Help, hoor minder na feest!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:59

Zilvermoon schreef:
Je kunt ze op maat laten maken. Volgens mij is dit 100 euro. Je kan dan iemand nog wel horen praten. Het hele harde gaat er af. Ideale dingen. En je ziet bijna niet dat je ze in hebt.

Jup, dat zijn otoplastieken. :j

Gewone oordopjes zijn tegenwoordig ook al zo gemaakt dat je bijna niet ziet dat je ze in hebt. En ook al ziet iemand het wel, wat dan nog? Het gaat om JOUW gehoor. Je hebt maar 1 stel oren, wees er zuinig mee :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:00

Olijkje schreef:
wow.. 100 euro is me net iets te duur..

Ik heb van die kneedachtige gekocht.
Ze plakken wel wat maar je kan ze wel zelf in de vorm maken wat je wilt.
Ze zijn huidskleurig dus vallen ook niet echt op.

Karin

Re: Help, hoor minder na feest!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:02

Van die 15-euro-dopjes van Beter Horen heb je ook doorzichtige.

De Comfoor Disco zijn dan toevallig zwart, maar je hebt ze ook voor bijvoorbeeld motorrijden en met lawaaiige apparaten werken. Ze hebben allemaal net hun eigen specifieke werking, maar als je het belangrijk vindt dat ze niet opvallen kun je altijd kiezen voor dopjes die het minst in het oog springen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:02

Ja ik gebruik ze ook voor mn werk dus voor mij kan het wel uit om ze te laten maken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:05

Beter oordopjes gebruiken dan voor eeuwig een piep in je oor.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:25

Oordopjes zijn echt superchill! Ik had inderdaad ook van die kneedachtige. Die maak je klein, stopt ze in je oor en dan zetten ze weer uit zeg maar. Ten eerste is dat hele schelle van de muziek eraf en je kan beter met elkaar praten! Klinkt misschien stom maar je hoort elkaar echt beter dan. Nog een voordeel is dat je als je in bed ligt geen piep in je oren hebt :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:29

Je ziet ze bij mij puur omdat het fluo kleuren zijn, maar ik vind het persoonlijk veel cooler om een goed gehoor te behouden dan beschadeging. Verder weet heel het studentenleven dat ik ze draag en niemand vind het verkeerd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:32

Ummmm misschien niet meer naar een feestje gaan waar de muziek zo hard staat...

Mijn gehoor is ook een stuk slechter geworden maar ik kies zelf voor de harde muziek. Ik had ervoor kunnen kiezen om oortjes in te doen, vind die dingen alleen zooo oncomfortabel.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:44

Ik denk dat je van te voren lang niet altijd kunt bepalen hoe hard de muziek staat... ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:46

lucifertje schreef:
Ummmm misschien niet meer naar een feestje gaan waar de muziek zo hard staat...

Mijn gehoor is ook een stuk slechter geworden maar ik kies zelf voor de harde muziek. Ik had ervoor kunnen kiezen om oortjes in te doen, vind die dingen alleen zooo oncomfortabel.

Ik denk niet dat je straks blij bent als je een blijvende grote beschadiging houdt en voor altijd een piep in je oren hebt....
Denk eens in hoe oncomfortabel DAT is :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:48

x_Marr schreef:
lucifertje schreef:
Ummmm misschien Piet meer naar een feestje gaan waar de muziek zo hard staat...

Ik denk Piet dat je straks blij bent als je een blijvende grote beschadiging houdt en voor altijd een piep in je oren hebt.puntjepuntjepuntje
Denk eens in hoe oncomfortabel DAT is :=

Ik heb daar inmiddels alweer ruim 2 maanden last van. Went wel, maar is zeker niet fijn. (ben nog in behandeling bij KNO-arts)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:18

Ik zit zo alle reacties eens door te lezen en denk dan toch bij mezelf. Hoe idioot kan het zijn. De muziek schijnt overal zo loeihard te moeten (?) staan omdat het anders niet ehm... gezellig is ofzo? Met elkaar praten kun je niet al sta je recht in elkaars oor te brullen en als bonus loop je gehoorbeschadiging op.
Vervolgens ga je geld uitgeven (als je verstandig bent) om je gehoor te beschermen maar ehm.... zou het niet veeeuuul logischer zijn als de volumeknop van de muziek een flink aantal tandjes lager zou gaan?
Of denk ik nou te simpel? >;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:00

Dat zou logischer zijn. Maar aangezien dat niet gebeurt, neem ik liever zelf mijn maatregelen. ;)

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:39

Ik ben er iigv. weer vanaf gelukkig. Ik hoor weer jeeeeej!
En voor de next time toch oordoppen denk ik ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:07

ranna schreef:
Ik zit zo alle reacties eens door te lezen en denk dan toch bij mezelf. Hoe idioot kan het zijn. De muziek schijnt overal zo loeihard te moeten (?) staan omdat het anders niet ehm... gezellig is ofzo? Met elkaar praten kun je niet al sta je recht in elkaars oor te brullen en als bonus loop je gehoorbeschadiging op.
Vervolgens ga je geld uitgeven (als je verstandig bent) om je gehoor te beschermen maar ehm.... zou het niet veeeuuul logischer zijn als de volumeknop van de muziek een flink aantal tandjes lager zou gaan?

muziek moet je voelen... volgens veel mensen ;)

van mij mag het ook wel wat zachter, ik probeer meestal een beetje uit de buurt van de boxen te blijven in de hoop dat dat effect heeft, maar overweeg toch oordopjes.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:02

Blue9 schreef:
Maar ik denk toch dat het je niet te vaak moet gebeuren hoor! Maar je kan toch niet met oordopjes gaan lopen op een feest?
Elke keer half doof raken wel? Als dit te vaak gebeurt komt het echt niet meer goed hoor. Ik heb ook vaak oordopjes in, niks mis mee, dr zal niemand zijn die je erom uitlacht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:10

Olijkje schreef:

HEMA, 4,95 voor oordopjes bij harde geluiden en water dempingswaarde SNR 30dB.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:13

Fijn dat je van de rare plop afbent! :D

Ik heb zelf ook oordoppen: als ik moet ehbo'en op een festival sta je vaak op een plek met goed overzicht en dat is vaak naast de geluidsboxen voor bij het podium :+
Dus ik lijk wel gek om daar zonder oordoppen te staan!
(zit overigens ook in onze ehbo tas :=)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:19

Yessy schreef:
ranna schreef:

muziek moet je voelen... volgens veel mensen ;)

van mij mag het ook wel wat zachter, ik probeer meestal een beetje uit de buurt van de boxen te blijven in de hoop dat dat effect heeft, maar overweeg toch oordopjes.

Je hebt 'voelen' als in alle dreunen die letterlijk daadwerkelijk door je heen dreunen maar je hebt ook 'voelen' waarbij het om het innerlijke gevoel gaat.
Muziek voelen valt bij mij onder het laatste ;)

Fijn TS, gelukkig dat het toch weer is weggegaan. Idd volgende keer maar doppen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:24

Olijkje schreef:

Tja, of even een uitgaven of levenlange gehoorbeschadiging. Ik had het wel geweten, en heb dan ook oordoppen aangeschaft. Overigens heb ik die ook nog eens (gedeeltelijk) vergoed gekregen aangezien ik doorverwezen ben. Ik had namelijk last van een piep in mijn oor, ondanks dat ik niet veel uit ga, ook geen gehoorsverlies. Maar wel een blijvende piep in mijn oren wat ook gepaard ging met duizelingen. Klinkt heel stom, maar ben doorgestuurd naar een fysio :+ want zat vooral in mijn kaak (gespannen, trekt door naar oren). Piep is er nog steeds, maar door de oefeingen is wel mijn duizeligheid weggegaan. Heb mij ook laten doorverwijzen om oordoppen aan te laten meten. Ik wordt gek van mijn altijd aanwezige piep, die 10000x erger is na uitgaan, en daarnaast wordtik ook echt naar van harde muziek, kan ik echt niet tegen. Daarnaast leef ik hopelijk nog een tijd, en heb ik geen zin nu al gehoorsverlies op te lopen.

Ik snap er ook geen snars van dat er zoveel mensen zijn die blij kunnen dansen bij sommige volumes, ik wordt gillend gek. Mogelijk ook omdat mijn gehoor juist erg goed lijkt te zijn. En dat wil ik graag zo houden :) En ja als mensen in mijn oren kijken zien ze mooie blauwe dopjes zitten. So be it. Maakt mij geen snars uit. Verder vallen ze niet onwijs erg op, EN kan ik nog gewoon met mensen babbelen. Zelfs nog beter dan dat ik ze niet in heb lijtk het wel. Voornamelijk de schadelijkste frequenties worden gedempt. Verder probeer ik niet te dicht bij boxen te staan.

@ Ranna; nee hoor, ik snap dat ook niet dat dat niet wordt gedaan, maar blijkbaar is het 'lekker' als de muziek je gehoor beschadigd en al je organen laat hopsen.... Das hip!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:33

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich afvraagt wat de zin er van is om de muziek zó hard te zetten dat iedereen met oordoppen in moet lopen om geen gehoorschade op te lopen.
Is het dan niet logischer om de volumeknop wat minder ver uit te draaien? Maar dat zal inderdaad wel te simpel gedacht zijn :D

Een blijvende piep heet met een duur woord overigens tinnitus http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus
Als je er meer van wilt weten kun je die term dus het beste als zoekterm gebruiken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:34

Uit de link van pagina 1

Citaat:
Dit is een virus wat alleen in Belgie voorkomt. Je kunt het oplopen in foute discotheken. Het begint met last van je oren, als je morgen wakker wordt kun je je armen en benen niet meer bewegen. Dus wss lees je dit bericht al niet eens meer.

Ik schat dat je nog een uur of 48 te leven hebt.

Vaarwel vriend.

* gaat helemaal stuk *

Trekt volgens mij vanzelf weg dat gevoel wat je hebt :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:22

Tancreda4 schreef:
blijkbaar is het 'lekker' als de muziek je gehoor beschadigd en al je organen laat hopsen.... Das hip!

Whahahaaaa!!! _O-