Zwanger?: volgens mij houdt mijn lijf me voor de gek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:18

Als je echt duidelijkheid wilt hebben, ga dan naar de huisarts morgen....

Als je zwanger bent/was dan maakt je lichaam alsnog hcg aan....

Dat is ook niet meteen na een miskraam weg

cissie

Re: Zwanger?: volgens mij houdt mijn lijf me voor de gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 21:21

Oke, bedankt!
Ga morgen toch naar de winkel, dan ben ik van die irritante onzekerheid af, mocht dat ding aangeven dat ik zwanger ben (of waarschijnlijk ben geweest) dan maak ik een afspraak met de HA.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:22

cissie schreef:
Oke, bedankt!
Ga morgen toch naar de winkel, dan ben ik van die irritante onzekerheid af, mocht dat ding aangeven dat ik zwanger ben (of waarschijnlijk ben geweest) dan maak ik een afspraak met de HA.

Ik zou voor alle zekerheid evengoed naar de dokter gaan....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 21:43

Als ik morgen bel kan ik waarschijnlijk pas aan het einde van de week of begin volgende week terecht, tenzij je dreigt dood te gaan dan mag je eerder komen.
Misschien als ik een beetje druk op de ketel voer dat ik morgen of overmorgen mag komen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:50

Equidea schreef:
Het klinkt mij een beetje alsof je een miskraam gehad hebt?
Omdat je zoveel pijn hebt gehad en zo lang bloed.

Innestelings-bloed duurt volgens mij nooit zo lang.

Daar was ik dus ook bang voor, maar wilde het niet zeggen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:11

Een voormiskraam is vaak niet te zien hoor... Ja misschien bij een echo, maar kans is klein.
Het klinkt als een voormiskraam, dit is iets dat veel voorkomt maar de meeste vrouwen zullen dan idd gewoon denken dat ze ongesteld geworden zijn.

Een innestelingsbloeding kan niet, dat is geen echte bloeding zoals jij het beschrijft.
Bruin bloed is oud bloed dus niets om je druk over te maken, dit heb je al snel bij een bloeding. Er blijft vaak wat bloed achter van de vorige menstruatie bijvoorbeeld, en dat komt er dan weer uit.

Een test werkt gewoon als je vloeit, dat is geen probleem. En idd neem de testen van Kruidvat, 2 voor 5 euro. :j
Die zijn erg betrouwbaar.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:13

er zijn zelfs vrouwen die ongesteld zijn tijdens hun zwangerschap

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:29

Ik heb bij mij tweede zwangerschap innestellingsbloedingen gehad (roestbruinig). Maar ook de pijn die TS beschrijft. Vervolgens tot drie keer toe een MEGA bloeding (het liep mijn sokken in :o )
Dochter is inmiddels 8 :D
Hoe en wat kon de gyneacoloog ook niet verklaren (ze dachten eerst dat ik de helft van een tweeling was verloren maar dit bleek ook niet zo te zijn)

Sterkte TS!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:39

Vermits je sinds 2 maanden gestopt bent met de pil, zou het goed kunnen dat je nu pas op je normale maandstonden bent gekomen. Als je de pil gedurende langere tijd hebt genomen, kom je niet direct op je normale maandstonden.

Daarnaast zou het natuurlijk een erg vroege miskraam kunnen zijn, maar dat kunnen ze niet zien met een echo. De enige manier omdat te weten is een bloedonderzoek. (dit weet ik uit ervaring, tot mijn grote spijt).

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:03

Sandravm schreef:
Vermits je sinds 2 maanden gestopt bent met de pil, zou het goed kunnen dat je nu pas op je normale maandstonden bent gekomen. Als je de pil gedurende langere tijd hebt genomen, kom je niet direct op je normale maandstonden.

Daarnaast zou het natuurlijk een erg vroege miskraam kunnen zijn, maar dat kunnen ze niet zien met een echo. De enige manier omdat te weten is een bloedonderzoek. (dit weet ik uit ervaring, tot mijn grote spijt).

Dat ben ik niet helemaal met je eens....
Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt en sinds dit voorjaar gestopt en ik meteen heel regelmatig en normaal ongesteld geworden en gebleven....

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:08

Lotus83 schreef:
Sandravm schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens....
Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt en sinds dit voorjaar gestopt en ik meteen heel regelmatig en normaal ongesteld geworden en gebleven....

Ik ook. En dat nog wel na 23 jaar pilgebruik, met alleen tussenstops voor mijn kinderen.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:19

Het hangt wel een beetje van pil tot pil af en van mens tot mens. Ik had een redelijk zware pil en kreeg mijn maandstonden niet direct wanneer ik was gestopt na 10 jaar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:24

Sandravm schreef:
Het hangt wel een beetje van pil tot pil af en van mens tot mens. Ik had een redelijk zware pil en kreeg mijn maandstonden niet direct wanneer ik was gestopt na 10 jaar.

Precies wat je zegt, het verschilt helemaal per vrouw en daar is niks van te zeggen :o

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 18:46

Heb er nog goed over nagedacht en voor mezelf besloten niet naar de HA te gaan.
Ik begrijp dat dit meer duidelijkheid kan betekenen, maar ik zie de meerwaarde momenteel niet zo.
Vanochtend is er met de vloeiing een slijmerig balletje achtig iets meegekomen, misschien dat dit het eitje was die afgestoten is door de baarmoeder (als ik het zo goed omschrijf).
Daarna is de menstruatie in alle hevigheid losgebarsten, veel meer vloeiing en de ouderwetse pijn/krampen.
De vloeiing is momenteel alweer aan het afnemen zo ook de bijgaande pijntjes.
Ik laat het erbij, we gaan weer met volle frisse moed op naar de volgende ronde en kijken wel of het weer raak is de volgende keer.

Iedereen erg bedankt voor de reacties heb er veel aan gehad en hopelijk mag ik over een tijd(je) een topic openen over de echte zwangerschapskwaaltjes ect.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:53

Haha, sorry moet er een klein beetje om lachen. Maar een eitje kan je echt niet met het blote oog zien, deze zijn zooooo klein. Laat staan een afgestoten eitje wat naar buiten is gekomen.
Waarschijnlijk gewoon wat slijm.
Denk dat het lichaam zich gewoon wat aan het aanpassen is zonder pil. Dit kan best even duren en hoeft niet iedere menstruatie het zelfde te zijn..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:17

Ik vind er niks grappigs aan eerlijk gezegt....maar snap wel wat je bedoeld.
Weet ook niet zeker of dit een eitje was, het was een balletje/propje slijmigerig 'iets' kan ook een stolling zijn geweest dat weet ik niet.
Weet alleen dat ik dit in alle voorgaande menstruaties nog nooit gezien heb, ook niet toen ik in het verleden eerder gestopt ben met de pil.

Kan idd dat mijn lijf nog aan het ontpillen is, maar ik heb 2 normale menstruaties gehad die op zich niks vreemds hadden.
In het verleden ben ik 3 keer eerder gestopt met de pil, om andere redenen overgens en deze keer was met niks te vergelijken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:20

Als het vloeien niet snel stopt, dan zou ik wel even langs de dokter gaan. Als je al zwanger bent geweest, kun je best verder zijn geweest, waarbij die andere menstruaties misschien nep waren, doordat de cyclus door de pil nog in je lijf zat. En dat verklaart dan wel dat propje.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:38

Lekker respectvol om het grappig te vinden! :n

Bij een miskraam kun je zeker wel wat zichtbaars verliezen. Een eitje is dit niet meer te noemen hoor. :n Dat gaat zo snel!
Lijkt me ook niet dat je verder geweest bent, dan zie je echt al wat..
TS iig veel succes met de volgende ronde en probeer er niet teveel bij stil te staan. :(:)

Overigens is het idd wel verstandig om de huisarts te bellen als het bloeden lang aanhoud of erg heftig is.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:52

Nounou, overdrijven is ook een kunst. Ik vond het eenigsinds opmerkelijk dat TS meende dat ze een eitje in de afscheiding heeft gevonden, dit is namelijk zo goed als niet mogelijk. En ook een eventuele miskraam in deze zeer korte periode (max 4 weken, uitgaande van de vorige menstruatie) is zeer onwaarschijnlijk, omdat het lichaam de eventuele vrucht dat resobeert en niet zal afscheiden. Zou het al afgescheiden worden is het zo miniscuul klein, dat het met het blote ook echt niet te zien is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:20

De vloeiing heeft mar 1,5 dag geduurd, eerst behoorlijk veel en veel pijn daarna zo goed als weg.

Daar heb je wel gelijk in Raggel, maar voor mij is dit alles nieuw en ben gelukkig onervaren met dit soort dingen.
Volgende mijn HA waar ik wel telefonisch contact mee heb gehad, kon het overgens wel wat ik omschreef.
Maar goed dat blijft een welles nietes spelletje en schiet niemnd wat mee op, ik in ieder geval niet.
Ik voelde wat ik voelde en zag wat ik zag, of het nu een 'iets' in de maak is geweest of niet.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:48

cissie schreef:
De vloeiing heeft mar 1,5 dag geduurd, eerst behoorlijk veel en veel pijn daarna zo goed als weg.

Daar heb je wel gelijk in Raggel, maar voor mij is dit alles nieuw en ben gelukkig onervaren met dit soort dingen.
Volgende mijn HA waar ik wel telefonisch contact mee heb gehad, kon het overgens wel wat ik omschreef.
Maar goed dat blijft een welles nietes spelletje en schiet niemnd wat mee op, ik in ieder geval niet.
Ik voelde wat ik voelde en zag wat ik zag, of het nu een 'iets' in de maak is geweest of niet.

Je hebt gelijk, het gaat erom wat jij hebt ervaren.... :(:)

Probeer het los te laten en hopelijk is het snel echt raak :j

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:01

Doen we ook, ik ben er gelukkig ook niet zo meer mee bezig....op naar de volgende ronde en we kijken wel wanneer we geluk hebben.

Voel me langzamerhand weer de oude worden, af en toe nog wat steken in mn buik maar die trekken ook wel weer weg.
Haastige spoed is zelden goed zeggen ze toch!