Zelf iets aanvinken op bloedprikformulier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:46

Laura82 schreef:
Als ik goed begrijp waarvoor je getest wil worden ;) kan je ook bij speciale klinieken, daar is het verders "anoniem", geen vragen enzo. @bonbon: niet aardig van de dokter inderdaad om het zo te brengen, maar toch is het wél een nuttige test :) Als jij daar niet voor wil betalen prima, je mag ook weigeren...

heb ik de eerste keer gedaan, maar nu ben ik een aantal maanden verder en heb ik zo'n formulier in mijn handen waarop hivstaat en denk ik dat is makkelijk, gewoon aankruisen en testen maar

Yucca

Re: Zelf iets aanvinken op bloedprikformulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:47

Gek dat je op die andere dan wel getest bent op op *** niet....

nickyu

Laura82 schreef:
Als ik goed begrijp waarvoor je getest wil worden ;) kan je ook bij speciale klinieken, daar is het verders "anoniem", geen vragen enzo. @bonbon: niet aardig van de dokter inderdaad om het zo te brengen, maar toch is het wél een nuttige test :) Als jij daar niet voor wil betalen prima, je mag ook weigeren...

klopt maar die zie je niet overal

net zoiets als internet cafe's en bibliotheken etc sommige mensen zijn hoogst verbaasd dat
die niet in elk gehucht zijn :')

die ene moet idd na 6 maanden voor een 2e keer om het zeker te weten
Laatst bijgewerkt door nickyu op 15-12-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Als je het uiteindelijk niet aandurft om het hokje aan te kruisen, kun je je nog altijd aanmelden als bloeddonor. Dan wordt je bloed daar standaard op getest en kun je van te voren aangeven of je erover geïnformeerd wil worden of niet...

Maar ik zou gewoon even de assistente bellen (door de telefoon is het misschien minder eng?), het verhaal uitleggen en vragen of ze een nieuw formulier willen opmaken met daarbij wel die test aangekruisd.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:48

Laura82 schreef:

Ben niet bepaald op mn bekkie gevallen :P maar was wel lichtelijk overdonderd zeg maar :P
Naja en achteraf gezien was die niet nuttig aangezien ik helemaal niks mankeer :') alles klopte maar krijg blijkbaar in stressige tijden gewoon hoofdpijn :P

@TS naja daar was ik ook wel benieuwd naar :P

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:48

Daar krijg je als het goed is helemaal geen vragen over, bij zulke dingen wordt volgens mij alleen "Ok!" geantwoord. Teminste, zo ging het bij mijn vriendin wel. (16 en wou getest worden op zwangerschap + soa's) die heeft geen vragen gehad hoor. :n

Het is ook niets om je over te schamen, kan iedereen gebeuren toch?

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:49

[quote="Yucca"]Gek dat je op die andere dan wel getest bent op op *** niet....[/quote

Ja ook gelukkig...maar pas na drie maanden kun je dat zien in je bloed. toen was het helaas net gebeurd, en had ik gelijk een knopje in mijn hoofd dat ik me gelijk moest laten testen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:49

wel mooi , ts noemt het beestje niet bij het naampje en echt iedereen weet waar het over gaat :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:50

Haha, ja inderdaad!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:51

nickyu schreef:
wel mooi , ts noemt het beestje niet bij het naampje en echt iedereen weet waar het over gaat :D

haha wel fijn, maar ja wie gaat er nou een probleem van maken als hij of zij nog extra op vitamine b12 getest wil worden ..???

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:52

ach ook genoeg , t zit m maar net in de waarom

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:53

jemaine schreef:
PingWing schreef:
Tsja, als je daarop positief getest blijkt dan krijg je gegarandeerd vragen. Wat wil je daarmee doen?

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere dokter, een waar je je wel prettig genoeg bij voelt om alles mee te bespreken. Daar is t uiteindelijk je dokter voor.

Succes ermee

Ja daar ben ik mij van bewust dan zal ik die vragen zeker beantwoorden, dan kun je niet anders. Maar ik had toen ik kwam een vervanger en die durfde ik niet te vragen. Ik hoop niet positief maar ik wil het gewoon een keer getest hebben.
Laatst bijgewerkt door Bonaire op 15-12-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:54

Dat is ook een goede de huisartsenpost bellen of dat mag, dat is een hele goede!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:55

Waar je wel mee zit, is dat verschillende testen met verschillende buizen wordt afgenomen. Je hebt Serum en Plasma buisen, en in de Plasma buizen heb je ook weer verschillende toevoegingen omdat sommige testen niet met de standaarbuis kan. Er is dus een kans dat je dat vakje aankruist, en het lab de buis gaat zoeken die er dan bij had moeten zitten.. Snappie?

EDIT: je zou idd huisartsenpost kunnen vragen :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 15-12-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:56

Die dokter gaat zich echt niet helemaal precies herinneren wat ie allemaal bij jou heeft aangekruisd hoor. Hoeveel bloedformulieren denk je dat ie uitschrijft per dag? En ookal zou ie het vreemd vinden, het kan dokters echt niks schelen. Het is JOUW lichaam! Ik kruis zo vaak wat aan, nog nooit problemen gehad en ook nog nooit vragen. :)

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:57

Mariska_28 schreef:
Waar je wel mee zit, is dat verschillende testen met verschillende buizen wordt afgenomen. Je hebt Serum en Plasma buisen, en in de Plasma buizen heb je ook weer verschillende toevoegingen omdat sommige testen niet met de standaarbuis kan. Er is dus een kans dat je dat vakje aankruist, en het lab de buis gaat zoeken die er dan bij had moeten zitten.. Snappie?

EDIT: je zou idd huisartsenpost kunnen vragen :D

Ja dat kan wel, maar het lab weet toch niet precies de reden waarom ik kom, die krijgen pas een paar minuten van te voren mijn formulier in hun haden gedrukt..als ik begrijp wat je bedoelt...

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:57

Maar ik ben er helemaal uit, ik ga de huisartsenpost bellen, dan voel ik mij wat "legaler" :D Dank jullie wel!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:02

ookal zeggen ze nee, het is echt geen probleem, ik doe het al jarenlang. Gewoon vaak zelfs uit nieuwsgierigheid. Als je gaat vragen krijg je bijna altijd nee te horen terwijl er veel omwegen zijn!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:03

phormicola schreef:
Die dokter gaat zich echt niet helemaal precies herinneren wat ie allemaal bij jou heeft aangekruisd hoor. Hoeveel bloedformulieren denk je dat ie uitschrijft per dag? En ookal zou ie het vreemd vinden, het kan dokters echt niks schelen. Het is JOUW lichaam! Ik kruis zo vaak wat aan, nog nooit problemen gehad en ook nog nooit vragen. :)

Euhhh mijn dokter noteert echt wel wát ie heeft laten testen hoor... Zou een beetje stom zijn als ie geen idee meer heeft waarvoor ie je heeft doorgestuurd...
@nickyu: ik weet heus dat die posten niet overal zitten, maar het is wel een manier om het netjes op te lossen. Aangezien TS het al vaker op zo'n locatie heeft laten testen, lijkt het me niet onmogelijk ;)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:14

hoe wil je dan de uitslag krijgen.......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:47

Jeetje, dat kan je toch gewoon aan je huisarts vragen????
Niks om je voor te schamen hoor.
Ik heb me er ook wel eens op laten testen en dan vroeg ik gewoon ik wil op HIV getest worden punt!
Ik denk dat hij/zij liever heeft dat je dat wel doet als dat later blijkt dat je het hebt en er mogelijk andere mee besmet.
Zet je schroom opzij meid, gewoon effe assistente bellen en vragen of ze je daar ook effe op kunnen prikken.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:10

Als je je op besmetting met HIV zou willen laten testen kan dat anoniem via een HIV sneltest. Je komt binnen, bloedafnemen, even vragen waarom je er bang voor bent. Half uurtje in de wachtkamer, uitslag en evt nagesprek.
Je huisarts hoort daar pas van wanneer je positief test en behandelt moet worden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:31

jemaine schreef:
dat klopt het is mijn bloed en ik moet extra lijden met nog een extra buisje bloed bah

Er gaat helemaal niet zoveel bloed in zo'n buisje hoor, al lijkt dat wel zo als ze er met zoveel aankomen lopen :D

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 06:50

jemaine schreef:
Ja daar ben ik mij van bewust dan zal ik die vragen zeker beantwoorden, dan kun je niet anders. Maar ik had toen ik kwam een vervanger en die durfde ik niet te vragen. Ik hoop niet positief maar ik wil het gewoon een keer getest hebben.

Dus je had niet je eigen huisarts?
Dan is het toch helemaal niet zo'n probleem?
Hij weet toch niet waar die vervanger je op heb willen testen.

Ik heb zelf ook wel eens wat extra aangekruist op mijn bloedprikformulier.
Maar zal het niet gauw nog is doen, alles waar ik mee loop vraag ik gewoon aan de arts ;)
En zeker iets als een hiv-test zou ik met je arts overleggen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:37

meeste ha hebben een dossier waar alles instaat. die kan een andere ha ook vervanger bekijken hierin wordt ook gemeld waarop getest is en de uitslagen
ik moet regelmatig bloed laten prikken en alles komt in de comp te staan.
maar wel netjes dat je even belt voelt stukkie legaler