Mijn post was niet onvriendelijk bedoeld, maar meer om je duidelijk te maken dat als je hulp vraagt je wel een klein beetje moeite kunt doen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen en op te schrijven
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Women2 schreef:Ben het op dit punt heel erg met Zoeff eens. Jij vraagt ons (mede-bokkers) om je te helpen, voor advies. Wij geven jou normaal, correct geschreven en geformuleerd advies. vanuit sociaal oogpunt gezien, is het dan wel zo netjes als jij van jou kant af ons ook de moeite geeft OM je te helpen en te adviseren. Ik vind het eigenlijk redelijk onbeschoft om van ons te verwachten dat wij correct met je om gaan, terwijl dit niet wederzijds is....
*meestal sla ik slecht geschreven post over... te veel moeite... Mensen die om hulp vragen, maar niet willen veelal.*
Maar even terug on-topic. Ik zou wel een dokter even laten kijken. Kneuzingen kunenn benauwdheid met zich mee brengen en in geval van inspannen of stress hyperventilatie. Daarbij kan een dokter ook beter beoordelen of er iets stuk is (gebroken rib oid) Ken meerdere mensen die met breuken/ scheuren in botten en/of spieren door zijn gelopen met het idee 'is maar gekneusd'. En dokter is er niet voor niets... Gewoon gebruik maken van dergelijk iemand. Beter een keer te vaak als te weinig!
Women2 schreef:Ben het op dit punt heel erg met Zoeff eens. Jij vraagt ons (mede-bokkers) om je te helpen, voor advies. Wij geven jou normaal, correct geschreven en geformuleerd advies. vanuit sociaal oogpunt gezien, is het dan wel zo netjes als jij van jou kant af ons ook de moeite geeft OM je te helpen en te adviseren. Ik vind het eigenlijk redelijk onbeschoft om van ons te verwachten dat wij correct met je om gaan, terwijl dit niet wederzijds is....
*meestal sla ik slecht geschreven post over... te veel moeite... Mensen die om hulp vragen, maar niet willen veelal.*
Maar even terug on-topic. Ik zou wel een dokter even laten kijken. Kneuzingen kunenn benauwdheid met zich mee brengen en in geval van inspannen of stress hyperventilatie. Daarbij kan een dokter ook beter beoordelen of er iets stuk is (gebroken rib oid) Ken meerdere mensen die met breuken/ scheuren in botten en/of spieren door zijn gelopen met het idee 'is maar gekneusd'. En dokter is er niet voor niets... Gewoon gebruik maken van dergelijk iemand. Beter een keer te vaak als te weinig!
Janine1990 schreef:Women2 schreef:Ben het op dit punt heel erg met Zoeff eens. Jij vraagt ons (mede-bokkers) om je te helpen, voor advies. Wij geven jou normaal, correct geschreven en geformuleerd advies. vanuit sociaal oogpunt gezien, is het dan wel zo netjes als jij van jou kant af ons ook de moeite geeft OM je te helpen en te adviseren. Ik vind het eigenlijk redelijk onbeschoft om van ons te verwachten dat wij correct met je om gaan, terwijl dit niet wederzijds is....
Vergis je daar niet in hoor, ik had ook een gekneusde voet, paard was er vol op gaan staan. Na een warme douche (2 en half uur later!) zat er een bult op ter grootte van een kippenei, wij naar de doktersdienst, dokter heeft gekeken, gevoeld. Het deed pijn, maar was absoluut niet gebroken.
Vertel mij dan maar waar de bult op mijn voet (nu zo'n 5 en half jaar later) vandaan komt.![]()
Ook doktoren zien niet alles.
Volgens mij kan er weinig breken als je gewoon op je rug valt, je moet een flinke dunne klap (bijvoorbeeld van een vuist) in je ribbenkast krijgen, wil je je ribben breken.
Janine1990 schreef:Women2 schreef:Ben het op dit punt heel erg met Zoeff eens. Jij vraagt ons (mede-bokkers) om je te helpen, voor advies. Wij geven jou normaal, correct geschreven en geformuleerd advies. vanuit sociaal oogpunt gezien, is het dan wel zo netjes als jij van jou kant af ons ook de moeite geeft OM je te helpen en te adviseren. Ik vind het eigenlijk redelijk onbeschoft om van ons te verwachten dat wij correct met je om gaan, terwijl dit niet wederzijds is....
Vergis je daar niet in hoor, ik had ook een gekneusde voet, paard was er vol op gaan staan. Na een warme douche (2 en half uur later!) zat er een bult op ter grootte van een kippenei, wij naar de doktersdienst, dokter heeft gekeken, gevoeld. Het deed pijn, maar was absoluut niet gebroken.
Vertel mij dan maar waar de bult op mijn voet (nu zo'n 5 en half jaar later) vandaan komt.![]()
Ook doktoren zien niet alles.
Volgens mij kan er weinig breken als je gewoon op je rug valt, je moet een flinke dunne klap (bijvoorbeeld van een vuist) in je ribbenkast krijgen, wil je je ribben breken.
Women2 schreef:Was dat maar zo... Heb het vaak genoeg fout zien gaan. Moet ik ook toegeven dat ik na een redelijk zwaar ongeluk met paard wel wat vaker naar de dokter ben geweest als daarvoor. Gewoon wat voorzichtiger geworden.
Janine1990 schreef:Women2 schreef:Was dat maar zo... Heb het vaak genoeg fout zien gaan. Moet ik ook toegeven dat ik na een redelijk zwaar ongeluk met paard wel wat vaker naar de dokter ben geweest als daarvoor. Gewoon wat voorzichtiger geworden.
Hmm, vraag me af of het in een manegeles ook zo raar gaat?
Ik heb nog een film thuis, ik moest een proefje rijden op de manege (was 10, had pas een jaar les) paard begon te bokken en ik viel recht op m'n hoofd. Ziet er griezelig uit, maar was weinig ernstigs.
Denk dat ik het nu met gemak op had kunnen lossen. Ik mag aannemen dat een manege wel weet wat te kiezen, wat betreft paarden.
Garandeert niet dat daar nooit een ambulance komt te staan natuurlijk.
Kan me wel voorstellen dat na een ernstig ongeluk, je wat vaker een bezoekje doet.
Het verhaal van TS herken ik, ben ook een keer van een pony afgedonderd, kon niet meer ademen. Dan heb je snel een kneuzing, je spieren krijgen het even flink te verduren. Geluk is dat je dan nog erg jong bent, herstelt het allemaal wat sneller.
Women2 schreef:Ik ben niet op de manege gevallen. Gewoon op school met een keer.Samen met paard gevallen. Ik schijn niet met een mega klap op de grond te zijn gekomen, maar wel hele tijd buiten bewustzijn geweest. Bleek hersenkneuzing te hebben. Dokter was heel boos dat school me niet op heeft laten halen, maar me gewoon naar een dokter hebben gebracht. Nog jaren last van gehad...
Dus TS: gewoon je ouders vertellen dat je naar een dokter wil en anders gewoon zelf een afspraak maken. Is verzekerd en gaat niet van je eigen risico af (doktersbezoek)
Wat wel op jou sloeg was: "Ik kan me voorstellen dat je na een ernstig ongeluk (of hoe je het dus ook wilt noemen) wat vaker een doktersbezoekje brengt."