Su_Cr_Cheese schreef:ik heb een (hard)drugsverslaafde moeder , helaas is ze nu al ong 25 jaar verlaafd en ik heb wat dat betreft de gekste dingen gezien
Ga vanavond even op verder
Heb even nagedacht of ik het wel op i net wou gooien maar doe het wel
Misschien heeft een ander er wat aan
Mijn moeder is helaas door verkeerde vrienden aan de drugs geraakt alhoewel ik erbij blijf dat ze zelf een keuze had
Ze gebruikte toen alles wat los en vast zat
Toen ze erachter kwam dat ze zwanger was van mij is ze goddank gestopt met de heroine
Toen ze bevallen is van mij heeft ze een gigantische terugslag gehad , later kwamen we erachter dat het waarschijnlijk
een postnatale depressie was
Ze heeft met mij een paar weken in een opvang gezeten maar helaas is dat niet goed gegaan en heeft ze me gedumpt bij mijn oma om voor anderhalf jaar vermist te zijn
Daar weet ik allemaal verder niks van alleen dat mijn oma eraan kapot ging
Wat ik wel nog weet zijn alle leugens en problemen en weet ik veel wat
Toen ik wat ouder werd kreeg ik het allemaal wel mee (helaas)
De leugens tegen mijn oma maar vooral het stelen
Ik weet nog dat mijn oma een spaarpotje voor mij had waar ze al tijden elke week 5 gulden in deed
Nadat mijn moeder weg was was dat spaarpotje ook weg evenals de fiets en de nieuwe stereo
Helaas kon mijn oma echt niet tegen haar op en zoals ze zelf zei , het is en blijft mijn dochter
Dus kwam ze ook na een half jaar weer doodleuk thuis en vlgens haar was er niks aan de hand
Ik weet niet meer precies hoe maar op een dag heb ik als kleiner kind een blik gevonden met allemaal aliminium troep erin
e ik had in mijn hoofd gehaald dat dat de reden was dat mijn oma zo ongelukkig was (wat kunnen kinderen veel doorhebben)
en ik heb toen geprobeerd om het door de wc te spoelen
Helaas is mijn moeder erachter gekomen en toen is de hel losgebarsten
Ze dacht dat mijn opa het had gedaan en heeft het hele huis overhoop gehaald hysterisch als ze was
Daarbij haalde ze zelf de zomen van mijn opa's trui open omdat ze dacht dat hij het daar verstopt had
Toen mijn opa het nie meer aankon en haar wou aanvliegen is ze naar beneden gevlogen en heeft daar een schilmes gepakt
mijn opa achter haar aan maar die heft nooit gezien dat ze dat mes had dus die drukt ze zo in zijn buik
(mijn oma was trouwens hertrouwd )
En tja daar sta je als klein kindje met een hysterische moeder die je opa aan het neersteken is en een oma die hysterisch aan moeders arm hangt
Gelukkig hadden de buren door al het lawaai de politie gebeld
Opa had wat steekwonden maar gelukkig oppervlakkig en is helemaal hersteld
Ik schrijf dit expres op om aan te geven hoe onvoorspelbaar een verslaafde is
Helaas werd ze weer zwanger van 1 of andere schooier en deze keer lukte het haar niet om af te kicken dus mijn broertje is helaas verslaafd geboren
Daarbij kon mijn oma het allemaal niet aan want ze kon niet de zorg van mijn broertje op zich nemen , hoe graag ze ook wou
Dus mijn broertje is helaas naar een pleeggezin gegaan en mijn oma heeft hem helaas nooit mogen zien
Mijn oma heeft toen gezegd ik wil dit niet meer en heeft haar dus ook daadwerkelijk een jaar lang de toegang tot het huis geweigerd
Maar dat hou je niet lang vol als op een avond een schreeuwende dochter voor het raam staat en de hele buurt wakker schreeuwt
Dat als ze er niet in mag ze wel een manier verzind en die is niet aardig
ja .... wat doe je dan
Als ze weer eens in de gevangenis zat was het feest thuis
We wisten waar ze was en dat ze haar natje en droogje had en dat ze tenminste niet op straat zwierf
Vaak beloofde ze na het gevang dat ze haar leven ging beteren en dan mocht ze ook weer thuis komen
Verschrikkelijk was dat want alles moest achter slot en grendel en de stereo enz moest dan naar de overburen (vrienden van ans die van de situatie wisten)
Maar ja driemaal raden dat ging nooit lang goed en dan was ze weer de hort op
Het meest verschrikkelijk vond ik het verdriet van mijn oma dan en het was dan een paar weken niet te harden in huis
Mijn moeder kreeg het op een gegeven moment in haar hoofd dat ze met een turkse man naar turkije wou om af te kicken
leek ons niet zo'n goed plan , gelukkig is het toen gelukt om haar weer in de gevangenis te krijgen omdat ze godzijdank nog wat op haar kerfstok had staan
Dit heeft mijn oma kapot gemaakt , zij heeft namelijk tegen al haar moedergevoel in haar dochter aangegeven bij de politie met het hele verhaal
Ook hebben we eens bezoek gehad van 1 van haar criminele vriendjes die het huis heeft leeggehaald
Vakantie konden we ook niet want mijn oma was dan heel erg bang dat als ze terugkwam het hele huis overhoop zal liggen of dat haar vriendjes hun hol in het huis hadden gemaakt
Mijn oma is helaas plotseling overleden toen ik 14 was en mijn moeder was nergens te bekennen en ja de begravenis kun je niet uitstellen maar dat gaat zo tegen je gevoel in want mijn oma leefde voor haar dochter om het zo maar te zeggen
Ik ben toen met mijn opa naar de politie gegaan met het verhaal en gelukkig begrepen ze het alweer en zijn actief op zoek gegaan naar haar
Bleek dat ze gewoon weer in het gevang zat in breda ofzo maar dat ze ons nog niet gebeld had
Gelukkig kon ze op tijd bij de begravenis zijn maar..........met 2 man begeleiding die zichtbaar pistolen/geweren droegen aan de broek
(gelukkig waren deze mannen wel zeer discreet)
Nou echt dan voel je je vernederd , je wil je oma het laatste afscheid geven , eentje die haar waardig was en dan weer komt ze het verpesten
Normaal doen kon ze ook niet alleen maar hysterisch gillen en stampij maken op de begravenis
Begrijpen doen we het wel want haar grote steun was natuurlijk weggevallen en ze kon al niet zo goed met de emotie's omgaan
Toen ik ouder werd kreeg ik van haar telefoontjes , dat ze bij een klant van haar zat en dat deze haar zo pijn deed wat ze moest doen
Ja sta je als druif van 16 niet wetende wat te zeggen , de volgende dag belde ze weer dat haar klant dood op bed lag en dat ze niet wist wat ze moest doen
Ik heb maar gezegd dat ze weg moest wezen en vanuit een cel de politie moest bellen
Dat heeft mij een behoorlijke deuk opgeleverd moet ik zeggen
Mijn moeder is duitse dus het gebeurde ook wel dat ze werd opgepakt en uitgezet naar duitsland
1 keer ben ik bij haar op bezoek en ik was ook eerder weg dan de bedoeling was
Ze zat in een opvang voor verslaving in Hamn en daar mocht ze dus ook bezoek ontvangen
Daar hadden ze speciale kamers voor waar het bezoek kon logeren
3 sloten op de deur en tralies voor de ramen
Nee was snel weer weg
Helaas heb ik ook een antal keer door het hele land bij de politie moeten optreden want er was een vrouw die nog niet geindentificeerd was dood gevonden
en ze vermoedden dat het mijn moeder was
Moet zeggen hier is altijd netjes mee omgegaan en er werd mij echt gevraagd of ik dit wel wou doen en ik kreeg gelukkig niet meteen een lijk om het zo maar te zeggen te zien
Vaak kon ik door omschrijvingen al aantonen dat ze het niet was
Tandarts gegevens enz kon helaas niet want ze had geen enkele tand meer in haar mond
1 keer heb ik op een tv scherm een gezicht van een vrouw gezien maar dat was niet mijn moeder
En zal ik je eerlijk ertellen en eigenlijk schaam ik me ervoor , ik vond het jammer dat zij het niet was en ik was jaloers op de familie van deze vrouw
Want deze hadden rust en konden verder
Zo kabbeld het al jaren door , ze leeft nog steeds heeft helaas hiv opgelopen en normaal denken kan ze ook niet echt meer
Af en toe laat ze wat van zich horen
Ze woont nu met een man samen een beetje een samenwerkingsverband zeg maar
Zij zorgt voor net huishouden en hij zorgt voor haar
Ach ze word weer wat dikker en ze heeft een vaste verblijfplek en haar natje en droogje
en dat gun ik haar wel
Nu zul je je ook wel afvragen waarom breek je dan niet met haar ?
Ik kan dat op de 1 of andere manier niet , het blijft mijn moeder maar vooral de dochter van mijn lieve oma die zoveel voor haar wou doen
Voor haar doen we dit zodat er een klein beetje gezorgd word voor haar
Is een heel verhaal geworden zie ik en wat persoonlijker dan de bedoeling maar ben maar gewoon gaan schrijven
Wel wat afstandelijk geschreven maar dat kon even niet anders
Als iemand vragen heeft stel ze gerust , ben bijna ervaringsdeskundige en helaas met mij meer zie ik
heel snel ruzie.

) en toen is ze weer 2maanden terug gegaan naar haar ouders, en die wonen in Brabant. En ik als 13jarige ging net naar de eerste van de middelbare (was in de zomervakantie) toen heeft ze weer een huis 'gekregen' (urgentie) en toen zijn we daar gaan wonen. daar raakte ze weer zwaar verslaafd terwijl ik met haar in een huis woonde, ook ontzettend veel ruzie gehad, en wij hebben toen der tijd ook iemand in huis wonen, een 'vriend' van haar, huurde een kamer bij ons. Als hij er niet was geweest, weet ik niet wat er van mij terecht gekomen zou zijn.. echt niet. Hij kocht eten voor me, zorgde dat ik afentoe nog wat kon kopen, en vooral zorgde voor rust in m'n hoofd terwijl mn moeder als n idioot aan het zuipen/blowen/snuiven was. Toen was ik 14, en luisterde voor geen meter naar m'n moeder. Het is zo erg geweest dat ik 
en ik kan me herinneren dat ik de hele terugweg naar huis (op de fiets) in mezelf heb lopen schelden dat ik het zover heb laten komen 
ik kan geen disney film zien zonder emotioneel te worden.
werkelijk heerlijk haha