Stelling liever een abortus dan kind laten adopteren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abortus of adoptie?

1, Abortus mits ik het optijd ontdek natuurlijk
116 (82%)
2. Adoptie ookal kan ik het moederschap niet aan kind word geboren.
25 (17%)

Totaal aantal stemmen: 141

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:19

ayo schreef:
zonnebloem18 schreef:
Als de keus er nog is en ik wil echt geen kinderen abortus.
Ik denk dat zodra je het kind voelt bewegen het kind nauwelijks meer weg kan doen.
Verder zijn er in de wereld zo verschrikkelijk veel weesjes die een lief gezin zoeken die dan geen kans krijgen

Dat is trouwens niet waar. Er zijn veel meer ouders op zoek naar een adoptiekind dan dat er kinderen beschikbaar zijn voor adoptie. Het is daarom ook een beetje een schimmige 'markt' aan het worden.

Er zijn heel erg veel kinderen die niet adoptabel zijn, bijvoorbeeld omdat ze niet officieel wees zijn, te zwaar belaste achtergrond hebben, ze niet afgestaan zijn (dus ouders hebben die de ouderlijke macht hebben) te zwaar gehandicapt zijn, zwerven, niet in een geregistreerd tehuis wonen. En er zijn heel erg veel landen die geen adoptie kinderen naar het buitenland laten gaan. Er zijn ook veel landen waar corruptie hoogtij viert, waar bijvoorbeeld kinderhandel is. Op dit moment is de vraag naar gezonde jonge adoptiekinderen groter dan het aanbod. Er is een verschuiving aan de gang, naar oudere kinderen, met special needs.

gohya

Re: Stelling liever een abortus dan kind laten adopteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:26

Ik zie abortus als moord [sorry],elk levend wezentje heeft het recht om te leven.Kan je het zelf niet houden,dan adoptie,zij/hij heeft er recht op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:47

AngeliqueB schreef:
Heeft je vriendin dan ook de hechting bij niet-geadopteerden onderzocht? r!

Ja dat heeft ze..En ja ook in gewone gezinnen zijn er kinderen die door verschillende oorzaken hechtingsstoornissen oplopen.
Maar het vergelijk met adoptie kinderen was, en nu citeer ik haar, buitengewoon significant.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:49

gohya schreef:
Ik zie abortus als moord [sorry],elk levend wezentje heeft het recht om te leven.Kan je het zelf niet houden,dan adoptie,zij/hij heeft er recht op.

Jou snap ik ook, al ben ik niet zo'n enorme anti abortus aanhanger, maar wat zou jij doen als je weet dat je zwanger bent van een kindje met een zware handicap/sydroom van down??
Jij zegt namelijk dat elk wezentje recht heeft op een leven, ben heel benieuwd naar jou visie hier op!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:56

Ook dan zou ik gen abortus doen maar adoptie.
Er zijn ook mensen die zelfs zulke kinderen adopteren.
Syndroom van Down kinderen zijn zelfs hele lieve kinderen en tegenwoordig nog slim ook.Een kind wat zo ernstig gehandicapt is word meestal een miskraam en word door het lichaam "afgestoten". Er zijn genoeg kinderen geboren die behoorlijk gehandicapt zijn,maar das geen reden om ze te aborteren.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:12

Okay ik was even afgedwaalt.
Ik bedoelde wat jij zou doen als je het kind wel wil houden, maar dan krijgt te horen dat het kind zwaar gehandicapt is.

Ik weet dat kinderen met syndroom van down heel lief kunnen zijn en slimmer zijn dan vroeger werd gedacht.
Voor kinderen met een zware handicap het zelfde, maar of ik blij zou zijn als ik zwaar gehandicapt geboren zou zijn :n denk 't niet..
En dan heb ik het niet over geboren worden met maar 1 arm of met 1 been.

Ikzelf zou niet mijn hele leven willen zorgen voor een kind met een handicap/down en het uit handen geven zou ik al helemaal niet kunnen, maar je moet op een gegeven moment wel.
Ik heb zelf een tijdlang in de gehandicaptenzorg gewerkt en daar ben ik er ook achter gekomen dat ik 100% zker ben dat ik het kind dan weg zou laten halen.

Edit; daar wil ik nog aan toevoegen dat je natuurlijk ook tijdens of na de geboorte of in het leven, te maken kan krijgen met een handicap van je kind, dan kies je er niet voor en dan zou ik uiteraard gewoon voor het kind zorgen, dan zet ik het niet aan de kant,maar als ik van te voren kan kiezen uit een gehandicapt kind op de wereld zetten of proberen of een tweede keer zwanger worden lukt met kans op een gezond kind of helemaal geen kan meer op een kind, sorry maar dan kies ik niet voor optie 1.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:22

gohya schreef:

Voor wat betreft abortus staan er in het strafrecht het volgende geschreven: art. 82a
‘Onder een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven wordt begrepen: het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven.’

De termijn voor abortus is dusdanig dat de vrucht nog niet buiten het lichaam in leven zou kunnen blijven. Dus imo geen moord, ongeacht de reden waarom je kiest voor een abortus (geen kinderen willen of de gezondheid van het kind). Vind het ook altijd nogal een grove beschuldiging als mensen zoiets zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:25

Als ik het kind wel zou houden?Ja maar dat gaat dit topic niet over.Ik begrijp dat het heel moeilijk zou zijn als je moet kiezen als je weet dat je zwanger bent van een gehandicapt kind.Maar tegenwoordig is alle leven,van wat voor kind dan ook,heel draaglijk.Ik heb het dan over ons eigen land,de arme landen er buiten gelaten.Wij weten ook helemaal niet hoe een gehandicapt kind zich zelf voelt?Wij vinden het zielig,maar het kind beleeft miss. wel heel veel plezier in zijn gecompliceerde leventje?Ik vind dat wij niet mogen beslissen over het leven van een kind.Mijn dochter is geboren met een zeldzame ernstige aangeboren afwijking.Ze wilde zelfs de stekker eruit trekken!Ik heb Nee gezegd en ze heeft een heerlijk leventje nu.Ze heeft wat complicatie's,maar vind er zelf geen hinder van.Andere mensen hebben vaak hun mening over haar,maar das ieder voor zich.Mijn god wat ben ik blij dat ik niet instemde om de stekker er uit te trekken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:26

' Britty"
Ik ZIE het als moord,ik beschuldig niemand die abortus doet van moord.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:28

NatasjavE schreef:
AngeliqueB schreef:
Heeft je vriendin dan ook de hechting bij niet-geadopteerden onderzocht? r!

Ja dat heeft ze..En ja ook in gewone gezinnen zijn er kinderen die door verschillende oorzaken hechtingsstoornissen oplopen.
Maar het vergelijk met adoptie kinderen was, en nu citeer ik haar, buitengewoon significant.

Interessant, is haar onderzoek ook ergens te lezen? Ik ken vooral de onderzoeken van Femmie Juffer, Rene Hoksbergen en een aantal uit Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:44

Abortus, geen twijfel mogelijk :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:49

Ik zou kiezen voor adoptie...

Moet wel zeggen dat ik gelukkig nooit voor deze keuze heb gestaan en ik mijn kind ook niet ter adoptie af zou staan geloof ik. Puur vanuit mijn gevoel.
Moeilijk en makkelijk praten als je nooit in de situatie hebt gezeten en om dan adoptie te overwegen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 02:13

shilady schreef:
Ik zie vaak genoeg gevallen voorbij komen op tv waarbij adoptie/pleegkinderen het niet zo fijn hebben gehad ;)

gelukkig staat daar tegenover dat alle kinderen die niet geadpoteerd zijn altijd een super leuke jeugd hebben!!! [/sarcasme]

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:27

Moeilijke stelling voor iemand die graag zwanger wilt worden en nu ruim een week overtijd is...........

Mijn hele leven ben ik al tegen arbortus, maar ik kan me best situaties voorstellen waarbij het bijna onvermijdelijk is.
Ik zit in een superdeluxe situatie...dus dan is het vrij makkelijk om te roepen dat arbortus not done is.
Kan me voorstellen dat een kind die misbruikt is bijvoorbeeld zich geen raad zou weten met een baby en geen enkele mogelijkheid ziet om een kindje te krijgen en op te voeden.
Er zijn ook nog ...tig andere voorbeelden te bedenken natuurlijk.

Ik kan eerlijk gezegt geen antwoord geven op de openingspost....ik zou het echt niet weten.
Ik heb mijn hele leven mijn best gedaan om niet zwanger te worden, dus altijd voorbehoedsmiddel en/of anticonceptie en daarbij een beetje geluk want je bent nooit 100% beschermt.
Nu staan mijn man en ik te wachten op het moment dat ik kan zeggen dat ik zwanger ben, we zouden een gat in de lucht springen van geluk als dat moment daar is.....ben nu ruim een week over tijd dus ik hoop stiekum dat dit een teken is dat we binnenkort een testje kunnen halen maar het kan ook nog de onregelmatige menstruatie zijn na ..tig jaar pilgebruik.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:35

ik zou zoiezo noooit mijn kind weg doen, moet je maar meer verantwoording nemen bij het maken ervan :+
abortus zou ik nooit maar dan ook nooit doen, ik zou dat zo vreselijk vinden..
dus geen van beide, ik houd het gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:40

DDW1190 schreef:
moet je maar meer verantwoording nemen bij het maken ervan :+

Dat vind ik toch altijd zo'n dooddoener...
Ik gebruik anticonceptie, maar iedereen kent de verhalen wel dat je ondanks dat tóch zwanger kan raken.
Ik wil geen kinderen... dus dat zou betekenen dat ik nooit sex mag hebben? Want ja, die 0,01% kans is er toch.
En sterilisatie, daar vinden de artsen me toch nog te jong voor, tegenwoordig moet je toch wel 34/35 zijn willen ze überhaupt met je in gesprek en zelfs dan doen ze het liever niet. Nee, eigenlijk moet je eerst kinderen gehad hebben voor ze willen steriliseren. (en zelfs sterilisatie is geen 100% garantie)

Dus eigenlijk heb je als vrouw die geen kinderen wil volgens sommigen maar 2 keuzes, of een sexloos leven of je leven naar de *** omdat je het kind moet houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:41

Abortus. Zonder twijfel :)

Veel te veel weesjes die nergens terecht kunnen... Als je het enkel laat komen om het af te staan "gooi" je hem bij wijze van spreke gewoon op de hoop.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:11

Ik zou zonder twijfel voor een abortus kiezen. Het is niet zo dat ik helemaal geen kinderen wil, maar op dit moment nog niet. Dan zou de keuze voor mij 'makkelijk' zijn. Ik wil niet over een jaar of 18 thuis zitten met een man en kinderen dat opeens de voorbel gaat met een jongen/meisje die zegt dat hij/zij mijn kind is om het zo maar even te zeggen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:09

ik denk dat ik een abortus niet over m'n hart kan verkrijgen, het is een deel van mezelf, een wezentje wat (bij wijze van spreken) 50% mij is en 50% mijn geliefde. Zou het een jongen of een meisje zijn, zou het donkder of licht haar krijgen? Zou het mijn liefde voor paarden hebben of zijn fascinatie met computerspelletjes. Zou het een creatief en intelligent kind zijn geweest... hoe zou het eruit zien? Ik zou me dat een leven lang afvragen.
Hoewel we er niet op zitten te wachten is in theorie een kind bij ons geen echt probleem (financieel/woning/stabiliteit) Dus mocht het ' mis' gaan dan laat maar komen. Zou het niet kunnen dan weet ik het niet. Adoptie lijkt me ook zo wat... Dan weet ik dat dat kind ergens rondloopt. Zou het er wel goed mee gaan, is het gelukkig? Doet het wat zinvols met het leven of juist niet? Jaaaah moeilijk hoor.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:44

Abortus, als ik zwanger zou raken en ik kan het zelf niet opvoedoen oid, zou ik gaan voor abortus,
Of ik zorg voor het kind, of niemand doet het.
Ik ga er geen moeite voor doen terwijl ik het zelf niet eens hou :)
Ik ben tegen abortus, maar in zon geval zou ik het wel doen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:50

Er zullen ook wel goede pleeggezinnen zijn.

Dus omdat je het te veel moeite vindt mag het kind geen leven hebben?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:25

Dat "veel goede pleeggezinnen" zou ik niet al te snel zeggen. :-)

Vind het eerder nogal egoïstisch om het kind maar in het systeem te gooien omdat je hartje het niet kan hebben om het weg te doen nog voor er enige vorm van besef is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:36

pharagirlke schreef:
Dat "veel goede pleeggezinnen" zou ik niet al te snel zeggen. :-)

Vind het eerder nogal egoïstisch om het kind maar in het systeem te gooien omdat je hartje het niet kan hebben om het weg te doen nog voor er enige vorm van besef is.

Daarom zeg ik ook dat er wel goede zullen zijn en niet veel! ;)

Ik vind abortus altijd egoistisch, maar dat vind ik. Dat betekent niet dat ik andere mensen veroordeel als ze daar anders over denken of abortus laten plegen. Ik denk dat ik het voor mezelf niet zou kunnen handelen om het weg te laten halen. Dat ik daar spijt van zou krijgen! Ik denk dat het ook een beetje in de mens zit of je denkt dat je het aankunt of niet. Het ene mens is daar misschien wat "sterker" in dan de ander. Ik bedoel dan sterker qua gedachten, moeilijk om uit te leggen... :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:03

MamboBeach schreef:
Ik vind abortus altijd egoistisch, maar dat vind ik.

Maar ik vind dat een kind "houden", terwijl je dat eigenlijk niet wil of niet in de positie zit om het kind "alles" te kunnen geven ook egoistisch... (denk ook aan bijv een verslaafde, maar kan ook minder "duidelijk" zijn en bijv dat ze onbewust het kind de schuld geeft van het "niet hebben van een jeught" etc etc)

Kind voor adopie kan ook heel egoistisch zijn....zeker in de ogen van het kind.
Al geloof ik wel dat het héél moeilijk is voor een moeder.

Tis maar net HOE je er tegenaan kijkt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:09

btw pleegouders of adopie-ouders zeker van baby's lijkt mij wel erg verschillend.
Ik vind het knap dat mensen pleegkinderen in huis willen nemen. Ik ken toevallig een jongen die pleegkind was en zijn pleeg-ouders. Die jongen heeft het die pleegouders héél moeilijk gemaakt omdat hij zelf in de knoop zat door zijn situatie. Echt geweldig dat die pleegouders hem toen niet hebben weggestuurd, want achteraf zou hij zelfs zichzelf hebben weggestuurd :D
Die pleegouders zijn echt heel lief!