Wil niet naar de dokter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Re: Wil niet naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:46

Wat je het beste kunt doen is je je over je schaamte heen zetten en gewoon bellen en/of langs gaan. Als je er vanaf wilt zul je wel moeten lijkt me of je wacht tot het weg gaat of erger word. Meer keuzes heb je niet denk ik... succes!

Kipje39

Re: Wil niet naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:04

Ik kan me je angst helemaal voorstellen ik had het vroeger ook, noway dat ik met me poes open en bloot voor de dokter ging liggen, ook al had hij er een miljoen gezien.
Maar toen werd ik zwanger en moest ik bevallen, dan moet je je er toch overheen zetten.
Ik heb in die periode zoveel mensen gehad die naar me poes zaten te kijken dat ik er nu helemaal niet meer moeilijk over doe.
Ik heb 2 operaties gehad omdat ze me na mijn bevalling echt veel te strak gehecht hadden.
Zelfs die leuke co ass. die met ze neus er boven op moest staan, deed me niets meer.
Wellicht moet je je er een beetje overheen zetten voor je eigen gezondheid?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:09

ik zou toch naar de dokter gaan en om de vrouwelijke arts vragen als je dat geruststeld
een dokter kijkt echt niet raar op en zal je niet uitlachen
hier het zelfde verhaal als pascal zegt ik heb 2 kinderen gehad en dan valt die ergste schaamte echt wel van je af
ik hoop toch echt dat je snel de stap durft te nemen en naar de dokter gaat dan zal je zien dat hij/zij heel normaal doet

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:19

De eerste keer dat ik dat moest doen, dacht ik dat ik gewoon naar de dokter ging voor een praatje over mijn slecht werkende anti-conceptipil. :+
Het gemene was dat mijn moeder wel wist dat ze mij ging onderzoeken hiervoor, en daarvoor was ze speciaal voor een keer niet met me mee naar binnen geweest. Ik stond dus voor een blok toen mevrouw de dokter plots onverwacht zei "doe je broek en onderbroek maar uit en ga daar maar op tafel" . Dus heb ik het gedaan, eerst nog denkend van "o jee, seffes gaat ze zo'n gezicht trekken van 'dit heb ik nog nooit in mijn carrière gezien!'", maar dat gezicht bleef heel normaal hoor :D :D . Vanaf toen heb ik het nog een paar keer moeten doen, en dat ging absoluut zonder schaamte.

Probeer je er echt over te zetten, het zou zo zonde zijn als je een series probleem krijgt, als je zelfs onvruchtbaar of erger wordt, alleen omdat jij je ongemakkelijk voelt bij de dokter. Zo goed als alle vrouwen krijgen vroeg of laat wel ergens last van beneden hoor, dat is écht geen uitzondering. Ik ken meisjes die heel veel keren per jaar allerlei problemen hebben. Sommige krijgen het al gewoon dankzij hun regels. Het is heel cliché maar gewoon o zo waar, een dokter kijkt er echt niet van op wat hij voor de driehonderduizendste keer voor zich ziet, en jij kan er serieuze problemen door vermijden.