Ik kan gewoon niet ontspannen.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Ik kan gewoon niet ontspannen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:31

Ik heb ook altijd heel erg veel moeite gehad om te ontspannen en vooral ook omdat ik mezelf helemaal volprop.

Sinds ik vanwege andere klachten bij een haptonoom terecht ben gekomen, is dit dus voor een groot deel opgelost. Deze leert je te luisteren naar je lichaam en er iets mee te doen. Ik had echt na een paar behandelingen al enorm veel profijt. Heb veel minder last van migraine, nekpijn en rugpijn. Echt een aanrader dus!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:13

Dit klinkt toch alsof er meer aan de hand is dan een druk (school)rooster, vind ik.
Daarnaast vind ik de tijd die je aan school kwijt bent belachelijk groot...

Zou het kunnen dat er toch wat dingen niet helemaal lekker lopen, die eigenlijk minder met je rooster te maken hebben dan dat je nu doet voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:16

Waar doel je dan precies op? :) Ik doe havo eindexamen in 1 jaar he, dus 2 jaar in 1. Dan is het niet zo gek dat ik er erg veel tijd aan kwijt ben. Ik doe niet meer dan moet, het is niet moeilijk voor me. Het kost alleen gewoon een hoop tijd. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:20

Dit:
Citaat:
Echt ontspannen doe ik dus niet. Ik heb het laatste half jaar veel last van hyperventilatie, draaierigheid, hartkloppingen, erge spierpijn in m'n nek en rug, raar gevoel in m'n hoofd, slap gevoel in m'n spieren en tintelingen enzo en heel erg moe.

hoort imo niet bij 'beetje veel schoolstress'...

Dat vind ik veel te heftig daarvoor...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:24

Over dat 'klok kijken' als je ergenst mee bezig bent. Misschien kun je een wekkertje op je mobiel zetten, zodat die automatisch af gaat als je ongeveer moet gaan en je dus niet contineu op je mobiel/klok moet kijken en daar dus niet aan hoeft te denken :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:34

Dat is idd misschien wel een goed idee Chantal!

Turdus: Dat klopt ook. Het zijn meer dingen dan alleen school. :)