Buikje wegtrainen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 23:38

Romy_Winter schreef:
Laurabyoux: als je een buikje hebt echt onder je navel ligt dat 9vande10 keer aan je darmen! Meer poepen! :D

Hmz dat gaat ook allemaal goed hier dus dat wordt toch buikspieroefeningen doen vrees ik :P
Maar daar heb je er heel veel van, toch?

mick75

Re: Buikje wegtrainen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 02:04

Hier nog iemand met dat probleem. Krijg zelfs soms de vraag waarom ik het mijn kind aandoe om nog op een paard te klimmen terwijl ik toch duidelijk hoogzwanger schijn te zijn...

Heb mezelf een stepapparaat aangeschaft (omdat ik een hekel heb aan sportscholen en je me daar met geen 10 trekpaarden naar binnen krijgt), en met 1 week intensief trainen was het resultaat weleenswaar niet visueel zichtbaar, maar wel merkbaar aan mijn broeken (moest een riem aan gaan schaffen, ze zakten flink af). Verder ben ik gaan letten op mijn eetpatroon (in elk geval ontbijten) en veel buikspieroefeningen gaan doen. Wat betreft gewicht werkt het nog niet echt (ik moet minstens nog 7 kilo kwijt) maar wat betreft het volume Mick werkt het wel zeker, er is al een stuk minder Mick, fysiek gezien dan. Hoewel het nog niet zichtbaar is, maar ik train hard door. Ben inmiddels al aan mijn 2e stepapparaat toe, de eerste kon mijn trainingshoeveelheid (een uur per dag op dat ding aan het werk) niet aan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:08

Afvallen hoef ik ook zeker niet, aan m'n benen en armen mogen zelfs nog wel wat bij!
Maar ook mijn buikje, onder m'n navel.. Maar dat kan heel goed aan m'n stoelgang liggen. Heb altijd al heel slecht naar de wc gekunnen.
En strakkere buikspieren ga ik ook maar aan werken :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:14

Je zult een combi moeten maken tussen het trainen van je buikspieren en cardio training ;)
Door oefeningen te doen, bijvoorbeeld crunches train je je spieren, deze gaan zich voeden met de vetjes :D om zsm resultaat te zien, combineren met fietsen of hardlopen ter verbranding :D

Succes oh enne het snelste resultaat boek je door eerst spieren te trainen en daarna te gaan verbranden :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:27

Hier nog een lotgenoot! Wordt er echt niet goed van, dat zwembandje slash babyvet moet weg :+
De beste combinatie hiervoor? Gezond en verantwoord eten, goed en verantwoord cardio en buikspierverstevigende oefeningen.. :j ik kan me alleen nog niet echt goed houden aan het verantwoord eten. Goed eten doe ik wel, vooral goed veel :')

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:37

Ik lees ook mee.. je bent niet de enigste :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:36

Mick, maar val je niet ook op andere plaatsen af met zo'n stepding?

Hoelang doen jullie die oefeningen per dag/per keer?

Ik heb eigk helemaal geen zin om oefeningen te moeten doen, maar ja, dat buikje wil ik ook niet :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:47

Je moet er wel wat voor over hebben he ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:15

Haha. Meld zich hier nog iemand
Bij komt het echter van de pil.
5 kilo aangekomen en dat zie je toch voornamelijk aan buik en borsten.
Borsten maak ik me niet zo druk over, maar dat buikje :\
Probleempje bij mij is dat ik overal spierpijn krijg van buikspieroefeningen behalve in m'n buik. :=
En ik hou zo veel van lekker eten :\

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:19

Heino schreef:
Mick, maar val je niet ook op andere plaatsen af met zo'n stepding?

Hoelang doen jullie die oefeningen per dag/per keer?

Ik heb eigk helemaal geen zin om oefeningen te moeten doen, maar ja, dat buikje wil ik ook niet :+

Die oefeningen zijn ook niet mijn ding.. heb het een tijd gedaan, maar zag niet echt resultaat...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:10

(goed) Doorzitten in draf op je paard doet ook veel goeds en een paar km goed lekker doordraven-lichtrijden.
Ik heb gegarandeerd spierpijn dan in/aan ( :? ) mijn buik.

Daarnaast op je voeding letten en dagelijks bewegen. Ik wandel, fiets en doe buikspieroefeningen. Zo behoud ik mijn platte buik.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:11

Ik eet elke dag gezond, snoep bijna niet, beweeg redelijk..
Nog noooit een platte buik gehad, zelfs niet toen ik eigenlijk wat te weinig woog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:21

Ik heb het ook, net als mijn moeder, mijn vader, mijn broer... Ik eet niet ongezond of zo, ga twee keer per week naar d sportschool, beweeg genoeg op een dag. Mijn benen en armen en gezicht zijn helemaal niet dik ofzo. Ik heb ook geen brede heupen. Het is jammer, maar ik ga mezelf niet uithongeren om het weg te krijgen met 95% kans dat het na een tijdje normaal eten weer erger terugkomt (jojo effect).

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:54

Pff ik meld me ook aan en lees mee. Als ik mijn buikspieren aanspan zijn ze namelijk best hard... onder een laag blubber :+
En het ziet er hier helaas ook naar uit dat het in de familie zit.....

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:10

ik heb dat idd ook onder mijn navel! vind t ook echt heel lelijk, en als het echt aan je stoelgang ligt, misschien een domme vraag :Y) maar... hoe kun je dit dan verbeteren, ik bedoel als ik niet hoef dan hoef ik niet zeg maar :P (haha wat stom om te zeggen)

ik heb ook best last van 'zwembandjes' hoe krijg je deze weg dan? dat is ook echt heel lelijk als je dan een spijkerbroek aan hebt of zelfs een sportbroek (dus gewwoon losjes) dan zie je ze nog als je een strakker truitje aan hebt, t is niet overdreven ofzo maar wil er wel graag vanaf }:0

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 18:14

Kady_ schreef:
ik heb ook best last van 'zwembandjes' hoe krijg je deze weg dan? dat is ook echt heel lelijk als je dan een spijkerbroek aan hebt of zelfs een sportbroek (dus gewwoon losjes) dan zie je ze nog als je een strakker truitje aan hebt, t is niet overdreven ofzo maar wil er wel graag vanaf }:0

Hmm die heb ik dan weer niet :)
Is dat niet te trainen met dansstijlen waarbij je je heupen veel moet draaien oid? (ben echt helemaaaal niet thuis in deze materie :P)

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:16

Heino schreef:
Kady_ schreef:

Hmm die heb ik dan weer niet :)
Is dat niet te trainen met dansstijlen waarbij je je heupen veel moet draaien oid? (ben echt helemaaaal niet thuis in deze materie :P)

oooo jeej, laat ik nou net een drama zijn in dansen, kan t voor geen meter en houd r ook niet van eigenlijk :7

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:20

Ik had 4 jaar geleden na een buikoperatie en weing bewegen een behoorlijke zwemband van vet om mijn buik. Ik heb drie maanden lang buispieren gedaan, 5 dagen per week, veel zelfdiscipline, opgbouwd van beginnen met 20 keer per dag, naar uiteindelijk 250 keer per dag. Mijn voeding wat aangepast, minder vet maar wel meer eten van groenten en vezels en veel water drinken. Ik had na 3 maanden intensief trainen wel een sixpack :D (enneh ben wel al 39 jaar oud) :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:24

Ik lees ook mee, heb er ook last van. :+
Ik moet ook steeds mijn broek ophijsen als ik gebukt hebt en hem weer over mijn vetjes heen hijsen. _O-
Heel irritant en mijn buik flubbert/beweegt gewoon zichtbaar als ik loop. :\
En ik hou mijn buik dan al zoveel mogelijk in...

Ik ben weer met westernrijden begonnen en ik voelde na een half uur joggen (en dus doorzitten) mijn buikspieren idd goed! Maar ik rij niet elke dag dus dat wordt hem ook niet.

Ik ga wel vanaf januari bewuster eten en ik wil meer bewegen. Dus fietsen/joggen/hardlopen maar ik wil ook buikspieroefeningen gaan doen maar wat zijn nou de meest makkelijke oefeningen?

Gewoon op je rug liggen, armen onder je hoofd, voeten op de grond en omhoog/omlaag met je bovenlijf?

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:57

@Kady
Welke oefeningen heb je precies gedaan dan. Kun je die even uitleggen?

Enne...wat zijn crunches... :o?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:02

Die oefeningen die ik bedoel geloof ik. :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:35

-O- Herkenbaar.

Een collega 2 weken terug bij het koffieapparaat:
'Zóó, heb jij leuk nieuws?' Met zo'n blik op mijn buik gericht: :oo :D
Ik - 'Uhm, nee. Gewoon vet enzo!' -O-

Nah, ben inmiddels door gezond eten en meer bewegen 15 kilo kwijt, maar mijn buikje is er nog. Heel frustrerend. :(

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:40

ooooohhh dejavu ik dat echt een poedersuiker opmerking vinden

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:45

Susyb schreef:
ooooohhh dejavu ik dat echt een poedersuiker opmerking vinden

Ja, ik stond ook niet de schuddebuiken, ondanks dat mijn buik zich daar wel voor leent. :+

Maar ach, hij bedoelde het echt hartstikke leuk! En daarna heeft ie tig keer zijn excuses aangeboden waardoor andere collega's weer vroegen 'Wat is er gebeurd?'. Toen kon hij het uitleggen en keek iedereen vanuit zijn ooghoeken naar mijn buik. :o

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:59

Ik moet ook maar is aan gang. Er wordt nog niet gevraagd of ik zwanger ben, maar het is december en dat is qau gezond eten niet mijn beste maand. En mijn collega`s houden mijn buik wel goed in de gaten aangezien wij dit jaar getrouwd zijn en ze hebben bijna een weddenschap afgesloten wanneer ik zwanger zal zijn. Ik ga vanaf januari met mijn vent naar de sportschool en dan kan ik gelijk wat aan mijn buikspieren doen.