Daar zit je dan :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Daar zit je dan :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:03

Ik ben er voor je, dat weet je toch he? :+:

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:12

Ik merk dat ik een beetje moeite heb met hoe je typt: Het hokje van de depressieve mensen.

Depressie is niet zozeer een hokje. Het is een verzamelnaam voor een aantal klachten, die ook weer over kunnen gaan. Dus vind het eigenlijk een beetje dramatisch klinken. Tuurlij kan een depressie heel erg heftig zijn. Maar het is (meestal) niet iets waar je de rest van je leven aan vast zit..(is dat wel zo, dan komt er meestal nog wat meer bij kijken)

Succes in ieder geval.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:18

je moet je zeker niet in een hokje geplaatst voelen het is net wat frozenstar zegt het is een verzamelnaam van allerlei symptomen.. ik ken het gevoel bij mij is laatst post traumatische stress stoornis gediagnostiseert ik voelde me ook meteen in een hokje geplaatst omdat ik dacht dat iedereen die een trauma heeft gehad ptss gediagnostiseerd krijgt..

Maar nu weet ik wel anders. ik heb hele andere syptome dan andere en zo word het mijn ziekte en niet 1 zoals andere die hebben (als ik het zo goed verwoord heb)

wat ik wel raar vind is dat een huisarts voor 2 weken antidepressieva geeft terwijl antidepresieva vaak pas na 4 weken werkt omdat je endorfine aangevult moet worden. welke heb je als ik het vragen mag.. en voor al als het al een half jaar speelt..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:27

Relien schreef:
je moet je zeker niet in een hokje geplaatst voelen het is net wat frozenstar zegt het is een verzamelnaam van allerlei symptomen.. ik ken het gevoel bij mij is laatst post traumatische stress stoornis gediagnostiseert ik voelde me ook meteen in een hokje geplaatst omdat ik dacht dat iedereen die een trauma heeft gehad ptss gediagnostiseerd krijgt..

Maar nu weet ik wel anders. ik heb hele andere syptome dan andere en zo word het mijn ziekte en niet 1 zoals andere die hebben (als ik het zo goed verwoord heb)

wat ik wel raar vind is dat een huisarts voor 2 weken antidepressieva geeft terwijl antidepresieva vaak pas na 4 weken werkt omdat je endorfine aangevult moet worden. welke heb je als ik het vragen mag.. en voor al als het al een half jaar speelt..

Ben ik het mee eens, mij is zelfs verteld 6 tot 8 weken. Ik vind het zoiezo raar dat je huisarts AD voorschrijft zonder dat hij je eerst doorverwijst naar psychologische hulp. Depressies (en alles daaromheen) moet je over praten, niet wegstouwen met medicatie. Medicatie is een hulpmiddel, geen redmiddel.

Ik herken je gevoel van het hokje wel hoor (enkel niet met depressie maar met wat anders), maar ik ben er inmiddels achter dat je jezelf in een hokje stopt. Je veranderd niet door dat naampje. Jij bent jij, met de klachten die je hebt. En als daar een naampje aan is, het zei zo. Je bent in ieder geval niet de enige en ook kunnen je ze nu wel gericht gaan behandelen (als ze dat al uberhaupt gaan doen?? Dat mis ik namelijk in het verhaal).
Ik heb een aantal diagnosen, dus dan zou ik inmiddels uit elkaar gescheurd moeten zijn van de hokjes ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:33

Jeetje Lindsay, hier schrik ik toch wel een beetje van.. :(:)
Ik zit zelf ook een beetje met een vol hoofd maar depressief kan ik het niet noemen. Wil je er niet met een psycholoog over praten? Misschien helpt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:39

Relien schreef:

Dat is juist goed dat ze maar voor 2 weken heeft meegekregen en zo hoort dat ook. Helemaal wanneer je niet aan medicatie gewend bent en je krijgt voor bijv. 6 weken mee, slik ze allemaal en je bent dood. Ze doen dit om zelfmoord te voorkomen en je staat onder strikte controle bij de huisarts of psychiater wanneer je depressief bent en begint met de medicijnen. Ik moest 1x in de week naar de huisarts en dan krijg je pas weer een receptje mee. Pas wanneer je het maanden slikt wordt de frequentie van onder controle staan bij de huisarts 1x in de maand/ 3 maanden. Het werkt pas goed vanaf 6 weken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 22:03

ja klopt petite , over 2 weken ben ik weer bij de Ha , en als het goed gaat zal ik dan weer nieuwe medicatie krijgen.
en ook dan kijken voor evt. psychologische hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:07

Hoe gaat het nu met je Toushie en hoe reageerde je stage- adres als je het verteld hebt?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:12

Ik herken hoe je je voelt, en leef met je mee. Ik ben zelf 2 jaar depressief geweest, en daarvoor was het ook steeds op en af.
Gelukkig ben ik er, met hulp van een geweldige psycholoog, overheen gekomen! Nu vrolijker dan ooit! :)

Ik wens je sterkte! :(:) (of succes, wat er dan ook gepast is om te zeggen in deze situatie :Y) )

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:53

Ik hoop dat je niet te veel bijwerkingen krijgt van de medicijnen, de eerste tijd zul je er heel erg aan moeten wennen. En als je ze dan een keer vergeet in te nemen heb je gelijk afkickverschijnselen (ik was daar tenminste heel gevoelig voor :D , liep ik echt als een zombie rond).
Ik heb meerdere keren anti depresiva geslikt voor langere tijd (periodes van een jaar of 2). En ik heb ook al meerdere therapieen gevolgd. Op dit moment ben ik medicijn en therapie vrij en dit gaat redelijk, maar ik ben chronisch depresief dus een terugval ligt altijd op de loer.
Ik heb zelf veel baat gehad bij homeophatische ondersteuning en ook lichttherapie wil nog wel eens helpen, zeker als je seizoensgebonden depressie hebt.
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen. En het is super dat je hulp hebt gezocht!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:06

Okee ik begreep niet dat ze daarna een herhalingsrecept krijgt. Ik dacht écht maar voor 2 weken. :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 17:10

Frozenstar schreef:
Okee ik begreep niet dat ze daarna een herhalingsrecept krijgt. Ik dacht écht maar voor 2 weken. :)

mijn fout, ik had het niet echt duidelijk omschreven...
Neee echt op herhaling en ook als het gaat werken en als ik straks er weer uit ben. zal ik nog en 6 maanden moeten slikken ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:13

Welke heb je gekregen trouwens?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 17:15

Fluoxetine

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:36

Jeetje zeg!
Ik heb er niet zoveel verstand van zo als andere hier, ik wens je vooral veel sterkte toe en je kan alles kwijt bij mij/in ons topic!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:04

Toushie schreef:
BS : het is begonnen door school eigenlijk ;)
Marcha: ja dat is het hem juist alles wat ik ook leuk vond zoals naar mijn paarden gaan ect. pff ik moet er heen van mezelf , juist terwijl ik er altijd plezier in had.
Ik denk ook echt af en toe van tjee wat is de reden waarom ben ik hier nog.

Hier hetzelfde, hoe meer ik bijvoorbeeld voor school moet doen hoe minder ik ga doen.. Ik wil het wel maar kan het gewoon niet opbrengen. (ben daar dan ook wel te lui voor dat werkt ook niet mee)
Begin dit jaar heb ik op school met een leerlingbegeleider erover gepraat over allemaal privé dingen (door mentor die me had zien huilen toen ik met vriendin op school aan t praten was), maar ik merkte dat ik dat niet fijn vond omdat ik het echt heel moeilijk vind om m'n gevoelens te uiten. Ik kan dat op de een of andere manier gewoon niet goed verwoorden en hij zei ook dat ik met de 2e zin m'n 1e zin weer ontkrachte en heel vaak maar gebruik. Dat komt ook omdat ik zelf heel onzeker ben en verlegen. Dat werkt ook niet mee. Ik merkte ook dat ik na een tijdje mijn verhaal aan ging passen omdat ik geen hulp had omdat ik het gewoon niet goed kon verwoorden en het lukte op dat moment ook niet.
Heb vandaag, en deze week, al weer veel momenten dat ik lusteloos ben en nergens zin in heb.

Zal hier even een stipje plaatsen en meelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:11

ik ben ook depresief al heb ik er al dik een jaar geen *aanvallen* meer gehad en voel me super gelukkig op t moment, maar dat neemt niet weg dat ik precies weet wat je doormaakt!
Het klinkt heel ongeloofwaardig wat ik nu ga zeggen maar het gaat over echt! ( niet de dperessie, nouja soms ook wel, maar je gevoel, je gaat je weer beter voelen ).
Ik slik al 10 jaar antidepresiva en ben 1 keer gestopt en toen ging t mis. Maar ik heb het ot zover allemaal redelijk in de hand en dat ga jij ook krijgen.

Maar antidpresiva voor 2 weken vind ik wat vreemd, bij mij duurde het ongeveer 6 weken voor de antidpesiva zijn werk ging doen.
Ik heb in erge siutaties wel een soort van kalmerins tabletten gehad die binnen een half uur werkte en die had ik ook voor ongeveer een week of en moest ik nemen als ik een bui voelde opkomen dat ik ineens erg rot voelde enzo. Ik heb pieken en dalen gehad. Gelukkig is het nu allemaal stabiel

Beterschap!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 23:16

Cinnepin: het is een herhalingsrecept.
wat hierboven ook al door petite uitgelegd staat :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:46

En hoest nu met je?

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:53

Sterkte en denk hieraan: Ook voor jou gaat de zon weer schijnen!!
Sterkte,beterschap en heel veel succes

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:58

zap schreef:
hhmm... Ik heb precies hetzelfde. Ik moet naar school, ik moet bijna op vakantie, ik moet paardrijden, ik moet gaan stappen, ik moet gaan slapen, ik moet huiswerk maken, ik moet werken, ik moet daadwerkelijk alles.

Als ik er ben dan is ook alles moeten.

Ik geef de schuld aan de herfst :P

Het enigste wat ooit moet is dood gaan. Niemand verplicht je om op vakantie te gaan, paardrijden, stappen, slapen, hw enz enz.
Je doet die dingen omdat je het leuk vind, zodra iets MOET gaat het tegenstaan. Dan is niets meer leuk.
School moet je ook niet naar toe. Je kan ermee stoppen zodra je 16 bent. Dan krijg je een speciaal traject voor vroege school verlaters.
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar zodra iets MOET is het niet meer leuk. Denk aan de leuke dingen in je leven.

Ik ken het probleem ook, ik heb zelf 2 keer bij een kinderpsygologe gezeten in totaal 4 jaar. Niets moet!

Edit: Hoe is het met je TS? Ik kan begrijpen dat dit rot dagen voor je zijn.