Eczeem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:49

Helaas ik ook.
Heb eczeem op m'n oogleden, achterhoofd, armen, soms borst en gezicht en af en toe in m'n knieholtes.
Eigenlijk heb ik alle plekken wel onder controle, behalve die op m'n achterhoofd. Als ik maar 1x niet smeer met het 1nahefstigste wat de huisarts wist, zit er al allemaal korsten. En jeuken dat het doet! Ik word er helemaal gek van.
Nadeel van die plek is dat die helemaal in m'n haar zit. Korstjes weghalen is zoo lastig, maar het ergste is nog wel dat al die smeerzooi in m'n hele haar zit. Ik had eerst een creme, dat was echt ranzig. Tegenwoordig heb ik een lotion, dat geeft minder troep gelukkig.

Noeps

Re: Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:56

Waarom ga je niet naar een dermatoloog? Die weten veel meer dan huisartsen.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:07

Zowhee, dat was dr mij allemaal niet bijverteld.
Die arts deed net of het ht meest grote wondermiddel was, waarmee hij iedereen kon 'genezen'.
Ik gebruik het inmiddels niet meer, want ben exceem vrij.

Maar ga voortaan toch zelf ook ietsmeer research doen :=

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:34

ik heb last van exceem maar niet zo erg.. heb het voornamelijk in me elleboo holtes.. verder heb ik een hele droge en gevoelige nhuid.. mijn dochter van 7 maanden heeft er trouwens ook.. erfelijke aanleg... ook dezelfde klachten en zij heeft het in haar gezicht..
van de dokter een creme gekregen waar veel vaseline in ziit en voor de jeuk ;) verder kun je er vrij weinig aan doen
maar exceem kan ook voortkomen vanuit een voedselallergie :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:50

Mensen het is eczeem, je kunt toch wel spellen wat je zelf hebt :+

Eczeem komt wel vaak icm (voedsel)allergie voor, maar het komt niet voort uit die allergie! Het product waar je allergisch voor bent vermijdt je namelijk (nouja de meeste mensen dan) dus in principe hoef je dan geen constitutioneel eczeem te hebben. Wel zie je bij een allergische reactie vaak dat je eczeemplekken krijgt enzo.

Er is trouwens een hele fijne patiëntvereniging, de Vereniging voor Mensen met Constitutioneel Eczeem, oftewel de VMCE. Doen heel veel onderzoek naar eczeem. Elk kwartaal krijg je een tijdschrift, daarin staan de nieuwste ontwikkelingen, maar ook verhalen van lotgenoten en tips.
Jaarlijks is er ook een ledenvergadering, en dan zijn er ook lezingen over eczeem en behandelingen. Ben er zelf lid van en heb er veel aan, lichamelijk en emotioneel. Het is allemaal zo herkenbaar wat je leest :)

Ze hebben ook een forum: http://www.vmce.nl/smf/