Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:43

siskeh schreef:
Hoe zit het met jouw familie verder? komt er suikerziekte voor?

Even naar de huisarts kan ook geen kwaad als je niet weet waardoor het komt

Nee, suikerziekte niet, obesitas wel. Mijn moeder, oma, tantes en ooms hebben allemaal overgewicht. Laatste wat ik zou willen is hun achterna gaan, haha, vandaar dat ik me er zorgen om maak. :P

Annetje

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:45

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!

Nog even over het 5x per dag eten en jouw link naar Sonja Bakker. Dat dus echt niet doen! Sonja Bakker heeft een crashdieet en zij laat je veel te weinig kcal binnen krijgen. De richtlijnen kun je best volgen, maar je zult dan wel veel meer moeten eten dan zij voorschrijft.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:45

@TS: ahh des te meer reden denk ik om naar de huisartst te gaan!(en daarna door naar de dietiste)
Mijn beste vriendin is in een korte tijd ook enorm aangekomen.
Met dieten kwam ze erachter dat ze verslaaft was aan snelle koolhydraten.
In haar familie kwam suikerziekte voor, en dit was dus een "voorbode"

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:47

Oh. :+ Haha, ik heb er lekker veel verstand van. :D Misschien dat de huisarts dan gelijk tips heeft wat betreft voeding of een dietiste weet, want blijkbaar gaat dat niet goedkomen in mijn eentje.

Pff en nu slaap ik natuurlijk de hele nacht niet, door die enge zwangerschapstest. Het zal vast niet zo zijn, maar het zal je maar gebeuren.. := Ik hoef geen kind op mijn 18e/19e..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:50

Hormonale verandering zou er voor kunnen zorgen dat je aankomt in gewicht. Dat je al zoveel jaar de pil slikt wil niks zeggen. Ik slikte ruim 5 jaar dezelfde pil toen ik opeens last begon te krijgen van bijwerkingen. Bepaalde bijwerkingen sluipen er namelijk in naar mate je iets juist langer gebruikt. Ik zou de pil dus zeker niet uitsluiten als oorzaak.

Verder over je eetpatroon. Het gaat niet alleen om hoe gezond je eet, maar vooral om de hoeveelheid! Daar moet je ook goed op letten.
Als jij héél veel gezond eet, dan eet je misschien alsnog te veel (gewichtstoename komt immers door inname = groter dan verbruik).
Helemaal vetarm eten is ook niet goed, omdat dit slecht is voor je spijsvertering. Dat zijn dus wel allemaal dingetjes waar je rekening mee moet houden.

Veel succes bij je huisarts in ieder geval.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:51

Waarom heb je eigenlijk geen test in de drogist gehaald? Dan kun je hem gelijk doen en kun je vannacht wel slapen. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:53

lucifertje schreef:
Als je te weing voedingstoffen binnen krijgt slaat je lichaam alles wat die binnen krijgt op als vet.

Zat ik ook aan te denken :j hoe minder je eet, hoe meer vet je opslaat. Een kennisje van me eet maar 2x per dag, en soms een koekje tussendoor. En hetgeen dat ze dan eet, is vaak niet echt gezond. Zij is dus ook echt te dik, en heb vaak gezegd dat ze vaker en gezonder moet eten. Maar zie dat maar eens tussen de oren te krijgen.

Verder heb ik tot mijn 22e 55 kg. gewogen (ik ben 1.72) en weeg er nu 62.
Ik heb niet veel anders gedaan dan meer vrouw worden, soms kun je er ook echt niks aan doen.
Enige voordeel voor mij was dat ik nu een cup B heb ipv A (en blij dat ik was!).

Al een test gedaan?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:54

Omdat ik vandaag overdag niet weg kan, omdat ik aan het oppassen ben.
En daarnaast zou ik dat ook niet durven, heel stom natuurlijk, ze verkopen wel vaker zwangerschapstesten, haha en ze kennen me toch niet, maar toch.. :o

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:54

Ja gewoon naar de drogist en er 1 halen! Meteen thuis plassen en binnen enkele minuten de uitslag! Dan hoef je daar iig niet zenuwachtig over te zijn..
Ik blijf helaas ook aankomen.. Ben afgelopen jaar weer 6 kilo aangekomen.. Ik heb me er nu even bij neergelegd.. Na de kerst weer extra veel sporten en gezond blijven eten..
Enige vervelende, die kleren idd..

Edit: waar wil je dan die test doen?! Iemand hem laten kopen? Dokter geeft jouw die namelijk niet zomaar,,

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:55

Anoeska27 schreef:
Ik heb exact hetzelfde als jij. Ik kom alleen maar aan terwijl ik meer sport en gezonder eet, heel frustrerend. Bij mij is er uit bloedonderzoek gekomen dat ik een heel groot tekort aan vitamine D heb. Waarden schijnen rond de 80 te moeten liggen en ik zit onder de 30. In het rijtje symptomen komt aankomen ook voor.

Vitamine D tekort komt in de winter erg veel voor, dus misschien is dit bij jou ook het geval.

Mensen met een getinte huid hebben trouwens ook eerder kans op vitamine D tekort. Aangezien groot deel van vitamine D wordt aangemaakt door zonlicht. Een donkere huid laat (vanzelfsprekend) minder zonlicht door...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:58

Je zou je oppaskinderen mee kunnen nemen toch? Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als je nog iets onbenulligs erbij haalt dan hebben ze toch niet door wat jij koopt :+ (tenminste dat zouden de mijne niet doorhebben (7,9,11).

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:02

_Lola_ schreef:
Ja gewoon naar de drogist en er 1 halen! Meteen thuis plassen en binnen enkele minuten de uitslag! Dan hoef je daar iig niet zenuwachtig over te zijn..
Ik blijf helaas ook aankomen.. Ben afgelopen jaar weer 6 kilo aangekomen.. Ik heb me er nu even bij neergelegd.. Na de kerst weer extra veel sporten en gezond blijven eten..
Enige vervelende, die kleren idd..

Edit: waar wil je dan die test doen?! Iemand hem laten kopen? Dokter geeft jouw die namelijk niet zomaar,,

Als je even terug leest, heb ik hem op internet besteld (gelijk een setje van 3, voor volgende keren of positieve uitslag. Dan moet ik wel 3 keer testen voor ik het zelf wil accepteren. :+ ), en komen ze morgen binnen. :)

De kinderen zijn 3 en 5, waarvan die van 3 op het moment ligt te slapen. :D Gelukkig een goed excuus dus, haha! En de kinderen mogen het van mij weten, die weten toch niet wat een zwangerschapstest is. Maar ik ben gewoon geen held in het 'zulk soort dingen' kopen in een echte winkel. :') Net als dat ik condooms niet in de drogist durf te halen en een vibrator online zou bestellen, in plaats van halen in een Christine le Duc winkel. :P

Sigrid: Ah, dat wist ik niet! Op zich wel logisch, als je het zo verklaard. Even opgezocht en naast zonlicht, komt het ook veel in vis en ei voor. Laat ik dat nou ook erg weinig eten. :)

Die dokter wordt gek als ik kom met alle mogelijke oorzaken! :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:06

Haha, ze zijn er niets voor niets en ze kunnen je allicht helpen. Als je er vanuit gaat dat je niet zwanger bent en er is niets met de vitamine D, dan vindt hij vast wel iets anders!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:08

Jakkes... :=
Dat is niet fijn...
Jij hebt op de foto's een figuurtje waar menig mens stikjarloers op is kan ik je wel zeggen.

Ik ben nu bijna 18, geen sprietje maar ik ben erg gehecht aan mijn niet zwembandjes. B-)
Nu hopen dat mij dat niet overkomt... Ik slik verder geen pil, dus wie weet..

Nu ben ik alleen een beetje spierloos doordat ik thuis zit.
Verder sport ik niet.
Eerst fietste ik 15 km per dag met school, én gym en paardrijden.
Nu niets meer van dat alles al meer als een jaar en ik ben niets aangekomen in die 4 maanden stilzitten thuis.
Alleen de spieren zijn een beetje weg.. :7

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel eet. Ik pas het van mezelf lijkt wel aan aan wat ik nodig heb aan eten.
Ik leef op limonade en chips eet ik maar zelden. Snoep is ook niet veel.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:10

Spieren wegen zwaarder dan vet, dus als jij je spieren kwijt bent geraakt dan zou je af moeten vallen.. Blijf je op hetzelfde gewicht dan heb je dus meer vet terug gekregen dan spieren ;) .

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:14

Iew, dit verhaal komt mij eng bekend voor.
Ik ben ook 10 kilo aangekomen toen ik ging samenwonen met mijn vriend en eigenlijk niet heel veel aan mijn eetpatroon veranderde.
Ik lette er niet zo op, maar nu ben ik toch echt heel erg veranderd in figuur. Had ook zo'n figuur als jij, maar ben nu toch erg onzeker over mijn toch wel mollige lijnen...
Ik ben gestopt met de pil (ook M30) en aan een andere gegaan en ben gelijk 4 kilo afgevallen zonder er wat voor te hoeven doen.
Blame it on the hormones!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:15

Ik kwam eerst aan door de Diane35 pil, maar die staat er ook om bekend. Nu heb ik de Yazmin, die is lichter en zorgt ook bij sommigen voor gewichtafname, misschien wel iets voor jou als je van pil gaat veranderen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:19

Ik wilde sowieso gaan switchen inderdaad, omdat ik hem ook niet meer vertrouw. De laaste keren was ik steeds maar 2 dagen heel licht ongesteld, terwijl ik juist altijd best heftig, met veel pijn menstrueerde.
En nu maar hopen dat die lichte menstruaties van de afgelopen maanden niets met een zwangerschap te maken hebben. :D Hou jullie op de hoogte!

De Yazmin wordt zeker niet vergoed? := Weet niet wat de prijs is van de pil, maar zo'n rijke student ben ik niet, haha!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:20

Ik ben ook student hoor en voor een heel jaar kostte hij me 58 euro.. Hij wordt dus inderdaad niet vergoed.. :)
Maar de prijs vond ik wel meevallen opzich..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:24

Destino schreef:
Spieren wegen zwaarder dan vet, dus als jij je spieren kwijt bent geraakt dan zou je af moeten vallen.. Blijf je op hetzelfde gewicht dan heb je dus meer vet terug gekregen dan spieren ;) .

Ik ben in ieder geval niet zwaarder geworden.
Gewogen heb ik mezelf namelijk niet voor die tijd, de weegschaal was al jaren leeg. :D
Afgevallen ben ik sowiezo door medicijnen. Mijn eetlust was nul.
In 4 maanden ben ik niet aangekomen sinds ik mij 4 maanden geleden heb gewogen.
Een bodyboulder ben ik nooit geweest ook.

En zwaarder boeit mij niet, want spieren wegen meer zoals jij al zegt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-12-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:25

Zolang dat maar goed is inderdaad :)
Maar eigenlijk heb ik ook wel het idee dat iedereen tegenwoordig zo vreselijk dun is/wil zijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:30

Destino schreef:
Maar eigenlijk heb ik ook wel het idee dat iedereen tegenwoordig zo vreselijk dun is/wil zijn!

Dat is ook zo.
En sinds die 4 maanden zit ik ook echt stil thuis, vandaar dat ik het in de gaten houd.
Dit is dus al ''spierloos'' gewogen en ik zit op 57-58 kg met 1.70.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:32

Ik heb ook goede ervaringen met de Yazmin. Ik slikte voorheen ook de M30, en ik kreeg pas na bijna 10 jaar last van bijwerkingen. Toen ben ik een tijdje pilloos geweest, en nu dan de Yazmin. Fijne pil hoor!

Ik ben onlangs 10 kilo afgevallen met hardlopen en verder gewoon eten. Nu nog een paar kilo eraf, maar dat komt in 2010 wel. Ik ben van broekmaat 44 naar maat 38 gegaan. Misschien iets om te proberen?

Ik kan overigens alleen maar dromen van jullie gewichten..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:33

Puchje schreef:
Ik ben ook 10 kilo aangekomen toen ik ging samenwonen met mijn vriend en eigenlijk niet heel veel aan mijn eetpatroon veranderde...... Blame it on the hormones!

Inderdaad, hormonen, het is ECHT geen fabeltje:

Een goeie man maakt er kont en tieten an.

Ik heb ook zo'n periode gehad net na de start van mijn relatie. Zo'n 8 kilo erbij, waarvan er later wel weer enkele verdwenen zijn. Weer later ben ik aan de Implanon gegaan en in anderhalf jaar 10 kilo aangekomen. Na nog meer vreselijke bijwerkingen heb ik dat ding er na die anderhalf jaar uit laten halen en liep het gewicht binnen een jaar weer terug. Hormonen zijn rare dingen, maar het is ook niet realistisch om te verwachten dat je altijd een puberlichaam zult blijven houden. Eens moet 't gebeuren hoor!
Laatst bijgewerkt door Firedancer op 16-12-09 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:34

Destino schreef:

Nouja, als je 18 jaar dun/slank bent en dan vanaf je 19e jaar ineens zoveel zwaarder wordt, is dat wel even slikken. Is het gewoon iets natuurlijks, ga ik niet dieten, maar als er iets aan de hand is en het verholpen kan worden, ben ik inderdaad liever slank! :)