Mijn keuze gaat naar de Kruidvat, omdat ik het niet zo leuk vind, om met iemand in een kamer m'n ogen op te meten, lensen in te doen, terwijl die toe staat te kijken. Kruidvat doet dat niet.