de ultieme tip tegen winterhanden en -voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:25

Warm proberen te houden werkt inderdaad het beste (voor zover dat mogelijk is...).

Ik heb binnen altijd sloffen aan en buiten zoveel mogelijk goede handschoenen met kouder weer, dat scheelt al een stuk.
En verder inderdaad ruime warme schoenen...

Loechest

Re: de ultieme tip tegen winterhanden en -voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:27

Bij de paarden draag ik geen dure winterlaarzen maar snowboots! Een stuk goedkoper en ze zijn heerlijk warm!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:52

Naar een warm land verhuizen ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:06

Mijn moeder had vroeger elke winter heel haar handen opgezwollen door kloven in de winter. Die had echte winterhanden. Ze hebben haar een keer de tip gegeven om haar handen in de sneeuw te houden. Ik weet alleen niet voor hoeveel minuten? Maar ze heeft dit gedaan en ze heeft serieus NOOIT meer last van winterhanden gehad! Ik zal haar eens vragen hoelang ze met haar handen in de sneeuw moest zitten toen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:12

Echte wollen kousen.
En goed in beweging blijven.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:18

je hebt voor in je rijlaarzen van die inleg zooltjes.
blijven 6 uur warm kan je gewoon in je schoen leggen heerlijk natuurlijk :o

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:18

Heeft iemaand ook een tip tegen de pijn en bultjes wanneer die er al zijn?

Ik heb voor het eerst echte wintertenen ^) wat een pijn zeg. Vanmorgen toch geprobeerd te wandelen met de honden, dunne wollen sokken aan, schoenen niet te strak, en ik kon alsnog haast niet lopen.
Plus dat doordat ik mijn schoenen iets losser had, ik nu op beide hielen een open blaar heb :roll:

Ik heb het gekregen door te krappe schoenen te dragen met de kou. Ik heb eigenlijk verder nooit last van koude voeten ofzo. Maar goed, ik hoef het du sniet meer te voorkomen, maar wat doe ik nu? Het lopen doet zo'n zeer, de onderkant van mijn tenen en de zijkant van mijn voeten zitten vol met kleine, zeer pijnlijke rode bultjes/blaasjes.

Iemand een tip om van de pijn af te komen??

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:29

Hopelijk kunnen mensen hier wat mee!

Afbeelding

De Teenverwarmers zijn speciaal ontwikkeld om tijdens het dragen van schoeisel het voorste en meest koudegevoelige gedeelte van uw voeten aangenaam te verwarmen gedurende 6-8 uren. U brengt de plakzijde aan op de sok voor een aangename warmteverdeling.
Do
-
Na gebruik in luchtdicht tupperware bakje bewaren dan blijft de warmte tijd gegarandeerd

In de uitverkoop!
€ 2,55 incl. BTW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:32

Ik heb van dr. Vogel abroflor tegen winterhanden en voeten en smeer mijn bene er ook mee in. Maar mijn vingers worden echt heel dik en jeukend en mijn tenen ook..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:19

ik vrees dat er echt niet veel aan te doen is....
ook ik heb al een kleine 10 jaar last van winterhanden en tenen...de blaasjes,blaren,rode pijnlijke plekken,dikke gewrichten,gezwollen tenen,....(en na de winter kan ik dan bv an mijn kleine teen een 'afgestorven vel' van ettele milimeters 'afkrabben)

ik heb al vanalles geprobeerd...zalfjes,poedertjes,dikke kousen,...

het enige wat volgens mijn ha nog zou kunnen helpen zijn pilletjes tegen dementie,omdat die de aderen meer open zetten....maar daardoor daalt ook je bloeddruk en die van mij is te laag om die pilletjes op een veilige manier te kunnen slikken...voor mensen met een hoge bloeddruk zou dit mss een oplossing kunnen zijn?

hier hebben mijn handen het al erg te pakken gehad(6 van mijn 10 vingers hadden koudeblaren en plekken),maar ondertussen al best goed genezen,en nu komen mijn tenen eraan....pijn,amper kunnen stappen zolang je in de warmte bent,jeuken dat het niet meer normaal is,....

maar och,het gaat over

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:25

Ik heb het laatst uitgevonden! Ik mest eerst 6 stallen zo snel mogelijk zodat ik het bloedheet krijg en daarna ga ik rijden :D Geen kouwe voeten of handen meer gehad :D

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:17

ik had vroeger ook altijd flinke kloven in mijn handen, totdat ik bij mijn eigen pony's het ijs dagelijks uit hun waterbak moest hakken en pakken. sindadien nooit meer droge of koude handen gehad.

dus idd gewoon aan de kou laten wennen :j ik draag ook nooit handschoenen, als ik koude handen heb pak ik was sneeuw of ijs en na een minuutje zijn mijn handen weer warm

klinkt raar maar het werkt echt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:30

Ik heb sinds vandaag ineens aan een winterteen vast (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) een soort eczeemplek zitten. Nooit eerder last van gehad (van allebei niet trouwens). Kan dat wat met elkaar te maken hebben? Iemand ervaring mee?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:33

wintertenen kunnen er op verschillende manieren uit zien, dus als je niet zeker weet dat het een winterteen is is een bezoekje aan de HA een goed plan! Het kan nl ook een schimmeltje zijn en dat is met een zalfje zo weer weg.
Het kan evengoed wel een winterteen zijn, bij mij zien sommige plekken er ook wel uit als een eczeemig gebeuren, maar dat is pas meestal in een later stadium, dan zit de plek er al wel even...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:36

Ik heb altijd kloofjes en een hele droge huid. Heb alle smeerseltjes geprobeerd van Vichy, Nivea, Zwitsal, Uierzalf enz enz en ik zweer nu bij Ambachtscreme. Wat een topspul! werkt een hele dag, trekt snel in en maakt je handen niet heel vettig zoals uierzalf.

Ik merk dat zodra mijn voeten goed in het "vet" zitten ze ook warmer blijven

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:44

delerium schreef:
wintertenen kunnen er op verschillende manieren uit zien, dus als je niet zeker weet dat het een winterteen is is een bezoekje aan de HA een goed plan! Het kan nl ook een schimmeltje zijn en dat is met een zalfje zo weer weg.
Het kan evengoed wel een winterteen zijn, bij mij zien sommige plekken er ook wel uit als een eczeemig gebeuren, maar dat is pas meestal in een later stadium, dan zit de plek er al wel even...

Klopt, de teen is al een poosje dik en rood/paarsig, jeukt soms en doet soms echt pijn. Had het ook aan een paar tenen aan de andere voet, maar dat is weer weg getrokken. Maar aangrenzend aan die dikke teen zeg maar, onstaat nu een soort eczeemplek (meer op de voet, maar wel 'vast' aan die teen).

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:33

Ik hoorde laatst dat over je voeten heen plassen onder de douche schijnt te werken. :+ Dat schenen de mensen vroeger te doen.. Heb 't nog nooit geprobeerd, haha.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:01

tja..vroeger aten ze ook pissebedden om van het bedplassen af te komen, maar of dat nou gewerkt heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:48

bah,
het verschrikkelijkste vind ik overigens (ik weet niet eens of dat echt winterhanden zijn hoor) als ik buiten in de kou ben geweest, en mijn vingers doen helemaal pijn en alles. Als je dan weer naar binnen gaat. Ik bijt best wel erg nagel, mss komt het daardoor. Maar als mijn handen dan weer opwarmen, dat doet zóóó'n pijn... Dan wordt het echt zwart voor m'n ogen.

koude tenen heb ik dan weer nooit last van :Y)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:18

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:25

Winterhanden/tenen zijn dus opgezwollen, roodachtig, en kriebelen erg of doen pijn?
Geweldig, weet ik eindelijk wat ik heb.. :+
Het viel me al op dat het steeds kwam als het kouder werd.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:48

Ik heb ook sinds vorig jaar last van wintervoeten (en dit jaar opnieuw).
Ultieme tip is voor mij toch vitamine A zalf (op voorschrift van de dokter zelfgemaakte zalf af te halen bij de apotheker). Ik had het dit jaar weer extreem, echt heel hard jeuken en erg veel pijn (vooral onder de douche en in bad, met het warme water, dat was echt de hel!), maar door veelvuldig met de zalf te smeren, is het nu zo goed als voorbij. Verder heb ik wollen zooltjes in m'n schoenen, en als ik die niet heb draag ik een dun paar sokken, met daarboven wollen sokken (beter voor de bloeddoorstroming dan katoenen sokken, en natuurlijk een stuk warmer).

Oh, ik vergeet nog iets zeer belangrijk! Ik ben meermaals met m'n voeten in een ijskoud voetbadje gaan zitten (goed voor de bloeddoorstroming). Heerlijk was dat (niet op het moment zelf, dat is even doorbijten), daarna was ik steeds een tijdje jeuk- en pijnvrij.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:56

Wisselbaden!
30 sec in heel warmwater, 10 sec in ijskoud water. Een soort sauna effect.

Al hielpen die injecties bij de dokter bij mij echt super, helaas is dat er niet meer.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:58

Het enige dat echt helpt is inbeweging blijven zodat het bloed goed blijft stromen. Verder buiten zoveel mogelijk muts op (meeste warmte van het lichaam gaat verloren via het hoofd), kleding in laagjes en ik heb meestal fleece handschoenen aan. Ik heb meestal Stapp sokken aan met daarover heen een stel pluizige sokken van Zeeman van ik denk microstof. Verder al voor het koud wordt goed smeren met een rijk product zodat de huis niet zo heel snel kapot kan scheuren. Ik gebruik zelf olie van Louis Vidmer.

Wij hebben op ehbo vorig jaar winter speciale bijeenkomst gehad over koudeletsels, was erg interessant.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:00

jaaaa ik ga alle tips es bekijken heb namelijk ook altijd last van ijskoude handen en voeten :(